Ads by Google X

رواية همسة الرعد الفصل التاسع عشر 19 - بقلم الكاتبة المجهوله

الصفحة الرئيسية

 رواية همسة الرعد الفصل التاسع عشر 19 - بقلم الكاتبة المجهوله 

همسة الرعد

فصل 19


همس: ااه انا والله جعانه 

رعد بأبتسامة: طب يلا 

امسك بيدها وجلس واجلسها على قدميه 

وبدأ يطعم بها بيديه 

همس: خلص هاكل لوحدي 

رعد: انسي انك تاكلي لوحدك يا همستي انا هطعميكي بأيدي 

من دلوقتي 

حضنته همس بفرحة وحب كبير 

همس: بحبك 

قبلها على وجنتيها ،،،،،وانا بموت فيكي يا همستي 

انا عايز عشر عيال ،،،،اي رأيك 

همس: نعمممم عايز ايه 

رعد بضحك: ايه مالك،،،،،،،،،،، بقولك عايز عشر عيال قليل صح 

همس: قليل ايه يا حبيبي بس اتنين يا رعد ومفيش غيرهم 

رعد بضحك: لا عشره والايام بينا يا همستي هنشوف 


.......................

ماسة: اول ما تخرج تاخدها مترجعهاش تاني 

عمر بخبث:  تمام يا ماسة 

ماسة : يبقى اتفقنا انتا عايز همس وانا عايز رعد 

ابتسم عمر : متخافيش كلشي هيبقى تمام 

خلاص اول ما الاقي الفرصة هاخدها ذ

ابتسمت ماسة أيضا بخبث شديد 

............................

محمد: الووو يا اسد 

اسد: اهلا يا محمد انتا لحقت تشتقلي 

محمد: انت اهبل اشتقلك ليه انا عايزك بحاجة 

اسد: في ايه 

محمد: نتقابل الاول 

اسد: تمام هشوفك بالمطعم ،،،،،سلام 

........................

ذهب محمد ورأى اسد ،،،ذهب وجلس معه 

اسد: في ايه 

محمد: عمر يا اسد 

اسد : مالو 

محمد: الكلب يلي مفكرينه محترم حاطط عينه ع 

مرت رعد 

اسد: بتقول ايه انت مجنون عمر ولا يمكن يعمل كدا 

انتا اصلا ازاي تقول كده عليه 

محمد: انا كنت عنده امبارح  ولما كنا نتعشى هو راح على الحمام 

وشفت ماسة بعتت رساله ع الجوال مكتوب فيها 

هتخطف همس امتا يا عمر 

وما لحقتش اشوف الرسائل يلي قبل لانو طلع من الحمام 

والله كنت هضربه 

بس قبل ما اعمل في حاجة ،،،،اتصلت والدتي عليا وكانت في المستشفى لانو مرتي ولدت ونسيت الموضوع كله 


اسد بعصبية: ابن ****** هو فاكر نفسه ايه انا والله ل أندمه 


محمد: أهدى يا اسد انا والله مش هاين عليه اني اسكتله 

بس الموضوع بخص رعد وهو يلي هيتصرف لأنها مراته وهو بيعرف يعمل ايه 


اسد: طب انا هتصل عليه 

محمد: أهدى يا اسد لسا اليوم الصباحية 


اسد: طب سميت البنوته ايه 

محمد بمزاح: سميتها ع اسم بيشبهك 

اسد بدون انتباه ولهفة وابتسامة 

بجد،،، سميتها اي قول 

محمد بضحك: لبوءة 

اسد بعصبية : اتريق ع اسمي يا كلب 

عنجد انك صاحب **** ،،،،،


محمد: متزعلش بهزر 

اسد: طب سميتها ايه 

محمد: نور 

اسد: يعيني على الحب مرتك نوران وبنتك نور 

محمد: الله يبعتلك وحده تدوخك العمر كله 

اسد: انا مليش بالهبل ده 

طب يلا عايز اباركلها وأشوف حبيبة عمو طالعة ازاي 

محمد: يلا قوووم 


.................................................

في المستشفى 

كانوا محمد وأسد شافو عمر جاي عليهم 

اسد كان هيروح ل عمر بس محمد مسكه بسرعة 

محمد: أهدى يا اسد احنا مش لازم نخليه يشك بحاجة

عمر: الحمدلله على سلامة مراتك وبنوتك يا محمد 

تتربى بعزك ودلالك يا حبيبي 

حضنة عمر ومحمد لم يبادله الحضن ،،، ابتعد عنه 

ونظر ل أسد نظرتهم كانت غريبة مفهمش اي حاجة 

عمر: هو في ايه 

محمد: مفيش 

عمر: اه،،،،مش عايز تفرجينا البنوتة 

محمد: لا اتفضل 


دخلوا كلهم 

عمر: الف سلامة عليكي انتي والبنوتة 

اسد: الحمدلله على السلامه ماشاءالله قمر 

تتربى بعزكم يا رب 

نوران: تسلمو عقبال ما نشوفلكم يا رب

اسد: طب انا رايح سلام 

هبقى اشوفك بعدين يا محمد


بعد وقت قصير 

عمر: محمد انا عايز اتكلم معاك 

محمد: في ايه 

عمر : خلينا نروح نشرب قهوة بمحل وبحكيلك 

مش هينفع هنا 

ذهبوا وجلسوا ،،،،،،

محمد بهدوء : قول يا عمر في ايه 

عمر: هو بصراحه يا محمد انا عايز اطلب ايد اختك 

دنيا 


محمد بغضب ...


.......................................................................

همسة الرعد

بقلم الكاتبه المجهوله

 •تابع الفصل التالي "رواية همسة الرعد" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent