رواية انتقامي و حبك الجزء الثاني 2 الفصل الرابع عشر 14 - بقلم رحمه تاج
ابو روان وانا عرف مصلحتك ي اسماعيل يله
اسماعيل سكت خرج
ابو روان بصله و قعد علي السرير و نفخ بضيق انو هو غصب عليه حاجه
ام روان دخلت و قفلت الباب و هي متعصبيه
ام روان اي ي ماجد (ابو روان )الي عملته ده انت مش شايف ابني راجل
ماجد ازاي يعني ي سماح (ام روان )مش شايف ابني راجل انا شايفه سيد الرجاله بس انا عرف مصلحت ابني فين
سماح لا مش عرف المصلحه ي ماجد انا ابني يجوز علي مزاجه مش علي مزجنه احنا احنا اتحدينا الكل علشان بعض
ماجد بسخريه اديكي قولتي علشان بعض هو العمر بيجري بيه و هو زي مهوه ابنك ي هانم ٣٠سنه و متجوزش ولا حته خطب انتي فهمه يعني هيكبر لوحده و اخواته يبقوه متزوجين و هو الي لوحده ي سماح هترتاحي لم هو يختار طيب ريحي نفسك بقا هو مش هيختار سمعني ابنك مش حاطط في دمغه الموضوع ي سماح ابني شايفه كل يوم مديق و مخنوق محدش هيخرجه من الخناقه غير الجوز
سماح و مين اقتراح عليك بقا الاقتراح ده
ماجد روان
سماح بعصبيه و هي اي دخله في ابني
ماجد بعصبيه سماحححح مسمعش صوتك سمعه
سماح هي مين دي بقا
ماجد عائشه صحبت روان
سماح بصدمه مين
ماجد اي مش بتحبيه
سماح بعصبيه مش هحبها اكتر من ابني سماع انا مش هجوز ابني غضبت
ماجد بغضب امشي من وشي خاليني اجهز علشان نازل
سماح خرجت بعصبية
ماجد بد يلبس و مسك فونه و رن علي ادم
عند ادم نايم فتح عيونه علي الفون بيران بص جنبوه لقا ليان نايمه بعمق في حضنه اتعدل و وقف خد الفون و خرج البلكونه
ادم الو
ماجد اي ي ادم معلش صحيتك
ادم لا ي عمي ولا يهمك
ماجد كانت عوزك تيجي معايه نتقدم لاسماعيل
ادم تحت امرك ي عمي بس مين
ماجد عائشه
ادم حاضر ي عمي علي الساعه كام
ماجد كمان ساعه
ادم حاضر ي عمي هلابس و هرن عليك
ماجد ماشي ي حبيبي سلام
ادم قفل الفون و دخل لقها لسه نايمه قعد جنبها و بصص عليها و بدأ يصحيها
ادم ليان ليان حياتي
ليان هششش
ادم ليان حبيبتي ليان
ليان بدأت تفتح عيونها
ادم صباح الخير ي عمري
ليان ابتسمت ليه
ادم انا هروح مع ابو روان مشور
ليان بقلق مشور اي هتسبني
ادم مشوار خطوبه هيخطبه لاسماعيل
ليان بفرحه بجد
ادم اممم هيخطب عائشه صحبتكو
ليان اتصدمت و فتحت بقها من الصدمه
ادم اي مفرحتيش
ليان بابتسامه لا فرحت هو بس اتصدمت ربنا يفرحهم
ادم ي رب يله بقا اغيرك قبل م نزل علشان مش هتقدري تنزلي لوحدك
ليان بصتلوه و ابتسمت
ادم يله نخد دش مع بعض
ليان بصدمه لا
ادم بخبث ليه لا ده انا جوزك و غلبان
ليان لا ي ادم عيب
ادم تعالي بس و شلها و دخل الحمام و بعد وقت
ادم كان لابس بس بنطلون و شعره بينقط كان بيلبس ليان دراس جميل اووي و و بص لشعرها المقصوص بطريقه عشوئيه
ليان فهمت هو بيفكر في أي
ليان مش عجبك
ادم بس خدها انتي في جميع الحالات موزه و بس خدهاا التاني و قمر و بس شفيفها حتت بسكوتايه بقشطه
ليان هههههه خلاص كفايه مصدقك
ادم بس خدها و رح علي الدولاب و لابس بنطلون اسود و تشرت رصاصي و چاكت ابيض و كوتش ابيض و وقف بيسرح شعره و حط البرفان بتعوه و الساعه و الدبله و بص ليان الي بصله و مبتسمه و سكته
ادم بس خدها مالك ي نور عيوني
ليان مفيش ي حياتي يله بقا ننزل
ادم شلها يله و خرج من الاوضه و نزل علي الصاله لقا الكل قعد
ادم بص لابو روان معلش ي عمي اتاخرت عليك
ابو روان لا يبني برحتك
ادم حط ليان علي الكنبه و فرد رجليها و بص لعمه اي مالك
ابو روان مفيش ي حبيبي
ادم قعد علي الكنبه الي ليان قعده عليها
ادم بص لاسماعيل لقا قعد مديق عرف انها غصب
ام جلال استنه هتكله قبل متمشوه
ابو روان وقف لا لم نيجي يله ي ادم و بص لاسماعيل و بص لجد ليان يله ي عمي
جد ليان وقف يله ي ابني
اسماعيل و ابو ليان و ابو روان وقفه
ادم وقف و بس راس ليان و قال في ودنها
ادم مش هتاخر متتحركيش سمعه
ليان جبلي معاك بسكوت بكريمه
ادم عيوني بس كده حاضر و بس خدها و وقف عدل يله
ابو روان خرج و اسماعيل و ادم و جد ليان خرجوه من الشقه مشيوه
الباقي قعدين
بعد شويه صغيرين
ام روان دخله متعصبيه بصت لروان
روان بستغراب مالك ي ماما
ام روان بعصبية هو انتي عوزه الدنيا تمشي علي كيفك في أي يختي اي الي انتي عملتيه ده عجبك كده اخوكي ريح مغصوب
روان بصت و سكتت
ام روان بعصبية شديده لا متبصليش كده وانتي اصلا تعملي في اخوكي ليه كده مش شايفه ابني رجال ولا اي علشان تخدي قرارات من دمغك ليه انتي بتفضلي مصلحت صحبتك عن مصلحت اخوكي والله ي روان لوريكي و هوري صحبتك دي انتي عوزه كل الناس زيك مغصوبه علي الجوز
عصام وقف و مسك أمه اي ي ماما الي انتي بتقوليه ده
ام جلال وقفت و بتشد ام روان جوه المطبخ تعالي بس تعالي و دخلوه
روان قعده زعلانه من الكلام و الكل قعد
عمار هو في أي انا مش فهم حاجه اي الموضوع ي روان
ريان غمز لعمار
عمار سكت
روان سكت بصت لمازن الي متعصب
مازن وقف و هو متعصب
روان ريح فين
مازن بصلها و بيحول ميتعصبش عليه قصد القعدين
مازن طالع اغير علشان ريح مشور
روان بستغراب دلوقتي
مازن ايوه و خرج طلع شقته
روان سكت و قعده و الكل بيبص لبعضه
فون روان رن
روان حطيتوه علي ودنها الو
مازن بزعيق لدرجت أني الكل سمع اطلعي
روان بدأت تقلق في حاجه
مازن بزعيق بقولك اطلعي
روان طيب في أي
مازن بزعيق و غضب بقولك اطلعييي مبتفهميش
روان بقلق حاضر
مازن قفل السكه
روان بصت لاسراء بخوف من عصبيت مازن و وقفت
اسراء اجي...
روان قطعتها لا علشان ميتخنقش معايه خليكي و طلعت و فتحت باب الشقه و دخلت لقتوه وقف و وشه احمر
روان خافت جدا و قفلت الباب
مازن وقف ورها و هي بتقفل الباب
روان غمضت عيونها بخوف
مازن بعصبية هو حضرتك مغصوبه عليه
روان مرداتش
مازن بصدمه بعد عنها و بصص ليها بقلب مكسور
روان لفت برحه و بصتلوه
مازن بعصبية يعنيييي اي ردي عليه كل ده كان كذب
روان دموعها نزلت هي مش قدره تكلم و نفسها تقول لا انت حب عمري بس مش قدره تكلم
مازن بعصبية ورقت طلقك هتوصلك ي روان و رح علي الباب و بعدها عنوه و نزل
روان اتصدمت مبقتش قدره تستوعب ولا تنطق ولا تعيط
مازن نزل عند الكل و دخل من الباب
اسراء بخضه من شكله مازن مالك
مازن بعصبية ابعدي عن وشي و طلع الاوضه بتعتوه القديمه و دخل قفل الباب وره و غمض عيونه
مازن انا بكر.هك ي روان بكر.هكككك و غير هدومه و نزل لقهم قعدين سكتين روان عيونها حمره و بصله و سكته
مازن بعد وشه عنها
ام جلال اقعد ي حبيبي و صلي علي النبي
مازن عليه الصلاه والسلام معلش وريه شغل
ماس وقفت طيب ي حبيبي تعالى عوزه اتكلم معاك
مازن معلشي ي ماس مش عوز اتكلم مع حد لم ادم يجي قولي ليه اني نزلت الفندق و خرج من الشقه و مشي
روان دموعها نزلت و سكتت و حطيت عيونها في الأرض
اسراء طبطبت علي درعها
روان بصت لريان الي قعد جنبها و دخلت في حضنه و سكتت
ريان حضنها و بيطبطب علي ضهرها
روان دخلت في حضنه و دموعها نزله و سكته
بعد شويه و الكل ساكت و روان سكته و مبتكلمش
ابو روان دخل و اسماعيل و ادم و جد ليان
ابو روان بص لروان بستغراب مالك
روان بصتلوه و سكتت
ادم في أي
اسراء مفيش
ابو روان قعد و ادم قعد و بص بستفهام لليان و ليان بصتلوه و روان بعدات عن ريان و قعدات عدل و سكتت
جد ليان قعد و اسماعيل
ام روان بعصبية عملتوه اي
ابو روان بصلها الفرح بعد اسبوعين ي سماح
ام روان بصت لاسماعيل انت ساكت ليه قول انك مش موفق
اسماعيل بخنقه في أي ي ماما
ام روان في أي بعد ده كله و في أي طبعا و بصت لروان ارتحتي كده يريت ترتاحي و تنبسطي يبقا انتي عايشه مع جوزك و ابني هو الي عايش في مرار
روان بصت ليها و وقفت و دموعها نزلت و بتكلم بانهيار
روان انتي عوزه اي خلاص بقا اقولك ابنك مش هيعيش مقهور متخفيش هو لو مش موفق مكنش هيروح انتي عرفه اسماعيل محدش يقدر يجبر عليه حاجه ارتاحي ي ماما مازن هيطلقني و هيبعتلي ورقه طلاقي بسبب كلامك و هو هنا عوزكي تنبسطي كل وحد يعمل الي يريحه بسبب كلامك خليتي جوزي مش طايق يبص في وشي و طلعت شقتها و اسراء ورها و تسنيم
روان دخلت الشقه و فضلت تعيط
اسراء دخلت من الباب وراها و تسنيم قفلت الباب وراها
روان بانهيار سبوني لوحدي بعد اذنكو
تسنيم بصت لاسراء
روان بانهيار و زعيق اخرجووووو برهههه
اسراء بصت ليها بحزن و خرجت و تسنيم بصت ليها بدموع و خرجت قفلت الباب وراها و روان جريت علي الباب قفلتوه بمفاتيح و انهارت في الأرض بتعيط لدرجت أنها نامت في الأرض وره الباب
تحت بعد م روان طلعت و اسراء و تسنيم
ام روان سكتت و زعلت جدا هي مكنش قصدها كل ده
ابو روان بعصبية بص لمراته هوووو اي حصل انتي عملتي اي
ام روان انا معملتش حاجه
عصام بعصبية لا ي ماما انتي عملتي
ابو روان بص لعصام في أي متقول
ريان اصل ي بابا و حكلوه الي حصل
ابو روان بص بغضب لمراته
اسراء و تسنيم دخله من الباب
ليان فين روان
تسنيم عماله تعيط فوق و خرجتنا و قفلت الباب
ريان وقف انا هطلع ليها
اسراء و هي بتقعد اقعد ي ريان اقعد مش هتفتح
ريان قعد تاني بعصبيه
تسنيم وقفه سكته و متعصبيه
ادم وقف و خرج فونه و بيران علي مازن و حطه علي ودانه مازن مردش فضل برن كتير لغيت مفتح
ادم انت فين
مازن في الشغل هكون فين يعني
ادم انت اتخنقت انت و مراتك
مازن بخنقه لا
ادم ازاي يعني هي بتقول انك هطلقها
مازن بقولك مش متخنقين انا وريه شغل خليها بيته عندك انهارده علشان متبتش لوحدها.
ادم ي حنين مراتك عماله تعيط و مش عوزه تكلم حد
مازن بخنقه افففف ي بقا حاضر ي ادم انا جي و قفل
ادم بص لليان كالتي
ليان لسه
ادم هز رأسه و سكت
شويه و مازن دخل من الباب
مازن بص للي قعدين هي فين
ادم فوق و قفله علي نفسها اطلع جيبها علشان ناكل يله
مازن خرج من الباب من غير ميتكلم و طلع و خبط علي الباب خبط تاني و تاني و تاني و تاني و روان فتحت و كانت عيونها حمره و دموعها نزله بعدات عن الباب علشان يتخل
مازن دخل ووقف في نص الصاله ادخالي اغسلي وشك يله علشان مستنيه تحت ناكل معاهم
روان دخلت الحمام من غير متكلم
مازن وقف بيلعب في الفون
روان خرجت و عملت شعرها ديل حصان
مازن رح عند الباب من غير ميبصلها
روان مشيت وراه
مازن نزل و دخله الشقه و روان وراه
مازن قعد علي الكنبه و روان قعده جنبوه و سكته
ام جلال دخلت المطبخ هي و البنات و الستات ليان و روان بس هم الي قعدين
ادم بص للتنين في أي بقا
مازن مفيش
ادم بص لروان في أي ي روان
روان بصت لمازن و بصت بعيد مفيش
ادم بص لمازن في أي ي مازن
مازن قولت مفيش الله
ادم هتطلقو ليه
مازن بصه و سكت
ادم اي ي روان مش انتي قولتي كده
مازن بص لروان بعصبية و بص لادم معلش ي ادم انا مبحبش حد يدخل بيني و بين مراتي
روان بعصبية بصتلوه يعني انا كدبه
مازن بصلها لم نطلع شقتنا نتكلم
روان بعصبية لا رد عليه متوهش الموضوع
مازن بغضب قولت ليكي خلاص
روان بعصبية و صوتها عالي لا مش خلاص
ابو روان بعصبية لدرجه انو لسه هيضربها بقلم مازن مسك درعوه بعد ازنك ي عمي محدش يمد ايده علي مراتي حته لو كانت انت
ابو روان بص لروان بغضب و قعد ساكت
مازن بص لروان بغضب و بص قصده و سكت
مازن فونه رن
مازن بص في الفون و حط الفون علي ودنه
مازن الو مين
...
مازن ايوه ازيك ي دكتوره
...
مازن انا كويس محتاجه حاجه
...
مازن هبقا موجود بكره في العياده
...
مازن ماشي هستناكي سلام و قفل الفون و روان بصتلوه
مازن تجهلها
روان بعصبية مين دي
مازن من غير ميبصلها دكتوره زملتي
روان ايوه يعني عوزه اي
مازن ملكيش دعوه
روان بصتلوه بعصبيه و وشها احمر من الغيره ازاي يعني مليش دعوه
مازن ببرود قرب منها و قال في ودنها بصوت واطي واطي صوتك و خالي إليله تعدي علشان لو ممسكتيش والله هروح الشغل و اتعدل في قعداته
روان بصتلوه بعصبيه والله طيب خليها بقا هي تنفعك و بعدين تجيلك العياده ليه عيونها بتوجعها
مازن يصلها بخبث بس انا مش دكتور عيون
روان ضربته في درعها انت فهم انا بتكلم في أي اقولك علي حاجه اشبع بيها و كل وحد هينام في اوضه ي مازن و وقفت و بصتلوه بعصبيه روح بات في الشغل علشان والله هخرب الدنيا و اقسم بالله انا هنزل معاك بكره العياده ها قول لا بقا و دخلت المطبخ بتبرطم
مازن قعد ببردو و ابتسم أنها قلبت التربيزه عليه
جد ليان بابتسامه اما الحريم دي بتحب تتعصب بسرعه
الكل ضحك
ليان بتضحك انت الي جبتوه لنفسك
مازن والله ي بنتي بتقلب فار مبلول في الشقه
اسراء خرجت بتضحك و بصت لمازن مين المسلوعه الي كانت بتكلمك
مازن ليه
اسراء اصل مراتك جوه عماله تزعق و متعصبه و بتقول المسلوعه
تسنيم خرجت بتضحك و قعدات
اسراء لسه متعصبه
تسنيم بضحك ايوه معرفش يختي متعصبه كده ليه و عماله تتخانق مع امها
الباب خبط
اسراء وقفت رحت علي الباب
عليا دخلت و مش وخده بالله اني حد قاعد بتغني و صوتها كان يجنن
عليا و بعدين كل مخد خطوه ارجع اتنين العمر بيجري سبق السنين انا شاب لكن من جوه عجوز عندي جناحات بس محبوس
اسراء ام كلثوم منورنا والله
عليا بصت ليها
اسراء بقلق اي في أي مالك
عليا مليش و رحت قعدات علي الكرسي و سكته
ليان مالك ي عليا
عليا مفيش حاجه امال فين روان برن عليها بتكنسل
تسنيم جوه امك مجتش
عليا بصت ليها و سكتت
اسراء طيب اختك
عليا اختي مش عوزه تشوفني
تسنيم وأقسم بالله اختك دي مجنونه
عليا بصت ليها متقوليش علي اختي مجنونه
تسنيم انا غلطانه يعني
عليا تسنيم وحيات اهلك انا مش طيقه نفسي والله اقوم امشي
تسنيم ي ست انا مالي متولعي ده اي ده
اسراء في أي ي عليا
عليا بصت ليها هتجوز
تسنيم طيب كويس مين المتعوس
عليا معرفش و مش عوزه اعرف ده اي القرف ده
اسراء ايوه عرفتي ازاي
عليا بابا جي قالي فرحك بعد اسبوعين اعملي حسابك
تسنيم طيب كويس انو بلغك
عليا بعصبيه متخرسي بقا ده اي القرف ده متكلميش معايه
تسنيم بتكتم ضحكتها اقولك العريس مين
عليا بعصبية لدرجات أنها وقفت مسكت تسنيم من شعرها بصي انا علي أخري والله والله هضربك ده انتي رخمه رخامه مش طبيعيه
تسنيم بضحك و هي مسكه ايد عليا الي علي شعرها هههههههه طيب كله ضرب ضرب مفيش شتيمه
عليا زقتها ده انتي رخمه اوووي الله يكون في عون الي هيتجوزك
تسنيم اسم الله علي الي هيتجوزك هيتجوز جورجينا
عليا و انا احلي ي ماما
اسراء بعصبية خلاص بقا
عليا زقت راس تسنيم و قعدات سكته
تسنيم مسكت راسها يخربتك دمغي وجعتني
اسراء بس بقا انتي و هي
عليا قعدات سكته
تسنيم يعني انتي مش شيفها
عليا هو انتي علي طول هنا مبتروحيش بيتكو
تسنيم بستفزاز ملكيش دعوه مش قعده علي دمغك
عليا انا مش هرد عليكي
تسنيم لا ردي ي محترمه س متربيه
اسراء تسنيم خلاص
تسنيم بصت لعليا و سكتت
اسراء بصت لعليا انتي نزلتي ليه
عليا كانت هجيب حاجه مصيدليه و هروح وقفت هي روان فين
اسراؤ هتلقيها في المطبخ
عليا بصت بقرف لتسنيم و دخلت
تسنيم بعصبيه بصي بتبصلي ازاي و لم اهزقها
اسراء بزهق خلاص بقا ي تسنيم هي كلمتك الله اسكتي بقا و قعدات
عليا في المطبخ بتزعق
تسنيم اوبههه في أي
ياسمين دي عليا
ليان طيب متدخلو تشوفه في أي
اسراء هتلقيها مع روان زي العاده
عليا خرجه متعصبه و روان وراها و الستات
اسراء في أي
عليا بعصبية مفيش و بصت لاسماعيل بقولك اي ي اسمك اي انت انت تروح لابويه تقوله انك لغيت الجوزه انا مش موفقه
اسماعيل مردش عليه
عليا بعصبيه و وشها احمر سمعتني
اسماعيل ببرود و هو بيبص حوليه و بيشور علي نفسه انتي بتكلميني انا
عليا ايوه انت رد عليه
اسماعيل بس انتي مندتنيش باسمي
عليا بعصبية انت تروح تلغي كل ده سمعتني
اسماعيل مش هسمع ال لم توجهيلي الكلام باسمي
عليا بغضب ووشها احمر ردد عليه
اسماعيل ببرود مش هرد غير لم تقوليلي باسمي و توجهيلي الكلام
عليا بعصبيه اسماعيل تروح تلغي كل ده
اسماعيل بابتسامه برده لا
عليا بعصبية لا هتروح تلغي كل ده
اسماعيل ببرود وانتي متلغيش ليه روحي قولي لابوكي مش موفقه
عليا لا مش هقول انت هتروح تقوله انا مش عوزها
اسماعيل انا مش هقول حاجه انتي معترده اعتردي بنفسك
عليا بعصبيه بصت لروان شوفتي عملتي اي
روان سكتت
عليا بصت لاسماعيل لو سمحت انا مش عوزه اتجوز
اسماعيل وانا مليش دعوه ابوكي وفق
عليا افففف اسماعيل بالله عليك
اسماعيل مش موفقه روحي قولي لابوكي انا مليش دعوه
عليا ضربت رجليها في الأرض و بصت لروان بعصبية
اسراء تعالي معايا و مسكت ايد عليا ال بصه لروان
اسراء مسكت أيدها و شدتها علي فوق
تسنيم بصت لروان الي سكته
تسنيم سكتت
روان قعدات و متكلمتش
ياسمين بستفهام و بصت لتسنيم
تسنيم بصت ليها و غمزت تسكت
ياسمين ابتسمت بسماجه و بصت لروان وانا كمان مش عوزه اعرفك تاني
روان بصت ليها وانا عوزه اعرفك تاني ي معفنه
ياسمين انا معفنه ي بيئه ي لوكل
روان انا بقا هوريكي الوكل دي هتعمل اي ي روح امك و وقفت ريحه عليها و ياسمين جريت علي فوق و بتضحك و روان وراها
ادم فونه رن
ادم وقف و رح البلكونه حط الفون علي ودانه
ادم الو
الدكتور الو ي ادم في حاجه مهمه اووي التحليل بتعت ليان
ادم بقلق شديد و خوف اي التحليل فيها أي
الدكتور للاسف ي ادم ليان في دمها مخدرات في حد كان بيحطهولها في مياه أو محليل
ادم طيب هنعمل اي
الدكتور مش هنعمل الأعراض بتعتوه هتبدا تنسحب و هكتب ليها علي علاج اهم حاجه خالي بالك منها كويس اوووي و تاكل كويس جدااا و اول م الأعراض تيجلها رن عليها
ادم بخوف حاضر
الدكتور سلام
ادم سلام و قفل الفون و وقف خايف و دخل من البلكونه بص لليان و هي قعدها سكته و بصله و مبتسمه
ادم بص لام جلال
ام جلال فهمت انو تحط الاكل هزت راسها و دخلت المطبخ
ليان بصت لادم و انو وقف كده
ليان ادم مالك
ادم بيحول ميقلقش حد و ميقولش لحد
ادم احم مفيش ي حبيبتي انا كويس و قعد مكانه تاني و سكت
بعد شويه الكل كان بياكل و ادم عمال ياكل ليان و مبيكلش
ليان بصتلوه و ابتسمت بقلق خايفه ليكون في عنده مشكله
سامحوني اختي كانت بتجوز ♥️♥️
•تابع الفصل التالي "رواية انتقامي و حبك الجزء الثاني 2 " اضغط على اسم الرواية