Ads by Google X

رواية شظايا العشق الفصل الثاني و العشرون 22 - بقلم ميفو السلطان

الصفحة الرئيسية

     

رواية شظايا العشق الفصل الثاني و العشرون 22 - بقلم ميفو السلطان

  كانت ديمه تنام باريحيه بين يديه بدات تتململ كانت نائمه عليرصدره لتفتح عيونها وتظل ساهمه لوهله رفعت بصرها اليه كانت قريبه من وجهه نظرت لتجد رائف نائما سهمت فيه وظنت انها تحلم وعادت لايامها كما كانت تنام بجواره و تأخذه في احضانها وايامه بعد ان اعترف بحبه وكيف عاشا معا ظنا منها انها طالت السعاده اخيرا .ابتسمت واتسعت ابتسامتها فقربه يذيب ما بداخلها ويعيد لليها مشاعره عندما كان نائما .. لتمد يدها في شعره تعبث به بحنان ليحس بها رائف علي الفور ..اجبر نفسه علي النوم ولم يتحرك وهيا تلامسه بحنان اقتربت اكثر ولامست جانب وجهه بشفتيها واغمضت عيونها تعيش حلما جميلا وهو مشتعل يريد ان ينقض عليها …جبر نفسه ان لا يفتح عينه كانت انفاسها تلهبه تداعب شعره بحالميه.كان قميصه مفت حا ابتسمت وتذكرت لمساتها ..كتبت علي صدره كلمه بحبك ..هنا تشنج رائف من احساسه بتلك الكلمه علي صدره كجمرات تداعب جلده من قوتها .
لم يتحمل ليفتح عيونه وجد وجهها ملاصق لوجهه ورائحتها تلهب قلبه لتبتسم له ابتسامه خلابه رجف قلبه فهو منذ أن ملكها اصبح مجنونا بها يرغبها بجنون رغم مايمر به وما يظنه بها واعترافها لعمر انها تريد المال
…قربها له اصبح مستحيل يشعر بالجنون لا يستطيع ان يبعدها فهيا متملكه منه اقترب بهدوء لتتسع ابتسامتها ليقترب ويقترب هو لتغمض عينها تحس بقربه وانفاثه تجوب وجهها وهيا هائمه ..كان هذا كثير علي احتماله وصموده كرجل يرغب امراه وكرجل عاشق ولكنه لم يدرك بعد ذلك العشق الذي توغل بداخله وتملكته ..اقترب ولفحت انفاسه الحاره وجهها ليندفع عليها بقوه لتنساب معه وتتوه في احضانه وتتوه في لمساته وهو يشعر بالجنون لاستسلامها له بتلك الصوره المهلكه هنا تصاعدت رغبته ..ظل هو ياخذها في دوامه عنفوانه يريدها الف مره ..يريدها بكل ما فيها بخداعها بكل شيء لم يعد يحتمل الا ان تكون معه وبين يديه ..هام بها بحنان تحول الامر الي ضراوه في العشق والمشاعر ضغط علي وسطها من أنفعاله فقربها زلزل اركانه وداخله فهيا كانت دائما ملتصقه به ليحاول ان يكمل ما دخل فيه ويكوناا معا رجل وامراته .. لتحس هيا بيديه تغرز في وسطها بعنف من تاثره لتفيق من نفسها وتدرك ما هيا فيه من عار علي شخصها وكيف يقربها هكذا بعد ما حدث منه .


لتنفعل وتصرخ وتدفعه بعنف من جوارها مفزوعا من قوتها .. ليقع من علي جانب الفراش كان ينهج بشده فهو كان في حال لتخرجه بعنف من حاله لا وصف لها الا انها مهلكه وممتعه له ..جلس بجوار الفراش ركن علي الارض يستجمع نفسه ويستجمع دقات قلبه التي تصرخ من عدم اتمام رغبته …
صرخت وهيا تنهج … انت فيه ايه انت بتعمل هنا ايه انت مجنون يا بتاع انت.
ظل صامتا لا ينطق فداخله هياج غير عادي .. لتقترب وتمسك المخدات من عالفراش وتقترب وتنزل تخبطه بها…. انت ايه اللي نيمك جنبي والله اموتك. جاي للجربوعه ليه انت يا زفت وازاي تقرب مني كده ايه عبوشكلك اخرج بره بدل ما اموتك ..كانت تخبطه بعنف وراسه في الارض لا يتكلم وغليانه يزداد .
ليهب ويحملها ويرزعها علي الفراش لتصرخ.. اه ضهري منك لله. اوعي قوم عبوشكلك ايه اللي جابك هنا عند الجربوع.
قال بهياج ..اكتني بدل ماخلص عليكي اقسم بالله ماحاسس بجسمي ..وبغدين انا حر .. ايه مش بيتي اقعد في الحته اللي تعجبني.
لتدفعه وتتملص منه بقوه وتقوم تنظر اليه بغضب وتضع يدها في وسطها..
لا والله هيا كده .طب شوف بقه .. بيت ايه بابو بيت دا بيتي وكتبت نصه باسمي واخبط راسك في الحيط ..انت مجنون ويلاا بقي انا والله ماعت ساكتالك دا ايه المنخوليا دي. لتكونو فاكرين انكو هتتجبروا عليا انا خلاص ماعتش هستحمل منكو حاجه انت فاكر اني ضعيفه وهعديلك إهانات لا يا شاطر ويلا مش كتبته ليا اه انا بقه جربوعه وهاخده من نن عنيك عشان تتجبرو عليا كلكو مش بيتي ده يلا من هنا ومالمش حاجه هنا واخرج بره .

رفع جبينه …لا والله بقت عيني عينك كده ..لا بيتي ويتقطم رقبتك علي صدرك وتنخرسي دانا رائف الصباغ انت يابت مش شايفه انت في ايه وماهتسكتيش هتعملي ايه.
صرخت …في ايه عرفني عرفني الهنا اللي انا فيه .
نظر اليها باستعلاء ..بقيتي مرات راىف الصباغ ..
اطلقت ضحكه عاليه …طز ..لا طوين والله كوم ..ربنا يشفيك .انت يابني مالك هتفرقع كده …دانا في حزن اقسم بالله انا في ايه من يوم دخلتكو عليا ماشفت يوم فرح ..وبحذرك تبعد عني انا جبت اخري منكو .
ربع يديه ..هتعملي ايه هتقدري عليا .
ضحمت …اقدر عليك …اللي يتعمل فيها كده تقدر اللي تشيل واحد اتلقح قدامها سنين وتصرف وتطفح وتغسل تقدر .،فاكرني ايه غلبانه حته ممرضه هطاكي …لااااا فوووق بص انت لتفسك واعرف مقامك اللي مالوش مكان عندي …عارف هعمل ايه … هخلعك عشان تبقي رائف المخلوع والله لافضحك.. انت مالك فاكر نفسك ابن بارم ديله كده ايه الهم ده سكتناله دخل بحماره ويلا بلا جوز بلا طين بقه دا ايه حرقه الأعصاب دي.
ظل يتاملها كانت انثي جامحه اصبحت تثيره اكثر بجموحها تقف شعرها مشعث وملابسها مفتوحه ووجهها احمر منظر جعل داخله يهيج ويميج ظل ينظر اليها ثم اقترب منها ونظراته تحولت لرغبه فادحه ..


ارتبكت من نظراته وخافت بداخلها قالت برهبه …. ايه بتقرب ليه ماتحترم نفسك.
اقترب ونظرات الخبث تزداد ….. لا بعرفك بس انك مراتي ومزاجي تبقي مراتي .. مش اتجوز وأخلف وأطلق واخرتها اتخلع ليه شرابه خرج.
صرخت.. خرج ايه ماتبطل بقه ال مراتك ال دا لما تشوف حلمه ودنك.مش طلقتني يلا غور في داهيه تشيلك انا اللي يهيني ارميه علي طول دراعي ال مراتك .
قال بسخريه …. لا والله.. طب ما بلاها حلمه ودني نشوف حاجات تانيه ليشدها اليه ويفتح برنسها .
لتصرخ وتنكمش وتلتصق به وتصرخ.. اه يا سافل يا قليل الادب كلبشت بقوه فيه .
ضحك وداعب وسطها لتصرخ.. والله اموتك يا حيوان.شيل ايدك منك لله .
قال مداعبا خصرها ليمتد لظهرها لتتجمد وتصرخووتغرز يدها في ذراعه …..فضحك وشدد علي جسدها …. هتتخرسي والا ايدي تطيح فيكي وتروح حتت وحشتني الصراحه … لتصمت برعب وترتعب ..


ضحك ..ماسمعش نفسك هاه …وضعت راسها في صدره خجلا … بطل عيب شيل ايدك.
قال ملثما راسها ….. هتلمي نفسك. لتهز راسها تنهد لتدفعه وتبتعد وتغطي نفسها .
استعجب مما يفعله فهو يستمتع باغضابها ورغم حرقه قلبه الا ان قربها يذيب اي رفض عنده رغم انه متعالي ومحروق من كذبها.انفتح الباب ودخل سليم صارخا ..قفز سليم عليه ابتسم رائف واحتضنه وذهب به للفراش وظل يداعبه ويضاحكه .
كان يشاكسه كاب مراعي وسليم يضحك ويثرثر ورائف يغدقه بحنانه وكلمات الحب الابويه.
كانت تقف قلبها يؤلمها نظرت إليهم وسهمت هيا في منظرهم كان أبنها سعيد ورائف حنون بشكل مهلك وحركاته مع ابنها صادقه تدخل القلب ..لتبتسم وتظل تراقبه فسليم كان يداعب ابيه وهو نائم ليتحول الوضع الي حقيقه وسعاده دمعت عيونها لفرحه ابنها الذي ظل يتيما لفتره من الزمن .. كان سليم يثرثر ويطلب طلبات ورائف يضحك ويستجيب له ليستدير فوجدها تنظر إليهم وتبتسم ابتسامه خلابه تاه في جمالها اشاحت بوجهها واتجهت لغرفه الملابس تلبس ملابسها وتستعد لعملها كان سليم قد انصرف خرجت هيا تهندم نفسها تنهد وركن عالفراش يتاملها ..قال بسخريه …راحه فين كده عالصبح مش ناخد فكره.
لتتنهد ولا تبالي ….. هكون راحه فين راحه اتصرمح في الساحل عندك مانع.
رفع جبينه.. لا والله طب مش تقولي حتي اساعدك في الصرمحه طب حتي نتصرمح هنا ليه الساحل بعيد. ليقوم ويشدها يحتضنها.


لتخبطه بعنف .. ضحك وقال .. لا ادينا فرصه نتصرمح طيب دفعها عالحائط وانهال عليها ولم يفلتها بشده لتضربه وهو ملتصقا بها يقتحم حصونها التي فرضتها عليه تمنعه من الوصول الي قلبها .الا انها كانت قويه . لتدفعه وتنظر اليه بغل.. اه يا سافل انت ايه استحلتها انت ايه قله ادبك دي فاكرني ايه ..استدارت تبحث عن شئ تضربه به لتصرخ …انت واحد مش طبيعي.
ضحك.. انت تطولي يا بايره دانا رائف.
لتنظر اليه بغل لم تعلم كيف تصد قربه ضحك واقترب منها
صاحت بغضب.. جدع انت اظن بقه كفايه حرقه دم عالصبح انت ايه قايم مخبول مكتوبلي في البخت ترازي فيا مش خلصنا خليك راجل عند كلمتك مش خدت اللي انت عاوزه خلاص غور في نصيبه بقه وانساني دا مرار.. لتستدير .
فقال محذرا ….. تعتبي بره القوضه مش عارف هعمل ايه.

صرخت…. ماتبطل بقه انت مخبول عندي شغل.
قال برتابه وعدم اهتمام .. شغل.. .
تنهدت بغلب فقد تعبت من كثره الشد .. انت عايز ايه عالصبح
ربع يديه …راحه فين من غيري.
قالت ببرود ….. راحه زفت الشركه.
هز راسه ….. لا ماخلاص انا موجود انت تقعدي ماعتش شغل.
نظرت اليه بذهول.. هيا مين اللي ماعتش شغل.. يلا يا بابا..


قال ببلاده ….. ليه سيادتك ناويه ايه تكملي عادي كده و انت فاكره ان حياتك هتفضل زي ما هيا انت تترزي تقعدي بالواد اما اشوف هعمل معاكي ايه .. انا لحد دلوقتي هادي بس قلبتي وحشه مش رائف اللي يتعمل فيه كده بعد عملتك .
قالت بغضب….. انا ماعملتش حاجه عمتك اللي وحلتني الوحله دي منكو لله.
نظر اليها بغب …. وحله الهنا واللي انت فيه ده واحله.. يا شيخه بقه حته ممرضه ليها عين تنطق بس اقول ليه لو فاكراني هسكتلك كنت تلهفي الفلوس تبقي بتحلمي.
لتنظر اليه بغضب… فلوس ايه يابو فلوس انا لا عايزاك ولا عايزه فلوسك واطمن فلوسك هتوصلك علي داير مليم الله الغني .
نظر اليها بغضب …خلي بالك من كلامك معايا هاه واياك تتصرفي معايا كده كاني مش موجود .
اقتربت منه بقوه ونظرت في عيونه …هو انت فاكر انك موجود .انت مت يا رائف مت وانا خدت عزاك انت بالنسبالي جته واقفه ترازي فيا .،خبطت علي قلبه بعنف ..جته من غير قلب ودفعته بقرف واستدارت ورزعت الباب وخرجت.
وقف غاضبا.. بقي انا يتقلي كده رائف الصباغ يتقله كده ماشي يا ست ديمه.. مر الوقت سمع شجار في الأسفل لتنزل ديمه مسرعه وجدت داليا وشوكت بالأسفل وملك تتشاجر معهم .
صرخ شوكت… انت ايه ماشبعتيش حرام موافقه بالنصيبه اللي عملتها البت دي جايه تلزقلنا عيل حرام.
سمع رائف يقول بقوه ونبره تحذير ….. عمي سليم ابني مايتقالش عليه كده.

بهت شوكت… فصرخ ….بتقول ايه انت..
قال … انا عملت تحليل وطلع ابني يبقي اي كلمه علي سليم ماهسمحش بيها .
شعر شوكت بالغيظ نظر لديمه …طب والجربوعه اللي خططت ولهفت تلت الشركه وعلي اللي ضحك علي سميه هتسكت لها تاخد فلوسك وتضحك عليك ليه اهبل وبرياله.
قال رائف.. انا هعرف ارجع حاجتنا ازاي.
قالت داليا بتعالي … الزباله دي ترميها بره وطالما ابنك خلاص انا هربيه
قال شوكت مسرعا .. اه خلاص ابننا نربيه احنا..
ليسمعا صوتا من الخلف يهتف بغل.. تربي مين يا روح امك انت وهيا مش لما تبقو اتربيتو. لتقترب منهم وتنظر إليهم بحقد.
…يلا يا شويه نصابين انتو فاكرين اني ضعيفه وهخاف منكو لا انا اللي يقرب مني ومن ابني انهش قلبه.
اقتربت منها وصخت ..بت اتلمي ..
دفعت داليا بعنف فوقعت ارضا … يلا يا بت من هنا بلا تربي روحي اتربي يا كدابة يا نصابه انا اللي جربوعه والا الجربوع اللي تلف علي واحد وتوهمه انها كانت جنبه.ربنا ياخدك انت وابومي النصاب.
صرخ شومت …. انت هتسكتلها تهين خطيبتك.
لتصرخ… انا في بيتي اهين اللي يتشددلي انا في بيتي انتو اللي جايين بيتي ..نظرت لرائف بقرف …عايزين ده لتشير اليه بقرف خدوه وريحوني منه .انصدم من كلامها..فاقتربت ودفعت رائف عليهم … خدوه انا بقلكو خدوه مش عايزه اشوف وشه.
هاج رائف…. انت تخرسي خالص احسنلك.
لتندفع….. احسنلي ايه …قول ايه اللي هيجرا اكتر من كده قول ها قول.. اخاف منك ليه باقيه عليك مثلا عايزاك مثلا لتقترب وتخبط علي صدرها.. لسه هنا فيه حاجه ليك مثلا.. احسن لي اللي هو ايه انطق دا حاجه تقرف يا اخي .. ماتاخدو بعضكو وتغورو في نصيبه تاخدكو كلكو كلو بعض بغلكو وسوادكو.
صرخ شوكت …وتلت الشركه بتاع سميه اللي لهفتيه يرجع ونسيبك في نصيبه تاخدك .

هنا احست ديمه بالغضب الشديد لتهتف….نصيبه تاخدني … طب طالما كده بقه اسمعو كلكو.. البيت ده بيتي وليا فيه نصه ماحدش يفتح بقه انا اقول فيه مين يدخل ومين يخرج الشركه من بكره هاجي أدير حاجتي بنفسي واستلم نصيبي التلت اللي ليا ولابني …انا كت هسيبلكو كل حاجه عشان تغورو في مصيبه تاخدكو .. بس تصدقو انتو حار ونار فيكو اسيبلكو مليم انا اتمرمطت كتير وماكنتش اعرف ان سميه بتحس اصلا وكتبتلي حاجه عشان العذاب اللي شفته ومن هنا ورايح اللي هيدوسلي علي طرف باوسخ جزمه هلبسهاله في وشه والشديد يتشددلي. انا عشت سنين براعي وبحافظ دانا لو بربي كلب كان حفظ الجميل.بس الكلب بيحس وانتو عيله جاحده .. كان الكل مبهوتا من قوتها وملك تقف سعيده.
ليهتف رائف بغضب.. انت قولي كده بقه انك عايزه الشركه.
نظرت اليه بغضب …اه عايزاها حقي وحقي ذلي لعمتك وخدمتي اللي ماطمرتش فيك .حق وجع سنين عشتهم في خوف من ده يقتل ابني .حقي يا رائف بيه حق نومتك في سريري اللي الهانم سرقت حقي بالكدب .روح روح معاهم انتو شكل بعض روح مش عايزاك لو انطبقت السما عالارض مش عايزاك لتقترب منه واعرف ان ديمه خلاص عايز تبعدها عن طريقك اقتلها زي ماشوكت قتل سميه وعلي .
صرخ شوكت…. اخرسي اقتل اختي يا عقربه .بتعمليهم قدام رائف عشان يصدق انك ويعوزك انت تتعازي حته ممرضه ضحكت علينا ولهفت باعتراف مدير المستشفي راجل محترم ومعروف عنه .
نظرت اليه بغضب …تصدق ضحكتني .،هو انت فاكر لما تقول علي حد محترم هيبقي محترم ..لا دا هيبقي نجس زيك ..انت شايفي بريل يا شوكت ..شايفني لسه هبله ..مظير ايه اللي اتفقت معاه وضحكتو علي جوزي الاهبل .،صرخ رائف ماتحترمي نفسك بقه .
ضحكت ..انت زعلان ليه انا مش بشتمك انا بوصفك ..واعمل ايه ويعوز ايه ..اقتربت من رائف ..طلقني ..خلوه يطلقني انا عايزه ابعد عنك بالمشوار وخده في ايدك هتلو حاجه حلوه يلعب بيها بعيد ..اعوز ايه بلا هم ….بس انا بقه هلم كل واحد وادخله جحره ماشي .
لتقترب منه وتصرخ في الحرس ليندهش الكل صرخت بقوه …اتي الحرس …نظرت اليهم وقالت … انتو هنا بتقبضو بعد كده مني ماحدش ليه يمشيكو وهديكو ضعف مابتاخدو يبقي اللي اقوله يتنفذ الراجل ده والعقربهوبنته دي يترمو بره فاهمين واللي يخش هنا برجله تقطعوها وعندكو مقلب زباله جنب الفيلا لقحوه فيها …
استدارت لرائف ..نظرت لرائف …ولو عايز تحصلهم الباب يفوت جمل ولا لو ان الجمل نضيف خساره. عايز تقعد تقعد بادبك وماتدخليش زبالتك هنا فاهم البيت ده نضيف مابيخشوش اوساخ . واي حد هيفكر يدوسلي علي طرف هيلاقي قدامه حيه تنهش قلبه ..كفاااايه كفااايه هو ايه مكتوبلي انوحل عمري بعيله الصباغ ..ربنا ياخدكو كلكو ..تنهدت وصمتت واستغفرت في سرها من اجل ابنها فهو ابو ابنها ..

لتستدير وتنظر لملك… اتصرفي معاهم عشان انا خلاص شويه وممكن ارتكب جنايه لتستدير وتخرج .
وقف الكل مبهوتا ليقترب الحرس صرخ شوكت … هتسيبيها تطردنا انت هتسمع ليها دي اخرتها يا رائف اخره مراعيتي ليك سنين وبنتي تحت رجلك لتجهش داليا بالبكاء وتتصنع الإغماء اقترب رائف يتلقفها ويحتضنها وهيا تبكي كان متلبكا من قوه ديمه ليجلسها فقالت بمسكنه .. هتسيبيها تهيني كده انا هبقي مراتك.
تنهد .. طب يا عمي سيبني انا هتصرف .
انصرف العم وابنته .
لتقف ملك.. انت بتغلط غلط كبير يابني وبتقضي علي جوهره مش هتقدر تعوضها انت ازاي راجل اعمال وبتفهم انت الطور بيفهم عنك ربنا يشفيك بجد والله انا معاها انها فعلا تسيبك لانك مابتفهنش يابن بطني .لتنصرف وتتركه واقف متخبطا.. يفكر كيف وقفت لهم وتبجحت وكيف سيكون لها نصيب في الشركه احس ان الدنيا أصبحت مصائب عليه ماذا يفعل ومن يصدق فهيا قالت وسمعها تخاطب عمر بانها تتصيد المال ثم عادت واخذت مال الشركه التي قالت انها ستستغني عنه ….شعر بحرقه وأكثر شئ يحرقه انها لا تريده وتهينه وهو ملك في نفسه مغرور متعالي ..بل تنظر اليه نظره تحرق قلبه فبعد ان ملكها واصبحت له احس انه ملك الدنيا وانه يريدها له ولا يريد شيئا اخر ..تنهد ليستدير وانصرف كمجذوب يمشي ورائها ذهب اليها في شركه مصطفي لم يعد يعلم كيف يتصرف وهيا ليست امامه وتولد بداخله خوف انها ستتركه وتختفي من حياته . ورهبه تتعالي بداخله من ذلك الاحساس .
دخلت ديمه علي عمر .. عمر عايزاك معايا في شركه الصباغ انت شاطر وانا بثق فيك ولازم حد يقعد في الشركه معايا.
تنهد ….. يا ديمه انت هتخلي النار كده ماتسيبلهم دنيتهم وربي ابنك انت هنا بتشتغلي كويس ومركزك كويس ليه هتعيشي ازاي في وسط غيلان.
قالت بغضب …. هبقي زيهم دا حقي وحق ذل السنين حق ابني عشان ممكن يموتوه ويلهفو حقه. رائف يغور في داهية انا هحارب عشان ابني انا اه لوحدي بس مش ضعيفه يا عمر عشت خايفه يقتلو ابني بس دلوقتي تفرق رائف عرف ان الواد ابنه واستحاله يخلي حد يقرب منه.
تنهد ..انتي قلبتي ليه كده .
نظرت اليه بوجع ..كتر الغرز والتمزيع فيا خلاني ماعتش مستحمله عايزه اخد حقي منهم .. عمر ارجوك ماتسيبنيش انا محتاجلك قوي.
لتسمع صوتا غاضبا يهتف.. لا والله دا حاجه بقت مسخره الهانم مراتي واقفه تقول لواحد غريب انا محتاجلك دا ايه الجمال ده ماتقول ان قلبتي العطا علي حد تاني.
وقف عمر غاضبا.. اظن عيب الكلام ده قوي يا رائف بيه ديمه مش بتاعه كده ديمه ست محترمه تتشال في العين.

اقترب رائف غاضبا …وانت بقه اللي هتشيلها في عينك يا سي عمر. حد قالك اني قرني هخلي حد يقرب من مراتي ليهم عمر أن يتكلم.
لتقترب ديمه….. وسع كده يا عمر شويه.. نعم افندم جاي ليه بتدور عالجربوعه ليه تمشي تتفق تقل ادبها تنقل عطا تحط عطا انت مالك مش كت طلقتني ماتغور جاي ليه.
مسك دراعه…. اتلمي احسنلك انت مراتي.
صرخت… دا كان زمان لما كنت فاكراك بني آدم دا كان زمان لما كنت راجل في عيني.
شعر باحتراق أنفاسه فهيا تهينه امام عمر لتهتف…. حسك عينك تقرب مني او تقولي اعمل ايه وماعملش ايه يا رائف بيه .انت مت بالنسبالي في الكوخ فاهم مت واندفنت هناك اتولد حبنا هناك واندفن هناك .عندك ابنك كل اللي مابينا انما ديمه خلاص خلصت شوف حالك وروح اتجوز بنت عمك وافرحو انتو شكل بعض وتنفعو لبعض انا بقه هشوف حالي انا كمان هشوف واكبر وافرح واعيش ..هسعد نفسي وهشوف اللي يسعدني فين ومع مين .،فاهم مع مين ..انت مش قدامي انت سرقت سعادتي انت سرقت فرحتي وانا مش هبكي علي حاجه نتشت قلبي .حقي اعرف حد تاني يحبني واحبه اديله قلبي اللي انت موته ..انا قررت اعدي عليك وخلصت قصتك .. جايبلي عمك وبنته يتبجحو كت قولت عايزاك ماتفهم بقه انت ايه ده مابتفهمش خالص مش عايزااااك يا اخي لتدفعه وتتركه واقفا يحس انه سيموت من كلامها .
اقترب عمر .. اظن كفايه بقه كده ..سيبها وشوف حالك يابن الناس وفض اللي مابينكو عشان سليم وسيبها تشوف حالها ديمه ماعاشتش سيبها للي يقدرها فاهم انت مش شايف معاك جوهره سيبها يابن الناس غيرك شايفها ملكه يموت عليها .غيرك يتمناها .
دخل النار في قلب رائف وظن ان عمر يريدها اندفع رائف يمسك في رقبته و……
طوبه علي طوبه خلي العركه منصوبه .،ان ما طلعتلك ديل …

 
google-playkhamsatmostaqltradent