رواية انتقام خاطئ الفصل الثالث و العشرون 23 - بقلم نيفين بكر
مستر فهد لا ارجوك ابوس ايدك انا تعبانه والله
فهد...قولت مش هسيبك قالها وهو
يحملها وتحرك بها صوب الفراش فكانت تتملص منه ولكنه لم تستطع الافلات حتي ووضعها عل الفراش وخيم فوقها
قولتلك تيجي بالذوق احسنلك انتي ال مش عوزة كدا
ملك مس
كتم اعتراضها حين هجم عليها يقبلها عل شفتيها بقبلات محمومه طويله ثم ترك شفتيها ليوذع قبلته علي وجهها كله نزولا عل رقبتها وعاد مرة اخري لشفتيها
ليقبلها بقبلات شغوفه متملكه
اما عن يده فكانت تمسح علي جسدها كله وتحررها من ملابسها لتمهد باشياء اقوي واعمق وهو غافل عن التي
تبكي وتقاوم بضعف امام قوته
وكما المرة السابقة اخذها ولكن كان اقل عنف وحده ..
💢💢💢💢💢💢💢💢
في غرفة جني
دخل عمر وجدها تجلس امام ال tv وكانت ترتدي
قميص نوم حرير ناعم كاصاحبته كانت في غايه الجمال وكان يزين وجهها بزينه ناعمه رقيقه
اول ما فتح الباب ووجدها بهذا الشكل تسمر مكانه
انتبهت عليه جني ووقفت وابتسمت له وقالت وهي تتقدم صوبه علي مهلها
عمر انت جيت..
تنحنح هو يحاول التماسك وجاهد الا ان يخرج صوته ليبدوا طبيعيا...مساء ال خير
جني .. مساء النور .ادخل انت خد شاور عل ما احضرلك الاكل
عمر .....لا مفيش داعي تتعبي نفسك
جني بنفس الوجه المبتسم ...لا ولا تعب ولا حاجة
تركها دخل الحمام ل يستحم وكان يؤخر نفسه قدر الامكان فكان بداخله مشتاق اليها وهو لا يريد ان يظهر اشتياقه..
في الخارج كانت تضع الطعام عل المائدة
وذهبت للمرأه كي تعدل من حالها ووضعت بعض من العطر
خرج مرتدي ترننج ووقف يصفف شعره
فاتت عليه من خلفة وهي تفرك بيدها
....عمر انا حضرت الاكل
فقال عمر وهو يرتسم الصرامه ....لا شكرا مش عاوز
هم ليبتعد فامسكت بيديه وقالت
ممكن اتكلم معاك شويه
عمر. بجفاء بعدما سحب يده . ...لا انا تعبان وعاوز انام
جني بنبرة رجاء......عمر من فضلك انا عارفة اني غلط وغلطتي كبيرة كمان بس انا اسفة والله ما هكررها
قالتها وهي تبكي ثم تابعت..
عمر انا عوزاك تسامحني ارجوك
لم ينظر اليها وكان معطيها ظهره كان خائف من ان ينظر بعينيها كي لا تضعفه دموعها فقال بجفاء مرة اخري
خلصتي كل ال عندك
جني بتوسل ....عمر من فضلك اديني فرصة
عمر بغضب........لا ي جني مفيش فرص ليكي عندي
كذبتي عليا كنت بتصل بيكي كل ربع ساعة اطمن وانتي كنتي بتكدبي
وانا متاكد لو ماكنش حصل ال حصل ماكنتش هعرف وكانت هتكرر تاني وتالت مهو انا طرطوررررر
ثم التفت لها وامسكها من ذراعها ... وقال بصرامة
انتي استهونتي بيا وباخوكي وبجدك
انتي
والبنت ال تعمل عملتك مالهاش امان ابدا
فقالت بتوسل وببكاء..... عمر ارجوك انتي بتدبحني بكلامك
فقال بغضب مميت ... انتي دبحتيني الاول انتي ماتعرفيش كان احساسي ايه وانا شايف خطيبتي اللي هي بنت عمي تربيتي ملفوفه في ملايه
انتي ماتعرفيش عقلي كان هينفجر ازاي كل ما افتكر ان في حد شافك ولا مد ايده عليكي وانتي عريانه
بعد كل دا تقوليلي غلطه
غلطتك دي عندي ما يمحهاش غير موتك ثم دفعها بعيد عنه بقرف وقال قاصدا اهانتها
انا خلصت كلامي وهدخل انام وبعد كدا ماتتعبيش نفسك تاني
ثم تركها وتمدد علي الفراش ونظر لها قاىلا
ممكن نطفي النور وعاوز انام
لم تتحرك هي فتسمرت مكانها من مرارة كلماته ....
..........
عند مي وشريف
خرجا سويا في اماكن عديدة كان يعاملها كانها طفلته
مي.. بسعاده...... انا فرحانه اوي ي شريف
شريف...حبيبتي ربنا يقدرني وافرحك ي قلب شريف
بداءت السماء تمطر فرفع راسه للسماء وقال
يلا نمشي قبل ما نتغرق
وتوجهوا عائدين للفندق
.......
عند ملك وفهد
كانت نائمة بجواره تبكي بقهر
فهو مغتصبها ليس زوجها تزوجها غصب عنها اخذها غصب عنها لن تعترف بهذا الزواج ابدا
ولكن ماذا تفعل وهي قليلة الحيلة
نهضت من جواره وتحركت خطوتين وشعرت بألم اسفل بطنها فضعت يدها مكان الوجع وتالمت بصوت
ملك ...اااه
انتفض عل صوتها وتوجه اليها... مالك ي ملك
ابعدت يده عنها ...ابعد عني انتي السبب
فهد وهو يشهر سبابته ...ملك اتكلمي عدل انا بسالك مالك ترودي بادب والا
ملك. بصراخ وبكاءفي وجهه .....والا اييه هااا هتعمل فيا اييه اكتر من كدااا انا عملت فيك ايييه لكل الذل دااا
فهد بحده.....مش عارفة عملتي اي ها انا هقولك
وذهب لياتي ب هاتفها
وفتح الواتس وقال
قوليلي يالي مش عارفه بعنل فيكي كدا ليه
مين بقي البوص دا
وعل فكرة هو ال فتن عليكي
اخذت ملك منه الهاتف وبدات تقلب فيه
اييه داا
وقالت بدهشه....
فهد بضحة ساخرة ..... دي الملفات ي روح امك ال اخدتيها من مكتبي وبعتيها لفايز
ملك. بحيرة ...انا ماعملتش كدا انا معرفهوش
فهد بصرامه .....ولما ما تعرفهوش الحاجات دي جت عل فونك ازاي ولا رقمه اتسجل عندك ازاي عفريت اللي عمل كداا ثم اكمل
انا مش ندمان عل ال عملتو فيكي وال لسة هعمله
وهاخدك وقت ما اعوز برضاكي او غصب عنك
ماتفرقش معايا
ويلا اخلصي اجهزي عشان ننزل للناس ال تحت
وتوجه صوب للحمام .....
تاركا لها مصدومه اما فهي لم تفعل ذلك
اذا من الفاعل؟؟؟؟؟
........
عند مي نزلت بعد ان جهزت حالها
وجدت شريف يحتسي كاس نبيز
مي..اييه داا دي خمرة انت بتشرب خمرة
شريف..دي بس عشان تدفيني
مي....هي بتدفي
شريف....ايوة
واخذت الكاس من امامه وتذوقته
دي طعمها حلو
وشربته وصبت واحد اخر وشربته دفعه واحدة
شريف مي بس دي هتسكرك
مي...لالا طعمها حلو ما تخافش انا دماغي حددديد
وارتشفت الثالت
شريف كفايه ي مي انتي هتسكري
فقالت بثماله بعض الشئ.. لالا عوزة تاني
شريف...... ي بنتي اعقلي
لا خلاص اخر واحد
وتناولت الرابع
بدات مي تتكلم بتثاقل
مي انتي سكيرتي تعالي اطلعك
لالا انا عوزة ارقص في المطر
شريف....مي ما ينفعش وهو ممسك بها
مي.....انت مش عاوزني ارقص معاك
شريف...ي مي ي حبيبتي انتي سكرتي وكدااا ما ينفعش
هوووووسس تعالي ورايا واسرعت تجري تحت المطر
وهي تفرد ذراعيهااا في الهواء وكانها تطير هااااااااااااااي تعالي نرقص تعالي
حضنها شريف وبداء يرقصا تحت المطر
شريف....مي حبيبتي يلا هتبردي
بداء النعاس يتسرب اليها . فقالت من بين شفتيهاا المرتعشه ......لا خلينا شويه
شريف بقلق .. مي يلا احسن ما اشيلك
مي ....الله الله ..شيلني ومالت بنفسها عليه
حملها وتوجهه بها الي داخل الفندق
وصعد بالمصعد
ووفتح باب غرفته وادخلها
كان جسمها يرتعش وينتفض بين يديه
وكانت تهزي بكلمات ليس مفهومة
شريف بعدما انزلها في غرفته
...مي حبيبتي فوقي كدا هدومك كلها مبلوله هتتعبي
مي ..هممممممم شريف ا نا بحبك اوووي اووي
هااات بوووسة
اتسعت عيناه وقال ....نهار اسوح الله يهديكي فوقي كداا هتودينا احنا الاتنين في داهيه
جذبته من يااقته..... لالالا هات بوسة مش انت بتحبني
شريف وهو يحاول ان يتماسك ويبتعد عنها
...ي بنتي الله يهديكي انا مش مستحمل اصلا
ابعد نفسه عنها بصعوبه فهو يشتاق اليها ولكن ليس قبل ان تكون زوجته حلاله .........
احضر منشفه وبداء في خلع ملابسها عنها بعد ان غطي جسدها بمفرش السرير
واحضر قميصا له والبسه لها
وغطاها وذهب هو الاخر ليبدل ملابسه ونام عل الاريكه الجانبيه وهو يحارب نفسه علي الثبات
كي لا يؤذها او يخذلها
..............
في الصباح
قالت ترفع راسها شامخة بكبرياء
.انا رايحة الجامعة ومش هغيب تاني
فقال عمر. محذرا........لهجتك تتغير احسنلك
ابتسمت بمراره وقالت.......حاضر ي سيادة الرائد
فصرخ بوجهها........ جنيييييي قالها بعصبيه
فقالت وهيتحارب الا تبكي ..ايه مش فعلا حضرتك سيادة الرائد
عمر ...استني هوصلك
جني.....شكرا ليك ماتتعبش نفسك ..جدو عين ليا سواق هيوديني ويجبني
مش هكررها تاني .ودا مش عشانك لا عشان خاطر ابييه وجدوو
انا لازم انتبه عل نفسي واكمل تعليمي واشتغل واحقق ذاتي
فقال وهو يحاول ان يتجاهل دموعها
...تمام اتفضلي بس لو غلطي في اسم عيلتي مش هرحمك
نظرت له دون كلام وانصرفت
اما هو فكان قلبه يتاكل بحزن عل حب عمره عل طفلته التي لم يعشق سواها
هو لم يستطع عل مسامحتها ولكنه يحبها
اااااه لهذا القلب المعذب
آهٍ على قلبُ هواه محكمُ
فاض الجوى منه فظلماًً يكتم
ويحي أنا بحت لها بسره
أشكو لها قلبا بنارها مغرم
ولمحت من عينيها ناري وحرقتي
قالت على قلبي هواها محّرم
كانت حياتي فلما بانت بنأيها
صار الردى آهٍ عليّ أرحم
.............
عند شريف ومي
تململت وبداءت في فتح عينها في تثاقل وقالت متألمه
اه راسي بتوجعني
مسحت بعينيها الغرفه فلم تكن غرفتها ثم انتبهت علي شريف وهو يخرج من الحمام يرتدي ترننج ويجفف شعره بمنشفه صغيره
ف مبتسم لها وقال...... صباح الخير فوقتي
كانت مي مذهوله ونظرت لنفسها وجدت انعا ترتدي احدي القمصان الرجالي فقالت ب رعب
انت . انا .انت كنت .انت عملت اييه.
شريف بمراوغه. وهو يقترب ويجلس امامها
....انا ما عملتش حاجة انتي ال عملتي كل حاجة .. ابتلعت غصتعا وقالت
ايه ال حصل
فقال شؤيف وهو يحاول ان يتصنع الصدق ....ال حصل ي ستي انا كنت قاعد في امان الله لقيتك جيتي عندي وبداتي تشربي
وسكرتي ورقصتي تحت المطر
مي بقلق .. هااا وبعدين
تنهد شريف ... ولا قابلين
طلعتك الاوضه بتاعتي لقيتك بتقوليلي خليك معايا
قولتلك مي مايصحش عيييب وانتي تقوليلي لا انت مش بتحبني وفضلتي تقوليلي هات بوووسه انت مش بتحبني
مي .....هااا وبعدين ايه ال حصل
ال حصل ي ستي لقيتك جيتي عندي ورميتي نفسك في حضني وبداتي تبوسيني ووو
وضع كفيه عل وجهه
لالا مش قادر ااقول مش قادر
مي بشفاه مرتعشه وبدات الدموع تتحرك في عينيها.... لا قول حصل لييه
شريف ... ال حصل حصل بقي
مي ...يعني. يعني اييه انت كداب انت انت ال عملت فيا كدا
ووضعت يدها عل وجهها واجهشت في البكاء
جلس بجوارها ووضع يده علي يدها وابعدها عن وجهها وقال بحنوو
ماتخافيش ي مي ماحصلش حاجة انا بضحك معاكي
مي انا راجل صعيدي وعارف يعني ايه شرف البنت بيعني ليها اييه ولعيلتها
وانا مش ممكن ابدا ااقدر ااذيكي
ضربته مي عل صدر عددة ضربات
ثم ارتمت علي صدره وبكت
ملس هو عل شعرها..... وقال بنبرة هادئه
اهدي والله ما حصل حاجة انا كنت طول الليل عل الفوتيه....ثم اكمل مازحا..... صحيح انتي فرهدتيني بس ما حصلش حاجة صدقيني
احمرت خجلا من كلماته ولكنه كانت سعيدة
ف شريف رجل بحق الكلمه حافظ عليها حتي وهي فاقده للوعي .❤😊
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية انتقام خاطئ) اسم الرواية