Ads by Google X

رواية الضيف الخفي الفصل الثالث والعشرون 23 - بقلم فاطمة عيد

الصفحة الرئيسية

 رواية الضيف الخفي الفصل الثالث والعشرون 23 - بقلم فاطمة عيد

الفصل الثالث والعشرون:
مر يومان فقط علي مغادره ذلك الضيف الخفي فضلت هي البقاء في غرفتها صامته لا تفكر في شئ لتطرق صبا الباب وتدخل وهي تقول:مش كفايه بقا من ساعه ما اللي اسمه فهد مشي وانتي سرحانه كده ومش بتنزلي خالص ولا عايزه تقابلي حد
ميرال بسخرية:المهم أنه مشي وسابلك المكان
صبا:طب انا عايزاكي ف موضوع
ميرال:خير ياصبا
صبا بتوتر:امير خلاص بقي كويس كل حاجه بقت كويسه ودراعه رجع يتحرك بس هو عايز حاجه
ميرال بغضب:عايز اي الزفت ده
صبا بتوتر:عايزك تعتذري لي
ميرال:انا مغلطش عشان اعتذر ياصبا
صبا:انا عايزه احميكي منه
ميرال:الاحسن تحميه هو مني لاني المره الجايه هقتله ورحمه جدي هقتله
علي الجانب الآخر في مكتب منتصر الصياد كان يجلس مع غيداء ولكن هذه المره فضلت مرافقه ابن أخيها حسام ابو طالب لتمنع اي حديث خارج سياق العمل ليقول منتصر:انا شايف أن المشروع ده مش هيبقي ليه ربح كبير
غيداء بأنتباه:ليه يامتر
منتصر بغضب:واضح انك مصممه يكون في رسميات بينا ماشي بصي ياغيداء هانم الكومنتي ده مش هيكسبك كتير لان هما مش ملتزمين بالمواصفات اللي فالعقود عشان كده الشقق والڤيلات مش هتتباع بسهوله وكمان تمنها هيقل جدا وهقولك المواصفات اللي فالعقد واللي علي الحقيقه فالعقد مكتوب مثلا أن الابواب والشبابيك من اجود انواع الخشب والزجاج وده مش صحيح هما جايبين انواع رضيئه كمان الوان الدهانات المفروض انها حسب الرغبه هما عملوها ابيض خالص فده هيخلي الناس تشطب تاني ورا التشطيب ده لأنها مش عيادات هي انا قولت رايي لكن لو مصممه تكملي هنفذ الإجراءات
غيداء بجمود:انا واثقه ف رايك عشان كده يفضل اني اشوف مشروع تاني
منتصر:في محاميه هنا بتفهم فالحاجات دي كويس اوي انا حابب اعرفك عليها بس للاسف هي حاليا ف اجازه
غيداء:طب والعمل
منتصر:انا عامل حفله في ڤيلا الصياد بمناسبه براءه فهد ورجوع فيروز وفريد من لندن هي هتكون موجوده هناك واتمني انك تشرفيني انتي وحسام بيه طبعا
ليجيب حسام:طبعا ده شرف كبير لينا يامتر ممكن الكارت بتاع حضرتك 
منتصر:اتفضل
حسام:هعدي عليك قريب محتاج اتكلم معاك
غيداء:لو حابب خليك يا حسام انا مش ورايا حاجه هرجع الاوتيل دلوقتي 
حسام :حاضر ياعمتو
انسحبت غيداء من هذه الجلسه ليجلس منتصر في الكرسي المواجه لحسام قائلا :خير يا حسام
حسام:منتصر بيه انا عارف انك حابب تقرب لعمتو تاني عشان كده انا حابب اساعدك بس معرفش ازاي لسه 
منتصر:طب قولي هي في حد تاني ف حياتها
حسام:للاسف حتي واحنا ف كندا مفكرتش تستقر للرغم أنها مشهورة هناك والعين عليها ومشاهير كتير حاولو يقربو منها بس هي كانت بترفض
منتصر:يبقي نفكر بطريقه عشان اخليها ترجعلي
في ڤيلا البحيري..
جلست لينا بجانب ميرال وهي تقول:انا مش فهماكي ياميرا مش انتي كنتي مضايقه من وجود فهد 
ميرال بحزن وكبرياء:اها ..لا ..يووه بقا مش عارفه انا مكنتش عايزه أقرب منه وخلاص وبعدين انا مش زعلانه أنه مشي انا عادي انا كويسه بس هو وحشني ...لا موحشنيش 
لينا:لا انتي اتجننتي فعلا 
ميرال:امشي من وشي يالينا
لينا:لا مش ماشيه يلا ننزل الكافيه شويه 
ميرال باستسلام:ماشي وهكلم ياسين يجي ويمكن يجيب زينه وممكن لا
وبالفعل أخبرت ياسين بوجودها فالكافيه باشره بعض الأعمال حتي وصوله لتقول:المكان نور فين زينه
ياسين:زينه فالبيت انا مش عارف اواجهها خلاص
ميرال:يبقي قولها الحقيقه يا ياسين مفيش حل غير الحقيقه
يتابع........

 •تابع الفصل التالي "رواية الضيف الخفي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent