Ads by Google X

رواية شيطان العشق الفصل الرابع والعشرون 24 - بقلم دنيا محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية شيطان العشق الفصل الرابع والعشرون 24 - بقلم دنيا محمد 

شيطان_العشق  .البارت الرابع والعشرون
بسم الله الرحمن الرحيم
~~~~~~~~~~~~~~~~
احم اولا كده احب اشكر كل بنت شجعتني هنا وكل بنت نشرت الروايه بتاعتي وخلت اصحبها يقروها بجد مش عارفه اقولكم اي انتو حلوين اوي كل بنت ساعدتني من غير ما اعرف شوفت بوستاتكم ودخلتو قلبي ❤️❤️😍فا ميرسي يابنات
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
تبنا إلى الله!
ورجعنا إلى الله!
وندمنا على ما فعلنا!
وعزمنا على ألا نعود إلى شيء يغضب الله!
وبرئنا من كل دين يخالف دين الإسلام!
نشهد أن لا إله إلا الله، وحده لا شريك له، ونشهد أن سيدنا محمد عبد الله ورسوله، وصفيه ومجتباه!
اللهم صل على سيدنا محمد النبي صلاة ترضيك وترضيه وترضى بها عنا يا رب العالمين!
***********************************
اتجهزت نسرين وخرجت للجميع وهيا ترتدي فستان بلون الازرق عاري الاكتاف يصل طوله لركبتيها 
وايضا ارتدت ملاك فستان بلون الموف عاري الاكتاف والصدر يصل طوله لركبتيها وفردت شعرها مثل نسرين
نسرين: بت يا ملاك فين الحجاب
ملاك: القعده لقيتها طريه يختي فا غيرت هدومي كنت عمله حسابي وجيبه معيا هدوم وامك طردت باسل والعيال وقلتلهم دي قعده بناتي فا راح لجوزك والعيال ابوكي خدهم اتجنن لما شافهم وقعد يلعب معاهم في الشارع ونسا فرحك بس امك اي جبروت مسكت السكينه لباسل اصل قلها انا قاعد مع مراتي قامت جابت السكينه فا طلع يجري
نسرين بضحك: يالهوي امي دي رهيبه ولا هتلر يقدر يقف قدمها
ام نسرين من وراهم: فظيعه برضو نجلا دي في حد يعمل كده
نسرين وملاك في صوت واحد: اه والله جبروووت
ام نسرين وهيا بتديلهم علي قفاهم: انا جبروت يا جزم يافردت جزمه منك ليها
ملاك وهيا بتجرري: يالهوي خلاص والنبي نسرين هيا الي قالت مش انا
نسرين وهيا بتتفادا الشبشب: صلي علي رسول الله عيال وغلطو يمو نسرين هتعملي عقلك بعقلهم
ام نسرين: ماشي يا جزم ام وريتكم
ملاك: وريها هيا مش انا هيا بنتك
ام نسرين: منتي زي بنتي انتي كمان عندك اعتراض
ملاك بدموع لتذكرها والديها التي لا تذكر من ملامحهم شيئا وذهبت لاحضان ام نسرين
ملاك: تؤ معنديش انا كمان بنتك والي يرسي عليها يرسي عليا
نسرين بشفقه فهيا تعرف حكايه ملاك وباسل: ياستي امي اهي انا بقولك خديها وجربي الشبشب انتي
ملاك: ربنا يخليهالك
ام نسرين: ويخليكم ليا يا بنات
في الاسفل عند مالك وباسل
مالك: ايوه علق الانوار كده
باسل: ملقتش غير الشارع الي تعمل فيه
مالك :حكم القوي نسرين هيا الي مصممه علي فرح في الشارع
باسل بضحك: بتفكرني بلبومه الي متجوزها عليك اول مره خرجنا فيها طلبت تاكل اي
مالك: لا انتو مجانين اتوقع منكم اي حاجه بس سمعني
باسل: متقولش علي مراتي مجنونه انا بس الي اقولها كده وطلبت تاكل فول وحلت بعصير قصب وكلت كشري مصري انت متخيل
مالك: اي العك ده وانت مش معقوله كلت معاها منا عارفك بتاكل بلشوكه والسكينه
باسل: لا يا عم كلت وربنا المهم سيبك من الكلام ده انا عاوز اشوف مراتي وحشتني وام مراتك طردتني تخيل ومسكتلي السكينه دي فظيعه
ابو نسرين من وراهم:  بس يلا انت وهو مراتي دي ملاك وكيوت في نفسها خالص
مالك وباسل: بسم الله الرحمن الرحيم
ابو نسرين: اي شوفتو عفريت وبعدين مش انتو بس الي اطردتو عمتا انا اولكم.اول لما صحيت من النوم طردتني قلتلها افطر طيب قلتلي افطر في الشارع انتو متخايلين معاناتي
باسل: والله يا حج انت ليك الجنه
ابو نسرين: المهم عوزين تطلعو فوق صح
باسل: اه طبعا
نظر ابو نسرين لي مالك: وانت يا عريس 
مالك: ها اه طبعا يا عمي
ابو نسرين: تروحو تشترو نقاب لكل واحد فيكم وتلبسوه وتطلعو سهله
مالك :نعمممم اخرتها هلبس نقاب يعني بنتك امبارح تلبسني زي وحش وانهارده انت عاوز تلبسني نقاب
ابو نسرين برفعه حاجب: بتعلي صوتك عليا تمام قابل الي هيحصلك
وتركه ورحل
باسل: انا هروح اجبلي نقاب البت وحشتني وام مراتك يستاحيل تدخلني هجبلك معيا لو حبيت تيجي اهلا وسهلا
وتركه ورحل احضر النقاب له ولي مالك
باسل: ده بتاعك هتيجي معيا ولالا
مالك: لا
باسل :علي رحتك انا طالع
مالك: اوووف استنا انا جاي معاك
وارتدو النقاب وطلعو لفوق
باسل: نهار ابوكي اسود ومنقط بإسود ومخطط بإسود يا ملاك الكلب لبسالي قميص نوم دنتي مبتلبسيش ليا كده  ولا دور وشك انا مراتي محجبه
مالك: ياعم اتنيل انا بدور علي نسرين مش فاضي ابص لمراتك وبعدين غير صوتك بدل ما ننكشف
باسل: هخلع انا اروح لمراتي سلام
وذهب باسل لي ملاك وجلس بجانبها
باسل بصوت انثوي :اي القمر ده اول ما دخلت قلت انك العروسه
ملاك بإبتسامه :ربنا يخليكي يا طنط تعالي مدي ايدك وسعدينا في عمايل الاكل
باسل وهو يلقي عليها فوطه: بقولك اظ ما تداري جسمك
ملاك برفعه حاجب: اداري جسمي لي هو في رجاله هنا وانا معرفش دحنا كلنا بنات
باسل بتوتر: ها لا مقصدش اصل اخاف تتحسدي علي جمالك
ملاك: سبيها علي الله وبعدين لبسه النقاب لي اقلعيه الجو حر وعشان تعرفي تساعدينا. في المحشي ده
باسل: لا انا مرتاحه كده 
باسل: والله لاوريكي يا ملاك الكلب علي اللبس الي لبساه ده مع اني منبه عليكي بس مفيش فايده في دماغ الكلب الي عندك دي بس ماشي ماشي هربيكي 
نروح عند نسرين وامها في الغرفه المجاوره
ام نسرين: بت يا نسرين هيا صحبتك ملاك ملها
نسرين: ملها ازاي يعني
ام نسرين: لما حضنتني حسيت انها زعلانه وبتعيط
نسرين: بس يا ماما دي حكايتها حكايه اصلها يتيمه من صغرها ومش فاكره حتا شكل اهلها لانهم ماتو وهيا اربع سنين 
ام نسرين: ياقلبي يا بنتي اوعي عديني مروحلها
وتركتها وخرجت ودخل مالك علي نسرين
نسرين: اي خدمه
مالك بصوت انثوي: لا كنت جايه اشوفك لو عوزه حاجه يا عروسه
نسرين. برفعه حاجب:لا شكرا اتفضلي انتي
افترب منها مالك وحضنها من الخلف
مالك: مبروك يا عروسه
وتركها وخرج
نسرين: دي مش ست مفيش ست تعمل كده يااما ريمبو اكيد
عند ام نسرين
ام نسرين: قومي يا ملاك تعالي معيا
وسحبتها من يديها وذهبت للمطبخ
ملاك: في اي يا خلتي
ام نسرين وهيا تحشر الطعام في فم ملاك: ششش نديني ماما منا زي امك ولا اي وبعدين سيبك من الي بره دول واقعدي انتي هنا وكلي فاهمه
واخذتها في حضنها
ملاك: شكرا يا ماما بس كفايه اكل الرجيم هيبوظ
ام نسرين: رجيم اي يابت وانتي معصعصه كده
باسل ونسا ان يقلد صوت الانثي: قليلها والنبي يا خلتي مش فاهمه اني بحب الملبن
ملاك بصدمه: باسل
باسل وقلد صوت الانثي،:باسل مين انا انا انا نيره
سحبت ام نسرين النقاب من علي وجهه
ام نسرين :هلا هلا هلا ولبسلي نقاب اي الي جابك هنا انطق
باسل بخوف: انا انا بصراحه هيا وحشتني اعمل اي يعني وانتي محرجه عليا اشوفها او اقعد معها مكنش ثدامي طريقه غير دي
ام نسرين وهيا ممسكه به من اذنه: مين الي ساعدك وخلاك جرئ تيجي هنا انا مش قلت ممنوع انك تيجي هنا قلت ولا مقلتش
باسل: انا اسف اسف والله دي مراتي مش ماشي معها وبعدين جوزك هو الي قلنا الفكره
ام نسرين: قلكم انت ومين بلظبط
باسل: انا ومالك مهو لبس نقاب هو كمان 
وبعت قبله لملاك في الهواء
ام نسرين وهيا تشد علي اذنه: بتبوسها وانا واقفه بتبوسها وانا واقفه قدامي علي بره قدامي
وخرجت به امام النساء وظلت تبحث عن مالك حتا وجدته ونزعت عن وجهه القناع
ام نسرين: قفشتك وانا الي بقول جوز بنتي عاقل وراسي
مالك: والله يا خلتي باسل السبب مش انا
وطلع يجري من امامها ولحق به باسل
نسرين بضحك: هموووت بقا هو الي دخلي الاوضه وحضني
ملاك: يخربيتك انتي بتقولي اي امك واقفه
نسرين: اه صح احيه والله ما اعرف انو هو يا ماما
ام نسرين: فوضت امري ليك يا رب
وتركتها ورحلت
نسرين: هموووت جوزك جنن جوزي
ملاك: ابوكي صاحب الفكره يختي فا اسكتي جوزي مجنون اه بس مش ذكي كده
نسرين: اعاا نسينا الفستان يالهوي
ملاك: في الاوضه الي هناك دي مالك جبهولك الصبح والميكب ارتيست علي وصول يله عشان نجهز واساعدك تلبسي الفستان
نسرين: يله هتجوز هتجوز
وذهبو وراءو الفستان
ملاك: احيه
نسرين: لا دي احيه كبيره الفستان يهوس اعااا
وجهزت نسرين وارتدت فستانها واتت الميكب ارتيست وتجهزو الفتيات للفرح
في المساء بعد ان سلم ابو نسرين نسرين لي مالك
نسرين في الكوشه وبتتمايل علي نغمات الموسيقي
نسرين: واد يا حموكشه
حموكشه: اي يا نسرين حتا وانتي عروسه مش رحماني
نسرين: اطلع بيتنا فوق وهات سلك مواعين وي ولاعه وتعلالي
حموكشه: هنولعها
نسرين: اه بس بسرعه
وقامت نسرين وهزت وسطها وذهبت معها ملاك وهم يرقصون علي النغمات والجميع ينظر اليهم

قام باسل وسحب ملاك من يدها بعيد عن الفرح
باسل بعصبيه: انتي اتجننتي ولا شكلك كده
ملاك: في اي
باسل: وحيات امك مش عارفه في اي اجي احزمك عشان تكملي رقص والكل يبص علي جسمك يا روح امك
ملاك بعصبيه: باسل انا حره وبعدين انا ونسرين بنرقص يعني مش لوحدي
باسل: هيا حره هيا العروسه انما انتي لا فاهمه يا روح امك ولا افهمك بطريقتي
ملاك: ماشي يا باسل ماشي
وتركته ودخلت للفرح مجددا
عند مالك سحب نسرين من يدها واجلسها بجانبه
مالك: مقلتليش لي اني متجوز رقاصه
نسرين: انا رقاصه يا مالك
مالك: وحيات امك لو قومتي اتحركتي من جمبي هنا تاني لانتي حره يا نسرين فاهممممه وبلاش انكد عليكي الليله دي
نسرين: مشي يا مالك هنشوف
واتا حموكشه بسلك والولاعه
مالك: هتعملي اي بسلك ده
نسرين وقامت من مكانها وا ولعت السلك وظلت ترقص مثل رقص الشباب وتحرك حاجبيها لمالك
ذهب واخذها مجددا واجلسها بجانبه
مالك: انتي الي بطتلعي شياطيني اشربي بقا ورحمت امي لاولع فيكي يا نسرين 
وانتها الفرح واخذ مالك نسرين لشرم ليقضو شهر عسالهم واول لياليهم هناك سويا
مالك وهو يدهل نسرين الجناح
مالك بعصبيه: ادخلي ده ليلتك سوده بقا انا متمشيش علي اوامري وتنزلي رقص لا واي بلسكاكين كمان دنا هطلع عينك
نسرين بصوت عالي: انا حره فرحي وبرقص فيه انت مالك انت ومالي
مالك بصوت اعلا: مالي مالي يا روح امك انتي مراتي نسيتي نفسك ولا اي
نسرين: انا مش مراتك اي قولك بقا اقولك طلقني يا مالك طلقني
مالك: انا هعرفك دلوقت مش مراتي ازاي
حملها مالك ودخل علي غرفه النوم وفجأه 
استوووب بارت طويل اهو تصويت متنسوش هاا

 •تابع الفصل التالي "رواية شيطان العشق" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent