Ads by Google X

رواية ديجور الشاهين الفصل الرابع والعشرون 24 - بقلم ايلا ابراهيم

الصفحة الرئيسية

 رواية ديجور الشاهين الفصل الرابع والعشرون 24 - بقلم ايلا ابراهيم 

الرابع والعشرون 

شاهين طلع لما سمع صوت الباب بيقفل جامد وراح اوضت علا بقلق خبط عليها  كان فاكر الصوت منها لكنها مكنتش بؤضتها .. استغرب دور عليها مالهاش أثر طلع بسرعه برررا البيت دور عليها مش موجوده .. جري فوق وشاف سندس..

سندس :  في ايه 

شاهين : علا مش بالبيت..

نفخت بضيق وقالت : تلاقيها نزلت تجيب حاجه متشغلش بالك ياشاهين .. البنت تعرف البلد احسن منك..

شاهين بص لسندس وخد الفون بتاعه وكلمها كتتير مردتش.. اتجنن اكتر 

وفضل يحاول يتصل بيها وسندس بصت ليه بضيق وقالت هعملك شاي.وراحت المطبخ وهي هتجنن علاا دي مش هتجيبها لبرا كان ده تفكير سندس .

أما . شاهين اتصل بيها تاني وردت بعد محاولات كتتير..

وسندس بتبصله بغيره. لما شافته وقف بقلق واتكلم.. معاها .

شاهين : انتي فين..

علاا ببرود : عايز ايه ياشاهين 

شاهين بتحذير وغضب : بسألك انتي فين دلوقتي.

علا بانزعاج : خارجه أسهر مع صحابي عشان معكننش على الست مراتك ..

شاهين : ابعتيلي العنوان هجيلك اروحك ...

علا ببرود : متتعبش نفسك انا مش هروح دلوقتي..

علا  قالها شاهين بغضب وكمل كلامه بتحذير بقولك  ابعتيلي عنوان المكان الي انتي متزفته سهرانه بيه  بسرعه .

علا بتذمر ماشي ..هبعتهولك...

سندس حطت قدامه كوبايه الشاي وقالت بغيره : واخيرا السنيوره ردت عليك..

شاهين بص لسندس واتكلم بجديه : سندس هقولك الكلام ده لاخر مره ويارت تفهميه كويسه عشان مش عايز اعيد وازيد في الحكايه دي...

سندس باستغراب :  عاوز تقول ايه ..

شاهين :  عاوزك تفهمي انك مراتي ومستحيل اقارنك بعلاا فاهمه.. انتي مراتي افهمي بقى . وعلاا لو عملت ايه .. مش هعرف اشوفها غير اختي.. عاوزك تفهمي ده كويس مش عشان هي مش حلوه ومش تتحب. لا عشان انا معرفش اشوفها كزوجه ليا.. انا بألوقت ده مبفكرش باي ست تانيه تدخل حياتي.. مكاتفي بيكي انتي وبس. واظن انك لازم تثقي بيا وبكلامي ... علاا شيليها من حساباتك نهائي وصدقيني كل حاجه هتتحل بس عاوزك تقفي جمبي وتنسديني مش تكوني انت برضو ضدي... ده اختبار ليكي هتكوني سند ليا أو عليا فاهماني....

سندس بطيبه : انا والله معاك ياشاهين بس علا..

شاهين وقف بغيظ وقال :خلاص ياسندس خلاص مش كل حاجه علاا .. مش هرجع واعيد اللي قلته تاني ياريت تفهم كلامي بقى..

سندس : هتروح فين 

شاهين : هروح اشوف الهانم التانيه ..فين عشان انا زهقت خلاص مكنتش سفريه افك فيها عن نفسي دي .

سندس بتسرع ونسيت كل كلام شاهين :ده كله من علا

شاهين بنفاذ صبر : خلاص بقى كفايه ... كفايه انتو هتشلوني والله هتشلوني .. ولسا هيخرج سندس : مسكت أيده وقالت هجي معاك..

شاهين حاول يهدي نفسه : تجي فين انتي تهبلتي.. سندس استني هنا.. ياشاهين انا

شاهين وجاب آخره خلاص : اوووف بقى اوووف دي مبقتش عيشه انا خلاص جبت اخري منكم انتو الاتنين زهقت خلاص..

 ومشي وسابها وهو هيتجنن وبيكلم نفسه بغضب وخاصه لما بعتتله علاا العنوان اللي هي فيه اتجنن اكتر ....وساق عربيته بسرعه وراح لها..

أما سندس مكنش قدامها الا شهد صحبتها ومرات اخوها جريت كلمتها وهي بتعيط وحكتلها كل اللي حصل..

سندس بدموع : اعمل ايه دلوقتي..

شهد بتفكير : انتي  متعمليش اي حاجه خلاص . ..

سندس مسحت دموعها وهي بتقول : بعد كل اللي حكتهولك بتقولي معملش ده انا هطين عشيتها أما ترجع..

شهد : بت ياسندس اسمعيني عايزاكي تفهمي أن البت علااا لو شايفه جوزك مديها ريق حلو مكنتش تظهر سمها بسرعه كده..

سندس بغباء : يعني ايه..

شهد : يعني انت غلطتي لما ضربتيها قدامه كده هتبقى انتي اللي غلطتي بحقها وحطت عليكي وحده قدلم جوزك ..

سندس : بعد.كل اللي قلتهولك ده .. ده انا لوطولت افرمها..

شهد : ياهبله اسمعيني .. هي عاوزاكي تعملي كده..

سندس بحيره : يعني ايه..مش فاهمه..

شهد بخبث : بصي البت مش سهله عايزاكي تفتحي عيني جوزك عليها.. وتزهقيه بزنك.. وهي هتكون الصدر الحنين ليه ووحده وحده هيضعف قدامها 

سندس وقفت وهي بتضرب على صدرها بصدمه : انت بتقولي ايه

شهد : والله ده اللي هيحصل البنت مش سهله مش زي ما كنت فاكره..

سندس بارتباك : طب طب اعمل ايه انا..

شهد : متعمليش . ولما يرجع جوزك.. بلاش زن هديه كده.   وبلاش تجيبي سيرت العقربه قدامه وتحسسيه انك بتغيير منها عشان هو هيحس انك أقل منها بكتير لو عملتي كده ..

سندس : بس هي اكيد هتكون عملت حاجه انا متأكده انا هتجنن هنا ومش عارفه شاهين راح فين ولا بيعمل معاها ايه..

شهد : مالكيش دعوه ومهما حصل ياسندس متعمليش رد فعل وحش تجاهها..

سندس : مش هعرف اتحكم بنفسي ياشهد دي بتغيضني اوووي 

شهد : سندس حبيبتي انتي بتحبي شاهين والا ايه

سندس بدموع : انتي عارفه ياشهد انا من بدري بحبه وبتمنى انه يبقى جوزي..

شهد : يبقى تسمعي الكلام..اول ما يرجع جوزك.. قابليه بضحكه حلوه و اعمليله  اكله يحبها واسهروا مع بعض يعني عاوزاني اقولك تجيبي رجل جوزك ازاي خليكي ناصحه كده صحصحي معايا بقى ..

سندس بكسوف خلاص فهمت و هحاول 

شهد بغيظ : لسا بتقولي بحاول ... متحوليش هتعملي كده وبلاش الحربايه تستفزك انتي سامعه..

سندس : حاضر ..حاضر يا شهد هشوف اعمل ايه.

طيب اقفلي دلوقتي هروح اشوف جوزي انا كمان..

سندس : ماشي سلام..

*****

شاهين وصل "لنايت كلاب" وقعد يدور على علاا وكان هيتجنن من الحجات اللي شافها هناك وفضل يرردد بسره استغفر الله العظيم  يارب استغفر الله  يارب وهو بيدور عليها لحد ما شافها ويا ريته ماشافها كانت لابسه ملابسه فاض*حه شورت جينز قصير جدا لنص افخا*ذها وبلوزه بالاسم بلوزه مش مغطيه الا الص*در . ..وبترقص مع واحد صاحبها وكل شويه يبعد شعرها عن وشها..ويحاول يلمسها وهي لما شافت شاهين بكل جرأه ومن غير كسوف شاورت ليه عشان يجيلها ..وهي بتقوله شاهين انا هنااا.. تعالى ..

شاهين مفضلش فيه عقل من المنظر اللي شافه قرب منها والشاب مسكها من خصرها وقبل مايقف قدامها شاهين جري عالشاب وضربه على وشه من غير تفكير مسك أيدها وشدها ورها وهي بتحاول توقفها مش عارفه .لحد ما زقها جوى العربيه ..

علا بانفعال انت اتجننت ازاي تجرجرني كده انت فاكرني ايه .. منظري بقى زباله قدام الناس 

شاهين بغضب أعماه صوتك مسمعوش اوصل البيت. بس وهيكون حسابنا هناك

علا بانفعال :  حساب ليه أن شاء الله انا عملت ايه.

شاهين : عملتي ايه مش شايفه اللي لابساها والا اقولك اللي  مش لابساه مش شايفه لحمك اللي بقى فرجه للي يسوى واللي ميسواش انا بجد مصدوم فيكي ياعلا بجد وشربانه برضوا انا راجل مش بعمل اللي عملتيه ووخدالي واحد فحضنك برضوا  .. انت فقتي كل الحدود.. ياعلاا

علااا بغضب : مالكش دعوه بيا انت مين عشان تتدخل بيا انت حيال ابن عمي.. بتجري ورى مرتك العقربه .

شاهين بغضب وهو بيخبط المقود : علاا بلاش تستفزيني بلاش تطلعي جناني عليكي..

علا بصت ناحيته وهي مش فوعيها. وقربت منه وهمست: وتتجنن ليه هتكون غيران مثلاا

شاهين بغضب اكبر : غيران انت عبطيه ..

علاا بضحكه قربت منه وهمست عند ودنه بانفاسها السخنه وهي بتلعب بشعره بجرأه : اوعى تكون فاكر اني مش ملاحظه انك معجب بيا دي عيونك فضحاك و تبقى عبيط لو فضلت تداري مشاعرك كده..

شاهين ...

علا


 •تابع الفصل التالي "رواية ديجور الشاهين" اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent