رواية حب المشاغبين الفصل السادس و العشرون 26 - بقلم حنين هاني
رواية_حب_المشاغبين
بارت 26
مازن بصدمه. اي
بيلا. انا اسفه يادكتور مازن بس انا فعلا مش بحبك وانا اسفه لو فكرت ان في مره الكلام كان عليك
مازن. يعني اي انتي قولتي امبارح اول حرف وبعدين بصيتلي انا مش فاهم حاجه خالص وقام وبصلها بكسره
طيب انا بحبك وهعمل كل حاجه ترضيكي واقفي تكوني معايا انا بجد بحبك
بيلا. انا لو رضيت هكون بظلمك وانا مش قد عقاب ربنا اني اظلمك انا اسفه بجد انا كان قصدي علي شخص تاني بجد انا اسفه وسابتو ومشيت
مازن قام وقطع الورد ورما الخاتم ومشي وكلهم مشيو
مشيت بيلا بعيد ووقفت علي البحر وحست بمراد
بيلا. انا بجد عمري مافكرت ادي لانسان امل واجرحو انا بجد كان تعاملي معاه جاف ومقبول انا حاسه اني جرحتو بس انا فعلا مش بحبو ولا ضحكتلو حته
مراد. خلاص اهدي عشان متتعبيش
بيلا. انا زعلانه عليه بجد عشان عارفه يعني اي حد بتحبو يخذلك بس انا مكنتش عارفه اني عشان بتعامل معاه باسلوب زمايل يفكر كده
مراد. بصي مدام شايفه انك كنتى بتتعاملي بحدود يبقا انتي مغلطتيش فاهمه
بيلا. انا بجد اضايقت
مراد. لا متضايقيش نفسك طول منتي مش غلطانه واهدي عشان متتعبيش واطلعي خدي الدوا وارتاحي
بيلا. ماشي وطلعت
عند مازن
مازن. يعني اي يعني في الاخر طلعت بحلم يعني طلعت مش شايفني اصلا وبتحب حد تاني طيب ليه مبحتنيش انا يعني انا عملت كل حاجه تخليها تحبني وبردو في الاخر طلعت مش بتحبني ده انا طلعت مغفل اوى انا بجد طلعت مغفل عشان صدقت نفسي في يوم انها هتحبني ياخسارة حبي ليكي يابيلا صح معداش مده كبيره بس للاسف حبيتك بجنون كنت مستعد اشيلك جوه عيني كنت مستعد اخليكي اميره فوق راسي بس انتي طلعتي بتحبي حد غيري يعني هو احسن مني لدرجه انك تحبيه هو وانا لا
هو اي الي انا بقيت فيه ده هو انا اتجننت خلاص ونسيت ان الحب مش بالعافيه هي انسانه كويسه واتمنا ليها حياه سعيده من كل قلبي وهكون مبسوط اني هشوفها مبسوطه اما قلبي فا الايام هتداوي جراحو وهتشفيه من حبها وعايز اقولك ياقلبي ان انتا مش كل حاجه هتعوزها وحبتها هتكون موجوده نصيبي مش فيها بس اكيد هيبقا في غيرها انا لازم ارن اعتذرلها لاني كده حسستها ان هي غلطت وعشمتني بحاجه
اعد يرن عليها لغايت ماردت
مازن. انا عارف انك مش. عايزة تردي بس انا مش رانن عشان اعاتبك
بيلا. اومال عشان اي
مازن. عشان اعتذرلك انا اسف لو حسستك انك عشمتيني بحاجه انا بس من الصدمه عملت كده انا اسف وعايز اقولك كمان اني اكيد هتمنا ليكي كل الخير وهكون مبسوط اني هشوفك مبسوطه وانا اسف كمان مره بس عايز اطلب منك طلب
بيلا. اتفضل
مازن. عايز الودر ميقطعش بينا عايز نفضل زمايل بكل احترام وصديقني انتي بقيتي زي اختي عمري ماهفكر اضايقك مثلا بحاجه زي كده
بيلا. اكيد طبعا وانا كمان اسفه لو جرحت مشاعرك بس انا دايما بحب اني اكون صريحه
مازن. وانا احترم حاجه زي كده وشكرا بجد علي ذوقك
بيلا. تسلم وقفلو
الحمدلله ان الموضوع خلص كنت شايله هم اني اكون حسستو بحاجه الحمدلله
طيب وبعدين هو مش بيحبني يعني موقف زي ده المفروض يكون مضايق غيران
كان هادي كان بيتكلم بهدوء كده انا مش عارفه هتكون اخرتها اي يترا هتودنيي علي فين تاني ياقلبي سمعت كلامك وسملت نفسي لحبو ولغايت دلوقتي مش عارفه اي حاجه يترا هفضل احبو بين نفسي كده كتيرر يترا اخترت حبي ليك اي يامراد
عند مراد
تفتكر لو في لحظه كانت وافقت كان اي الي هيحصل فكرة انها ممكن تضيع مني دي بتقتلني بس انا مش عايز اشوف في عينيها لحظه تردد بس لا خلاص مش هينفع اسكت اكتر من كده انا خلاص قررت والي يحصل يحصل وهعمل الي بفكر فيه
يتبع
تتوقعو مراد هيعمل اي ولا هو بيفكر في اي
بقلمي_حنين_هاني
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية حب المشاغبين) اسم الرواية