Ads by Google X

رواية غفران قلب الفصل السابع و العشرون 27 - بقلم نيفين بكر

الصفحة الرئيسية

   

رواية غفران قلب الفصل السابع و العشرون 27 - بقلم نيفين بكر

  
في فيلا فهد في غرفه سليم.....
رفرفت سيلا عن اهدابها وهي تتململ بكسل 
فتحت عيناها وتجولت بها عل الغرفه فتذكرت ليلتها معه
وعضت عل شفتيها المتورمة فوضعت يدها تتحسسها   بخجل 
وقامت وارتدت ملابسها التي كانت ملقاه علي الارض  هنا وهناك 
ثم توجهت للمرأه لتهندم من شعرها وملابسها تحسست باناملها تلك العلامات التي عل رقبتها وعل صدرها 
من  اثر عنفوانه  وشغفه بها  اثناء علاقتهم الحميميه 
تنهدت بعشق وتوجهت صوب الحمام ظنا منها بانه بالداخل 
طرقت عل باب  الحمام طرقات متتاليه قائله.....
سليم انت جواا.....
لم يجب ففتحت هي الباب فلم تجده فخرجت عل الفور 
وفتحت غرفه ملابسه فوجدت الكثير من الملابس ناقصه 
فهمت بالخروج من الغرفه الا انها لمحت ورقه موضوعه عل الكيمود 
فاسرعت والتقتتها وقرات ما بها لم تجد غير هذه   فقط 
اسف ... كانت..... غلطة...... انتي... طالق 



فصرخت سيلا بكل صوتها ......سلللللييييييييييييم 
ووقعت عل الارض خائرة القوة  بين بكاء وهزيان بكلمات عير مفهومة 
فتح الباب غرفتها فهد وملك وجني  
وعندما وجدوها عل هذه الحاله 
جني بقلق ...في اي ي سيلا مالك ي حبيبتي 
سيلا  ببكاء وبكلمات تكاد تنطق ...س س سليم سليم طلقني 
قالتها وهي تمدد يدها وتعطيها الورقه 
اخذها فهد منها وقرأء ما بها 
فاطبق  عليها  ب قبضته وهو يجز عل اسنانه  ويلعن عل  غباء ابنه 
ام عن ملك اطبقت ملك يدها عل فمها من هول ما سمعت 
اما عن جني فاخذتها بحضنها ...طيب اهدي ي حبيبتي 
سيلا ببكاء حار ...سليم طلقني يامامي سليم بعد عني خلاص  بعد مااااا 
ظلت تبكي وتصرخ بهستريااااا
سلللللللليييييم سللللللللللللللللليم   ااااااااه 
ثم فقدت وعيها ... صرخت جني وملك باسمها 



فهدر فهد بهم   وقال بصوت عالي  ..
.حاسبي انتي وهي  لما اشتالها احطها عل السرير 
....ملك اتصلي عل الدكتور بسرعة 
ملك ببكاء .... حاضر 
ثم وجه كلامه ل جني...... 
جني طلعلها حاجة تلبسها غير الهدوم دي 
وهم بوضعها عل الفراش حتي وجد اثار ليلتهم الاولي 
شهقت جني وقالت ...سيلا ايه اللي حصل  اااه ي حبيبتي ي بنتي ....
فهد بصوت عالي .....مش وقت اسئله دلوقت 
غيري الفرش دا حالا وانتي ي ملك ساعديها  وغيرولها هدومها  
بعد ان ابدلوا  لها ملابسها حضر الطبيب 
الذي قال لهم بعد الكشف عليها ....
داا انهيار عصبي  محدش يسالها عن اي حاجة غير لما هي اللي تقول وافضل انها تتنقل لمستشفي 
جني ببكاء ...لاء مستشفي لاء شوف اللي انت عاوزه واحنا هنعمله هنا 
الطبيب....... ي مدام دي عوزة متابعة 24ساعة لانها ممكن تأذي نفسها 
جني ببكاء وحسرة....... اااه ي بنتي ي حبيبتي ايه اللي حصلك 
احتضنتها ملك وهي تبكي وتقول 
اهدي ي جني ان شاء الله هتبقي كويسه 
فهد .بحزم.....شوف الازم واعمله ي دكتور 
الطبيب ...انا هطلبلها سيارة اسعاف تنقلها المشفي 
اما عن فهد فكان يتصل عل سليم.. الذي قفل هاتفه 
وكان خارج نطاق الخدمه
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
في تركيا كانت وعد في الاوتيل تستعد للذهب  الي فرع الشركه هناك....
وصلت السياره التي ستتقلها واتصل عليها السائق 
ف نزلت وعد وركبتها منطلقه الي الشركه 
لم يكن  عز علي  بوصول وعد فالجميع كان يريد مفاجأته 
وصلت اخيرا وصعدت للطابق الذي به مكتبها 
فقد امر فهد وشريف بتجهيز مكتب ل وعد دون اخبار عز بمن هو الشريك الجديد او المدير الجديد لقسم التسويق 
دخلت مكتبها وقام الجميع بالترحيب بها 
فكان اغلب من يعملون بالفرع مصريين 
ذهب اكرم المدير الفني ل عز واخبره بالتوجه لمكتب وعد 
لترحيب بها فلا يعلم او كما يتظاهر  بانها كانت زوجة ل عز 
#اكرم 30سنه  شاب وسيم مجتهد  خلوق يعمل مدير فني في فرع الشركه 
ذهب عز لمكتب وعد وطرق الباب ودخل 
عز...الس......  اتسعت عيناه وقال..... وعد..... انتي اي اللي جابك هنا 
وعد وهي تقف وتتوجه بالسلام علي عز وهي تمد يدها 
هي دي حمدلله علي السلامه 
عز..... حمدالله علي السلامه طبعا انا بس اتفاجأت محدش قالي 
وعد بابتسامه...حبيبت اعملهالك مفاجأه 
عز وهو يبادلها الابتسام..... اجمل مفاجأة طبعا 
كان اكرم ينظر الي  وعد بأعجاب  فهي جميله رقيقه رشيقه وايضا انيقه 
نظر عز ل اكرم فوجده  يأكلها بعيناه فاحتقن وجهه وقال بصوت جهوري.....
هتفضل تبحلق كدا كتير 
اكرم بحرج...احم  انا اسف انا كنت مستني الانسه عشان اوريلها الاقسام اللي ف الشركه 
انسه...اقال انسه.....
عز بغضب...اتفضل علي مكتبك ي استاذ  محدش طلب منك تتعب نفسك 
استاذن اكرم وخرج ثم اتصل علي شريف 
واخبره بان خطتتهم ستأتي ثمارها قريبا 
وعد بسعاده داخليه ولكنها حاولت اخفاءها 
في اي ي عز احرجته كداا لييه 
مسح عز علي وجهه من الغضب وقال
من اللي شار عليكي تشتغلي 
وعد.... بابي هو االي قالي اناكنت هشتغل مع احمد بس قالي 
هنا هيبقي احسن الفرع هنا جديد وهثبت وجودي فيه بسرعه 
طب يلا تعالي افرجك عل الاقسام 
وعد بلؤم....الله مش مستر اكرم هو اللي هيعرفني عل الاقسام 
عز وهو يجز علي اسنانه......بقولك اي انتي الفترة اللي هتشتغلي فيهاهنا تشتغلي من سكات ومالكيش اي تعامل مع حد غيري مفهووووم 
وعد وهي تعاند فيه...لا مش مفهوم وبعدين انا مش موظفه عندك يعني تتكلم معايا باسلوب احسن من كدااا 
قالت جملتها وتوجهت مسرعه ٕالي الباب عندما رات ملامح وجهه تتغير الي الغضب وهو يجز علي اسنانه 
ففتحته وقالت هتفضل واقف كدا كتير  مش هتعرفني عل الاقسام 
مسح هو علي وجهه وتوجهه صوبها وهو يتوعدها  وقال......تعالي
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
كان سليم مفعل خاصيه خارج نطاق الخدمه 
فاتصل عليه احدي رجال الامن الذي وصاه سليم علي الاتصال به واخباره باي شئ يحدث 
فعلم بانتقال سيلا الي المشفي 
فاتصل علي ادم وادهم الذين كانوا بالمشفي مع سيلا 
ادااام.... انت فين ي سليم اييه الي حصل ل سيلا 
سليم وهو يشدد علي شعره
حصلها  ايه 
سيلا عندها انهيار عصبي 
اغمض عيناه بالم فهي. تستحق العقاب  واكثر ولكن قلبه يعتصر من الحزن عليها 
ادم  انا عاوز ااجي اشوفها بس مش عاوز حد يشوفني 
ادم... ودا ازاي داا الكل هنا مفيش حد بيفارق المشفي خالص
سليم.... معرفش ااتصرف
ادام. وهو يزفر...... حاضر ي سليم حاضر....
.............
بعد ربع ساعه كان سليم يصتف سيارته بعيداااا 
ونزل منها ودخل المشفي وتوجه الي مكتب ايمان الذي اتصل عليها واخبارها باحضار ملابس طبيب له كي يتخفي بهم 
بعد ان ارتدي الملابس  ووضع الكمام عل وجهه 
اتصل علي ادم واخبره بتواجده بالمشفي.......
...........
كانوا جميعا امام غرفتها يستمعون اليها تصرخ باسمه 
جني ببكاء.... بنتي ااااه ي بنتي بنتي بتضيع مني 
اعمل اييه يارب جوزي بين ايدك وبنتي هي كمان ااااه ي حبيبتي ي  بنتي 
فهد بحزن. عليهم...... جني  تعالي نروح نقعد برة انتي كدا بتتعبي نفسك 
ومش هينفع تكوني معاها الدكاترة قالوا وقفتكوا مالهاش لازمه 
جاءت ادم فكرة 
ايوة تعالوا نقعد برة شويه لما حد يخروج يطمنا 
ذهب ادام مع فهد وملك وجني وسديل 
وعائله شريف الا وعد التي سافرت ومهجة التي كانت تجلس مع مي كي تراعيها فهي مازلت متعبه 
اتصل ادم عل سليم واخبره 
وقف سليم امام  غرفتها وهم بفتح الباب فسمع صوتها 

 
                
وهي   تصرخ باسمه. وتقول........
سليييييم ماتسبنيش متبعدش عنييي سليييييييم 
فتح الباب دون استأذان  والطبيب يحقنها بالمهدئ وممرضه معه تثبت ذراعها 
التفت له الطبيب وقال....انت مين 
ازاح سليم الكمامه وقال له
انا جوز اقصد انا ابن عمها 
حالتها اي 
الطبيب.... من فضلك اطلع بره ولما نخلص هنقولك حالتها 
سيلا  فقد بداء المهدئ يسري في وريدها تدريجيا 
وهي تقاوم الا تفقد وعيها عندما استمعت لصوته 
فقالت بهزيان. وهي تحاول الا تغلق عيناها ......
سلييييييم س بت ني لييه
اقترب منها وهي تهزي وقال للطبيب انا عاوز افضل معااها
الطبيب.... مش هينفع اتفضل برة لو سمحت
لم يستمع سليم للطبيب ولكنه جلس بجوار سيلا واخذها في حضنه حتي هداءت تمام فهو وحده من يطمئنها انفاسه فقط من تدفئها  صوته من يهداء من روعها 
ظلت تهزي باسمه حتي هداءت تماما واستكانت  علي صدره 
الطبيب وهو ينظر لايمان علي هدوء سيلا بين احضان سليم 
حضرتك مين؟؟؟
سليم بالم....انا السبب في اللي هي فيه 
هز رااسه وقال...وناوي علي ايه معاها
سليم بحزن  وبحزن ايضا ايضا 
مش هينفع ي دكتور نكون مع بعض 
الطبيب بعمليه.... يبقي الافضل انك تبعد خالص مش هينفع تديها امل وانت ناوي علي البعد كدااا ممكن تدخل في انتكاسه وصعب انها تخروج منها 
سليم وهو يتنهد بحزن.......انامسافر قريب وهبعد خالص،
هي هتبقي كويسه
الطبيب...باذن الله بس محتاجة وقت 
سليم.... ممكن رقمك اتصل عليك ابقي اطمن 
الطبيب. بحرج....طالما بتحبهاكدااا ليه تبعد عنها وانت عارف ان شفاها القرب منك 
سليم...اللي اتكسر بيناصعب يرجع زي الاول 
بعدي عنها زي ما هو صعب عليها صعب عليا انا كمان ويمكن اكتر 
قام من جوارها  بعد عن عدلها علي فراشها وسحب عليه الغطاء. 
وقال...... انا هسافر كمان كام يوم 
ممكن ف اليومين دول ابقي اطمن عليها 
الطبيب..... اكيد بس تكون نايمه زي ما فهمتك 
اومأ راسه  وشكر الطبيب  وضع الكمان وخرج مع ايمان وقال ياريت تبقي تطمنيني عليها 
ايمان...ممكن ااقول حاجة 
سليم...اتفضلي 
ايمان خليك معاها ماتبعدش عنها انا شايفه انك كمان 
بتحبها زي ماهي بتحبك حرام الحب دا.   يضيع في فراق وخصام 
سليم بالم يعتصر قلبه....زي ما قولت للدكتور هيبقي صعب 
ايمان...مش هيبقي اصعب من فراقكم صدقني 
سليم......انا مش هقدر اكمل حاولت اسامح بس ما قدرتش 
ايمان...مش عارفه ااقولك  انا اسفه اني بدخل في اللي ماليش فيه  بس بجد حرام اللي بتكتبه عليها وعليك 
سليم...... محدش بيكتب نصيبه بأديه.....
شكر ايمان وقال
ياريت تخلي بالك منها ثم استدار ومسح علي وجهه عندما خانته دموعه ونزلت امامها قبل ان يغادر مكتبها والمشفي
كلها  
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
بعد اسبوعان تقريبا  مروا بالحزن علي ابطالنا 
عز ووعد كانت لا تفوت فرصه حتي تثير غيرته عليها
حتي يرجع لها او يعترف بانه مازال يريدها  ويدها الي عصمته فلم يتبقي غير اسبوعان  علي عدتها 
اما هو فكان يستشيط من الغيظ والغيره كلما تعامل معها احد العملاء او يثني عليها 
علي احمد ومهجة..كان احمد يفعللها كل ماتؤمر به 
مكان كثير الاهتمام بها هي ايضاا كانت تهتم به وبعائلته 
وقد اجل زواجهم حتي الاطمئنان علي سيلا 
عل سيلا وسليم 
فسيلا كانت  في حاله لا يعلمها الا الله 
كانت تصرخ باسمه ولا تهداء الا ان تحقن بالمهداء 
ظلت ايام علي هذه الحاله 
اوقف الطبيب المهداءات وتدخل معها بالعلاج النفسي 
كانت سارحة اغلب الاوقات لا تتكلم مع احد 
تدخل عليها امها وملك ولا تتكلم كانت ترفض الطعام 
وكانت تأخذ غذاها عن طريق المحاليل حتي فقدت الكثير من وزنها 
وسليم الذي كان يتأكل من الحزن علي حبيبته وعلي كرامته فهو غير قادر علي الغفران 
وغير قادر علي الابتعاد ولكنه ابتعد رغماعنه و عن قلبه....
سافر سليم في اجازه مفتوحة لا احد يعلم كم مدتها 
او الا اين سوي اخوته واحمد
ذهب فهد له اكثر من مرة ولم يعرف مكانه 
عمر بداء يتعافي وكانت جني معه دائما وقد اخفوا عنه كل ماحدث ل سيلا خوفا عليه فالطبيب اكد عليهم بالا يجعلوه ينفعل......
اما ادم وسديل فكانوا يوميا في المشفي مع عمر وسيلا 
ادم ورحمه لم يحدث جديد فهم دائما بجانب  عائلتهم
فهد وملك...فهد مازال صامتا لا يتكلم مع ملك الا القليل جدااا 
ودائما ينظر لها نظرات لا تعرف معناها 
حتي جاء يوم خروج سيلا من المشفي 
كانت في غرفتها نائمه او تتظاهر بذلك 
تركوها وذهب فهد لتبديل ملابسه للرجوع لاخيه وابن عمه عمر فهوا لم يغادر حتي بعد تحسن حالته 
ذهبت خلفه ملك وقالت له وهو يقف امام خزانة ملابسه 
ادخل انت خد شاور علي ما اطلعلك هدوم 
نظر له بنظرة جانبيه ولم يتكلم 
فهو منذ ماحدث ل سيلا لايتكلم معها الا للضرورة 
او يرود عليها الا وهم امام اي احد لكن عندما يكونوا بمفردهم يتجاهل حديثها وكأنها ليس موجوده 
ملك بنفاذ صبر...فهد في ايه انتي بقالك علي الحال دااا فترة مالك
لم يرود عليها ولكن سحب حقيبه وبداء بوضع ملابسه فيها 
انت بتعمل ايه انت مسافر 
لم يرود ايضا 
فقالت....ايه مش سامعني 
فهد....... لا سامعك بس مش حابب ارود 
لييه 
فهد... من غير لييه
ملك.... فهد من فضلك انا اعصابي مش مستحمله كل حاجة من حوالينا بايظه فمن فضلك قولي مالك 
نظر لها نظرة مطوله...وقال 
كنتي عارفه ان سليم هيسيب البيت ي ملك 
ابتلعت ريقها وقالت...انا ما 
فهد بحده...عارفه ي ملك لو كدبتي عليا مش هسامحك فيها ابداااااا
ملك.. بتلجلج......هو جه يومها وقالي انه مسافر و...
فهد بغضب وهو يمسك علي ذاعها  بقوة ويقول بغضب وهو يهزها  وايييييه كملي قالك علي اللي عمله في سيلا مش كدااا 
وانتي طبعا سكتي مهي مش بنتك ومش هتوجعك
قالك وماقولتيش 
زي ما قالك علي جوازه من سلمي وماعرفتنيش 
ملك......والله كنت هقولك بس انا خوفت علي زعلك و...
فهد بغضب.... زعلي وماخوفتيش علي زعلي لو عرفت انك عارفه ومعيشاني زي الطرطور في حياتك اي حاجة بتحصل بتتصرفي من دماغك ولاغيه وجودي خالص  
هاااااا رودي علياااا زي ما بكلمك 
ساعدتيه انه ينتقم من سيلا وماهمكيش زعلي ولا وتعب  البنت ولا جني 
ملك بصوت يختنق من البكاء علي اتهامه  الظالم 
فهد انت بتقول اي انا انا اساعده ف حاجة زي كدااا
فهد. بغضب اكبر........ ايييوة ولعملك بقي مش هسامحك فيها ي ملك 
يعني اي 
يعني مالكيش مكان في حياتي زي ماانتي لاغيه وجودي في حياتك 
تقصد. ايه
اقصد.... هتكملي حياتك من غيري مهو وجودي زي عدمه 
هنعيش ف البيت بس كل وحد هيعيش ف حاله يعني هنبقي زوج وزوجة قدام الناس مش اكتر 
عشان شكل العيله اللي فركشتيها انتي وابنك 
ثم قفل الحقيبه وخرج بها لاحد الغرف 
وامر احد الخادمات بترتيب ملابسه في  الخذانه 
اما عنها فكانت تبكي بحزن علي ظلم زوجها لها وعلي ابنها ووجعه ووجع سيلا وجني 
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
كان عاصم قد انتقل هو الاخر الي فيلا فهد فقد اصر فهد عليه  عندما انتهي معه التحقيق علي الخروج علي فيلتهم 
فقد تم التحفظ علي والده او من قام بتربيته 
فتحليل ال DNAاثبت انه لا صل ولو 1٪بين عاصم ويوسف الجويني 
..... عوده لوقت سابق....
بعد ان استعاد وعيه وبداءت صحته في التحسن  تم القبض عليه بامر من النيابه 
واثناءالتحقيق بحضور فهم 
علم بان يوسف الجويني ليس بوالده ولكن تزوج من والدته بعد وفاه والده 
طلب عاصم من وكيل النيابه  بمواجته ب يوسف 
عاصم بحزن فهذا الرجل كان دوما يحسن اليه ولم يقسوا عليه يوما 
ليه عملت فيا كدا ي با اقصد ي يوسف بيه 
يوسف بانهيار....اوعي تبطل تقولها ي عاصم انت ابني انا ربيتك وانت عندك شهر اول ماضحكت كان ليا 
واول ما نديت نادتني انا 
عاصم....ليه كنت بتقسي قلبي علي عيلتي ليييه 
لو كنت بتحبني ما كنتش زرعت الكره ده جوايا ليهم 
يوسف وهو يبكي.... عشانها عشان امك اللي ماتت وماكنتش عارف اصرف عليها واهلها معاهم الملايين 
وكنت لما اروح لهم يقولوا هي اخدت حقها كله 
وايه يعني لما كانوا ادوني ووقفوا معايا 
امر وكيل النيابه  العسكري باخذ يوسف الي الحجز حتي تتم محاكمته ثم قال ل عاصم الذي لم تثبت ادانته في اي من جرائم يوسف وهلال الذي هرب ولم يتم القبض عليه 
فهد .... عاصم اللي اعرفه انه اخد فلوسها وضيعهم في البورصه واخد اكتر من مرة فلوس ولما عرفوا انه  بيضارب بيهم في البورصه قولنا له  هي اللي تيجي تاخد اللي هي عوزاه ولو عاوزة تعيش ف الفيلا تيجي  وفي الفترة دي احنا ماكناشنعرف بمرضها اي حاجة 
لكن هو طالب بحقها في الفيلا وكان جدي كتب الفيلا ل ملك  
وبعدها انقطعت الاخبار ما عرفناش انها اتوفت الا بعدها بسنين 
هز عاصم راسه بأسي وقال.....
انا كنت داخل العيله دي عشان ادمرها لكن مالقتش منكم غير كل خير وحب ومساعده 
عاوزك تسامحني وعاوزكم كلكوم تسامحوني واولكم سليم 
فهد....ليه سليم 
عاصم.....انا اللي ايدت المولود باسم سليم انا السبب في فراقه هو وسيلا 
ماذا يفعل به فهد هو في الاول والاخر من دمه لن يتخلي عنه 
فاخذه الي فيلته ليكمل علاجة فماعاد له احد 
🌺🌺🌺🌺🌺💢💢💢🌺🌺🌺🌺🌺
بعد اسبوعان 
كانت سيلا ترتدي ملابسها فدخلت ملك عليها وقالت 
سيلا بتلبسي ورايحة فين 
سيلا....... رايحة مشوار 
ملك..... مشوار اي داااا 
سيلا..... لما ارجع هبقي ااقولك 
ملك .... طب استني لما اجي معاكي 
سيلا..... لييه هو انا صغيره  وهتوه 
ملك...مش القصد حبيبتي انتي لسه تعبانه 
سيلا...لا ي ماما مش تعبانه انا بقيت كويسه
نزلت سيلا فاتصلت ملك علي ادهم الذي اتي بسرعه 
قبل ان تغادر سيلا فهو كان بجانب الفيلا 
اوقفادهم سيارته وتوجهه صوبها وقال 
ادهم...رايحة فين ي سيلا 
سيلا...ادهم كويس انك جيت انا كنت هتصل عليك 
ادهم.... خير في اي 
سيلا بدون مقدمات....... سليم فين 
ادهم...احم ما ما 
سيلا  ....ادهم انا عارفه انك تعرف مكانه 
سليم ما بيعملش حاجة انتوا ماتعرفوش عنها حاجة 
ادهم..بس انا معرفش مكانه 
سيلا.... اوك ي ادهم وتركته وهمت بالذهاب 
اوقفها ادهم وقال...طب فهميني رايحة فين 
هروح ل سليم ب ي ادهم حابب تيجي توديي اوك 
انتي عرفتي مكانه
سيلا...لابس هسال عليه ف الشغل اكيد حد هناك هيدلني علي مكانه 
لو انتيبقي مش حابب يبقي عن اذنك 
ادهم بقله. حيله 
طب اوك تعالي وانا اوديكي ليه 
هو ف الشغل 
ادهم..لا في الشاليه كان مسافر ولسه راجع 
ركبت السياره وقادها هو ونزلت هي فقال.....
انا هستني هنا ولا تحبي اجي معاكي 
قالت......لا خليك هروح لواحدي 
.............
وقفت سيلا امام الباب ورنت الجرس 
كان هو في المطبخ يعد له فنجان من القهوة 
وفتح وكان ينتظر احمد 
انتي اي اللي. اخرك يااااا......
تسمر مكانه لحظه وقطع جملته  ثم ترك الباب مفتوح وتوجه للداخل 
دخلت هي.....وقالت بصوت مرتعش 
انا جايه اسألك لما انت هتطلقني 
عملت فيا كدا ليه 
سليم...عملت اي
اللي عملته
سليم. بعد ان تنحنح.......غلطه كانت غلطه واتأسفت عليها 
سيلا..وهي تردد كلمته...... غلطة 
سليم وهو مازل يعطيها ظهره خوفا من ضعفه امامها 
ايوة ماكنش ينفع يحصل دااا بس انتي عارفه وقتها اييه اللي حصل 
سيلا ببكاء.... لاء مش عارفه ومابقتش عارفه اي حاجة
سليم....ممكن تهدي عشان ماتتعبش تاني 
سيلا بسخريه.... همك تعبي اوي 
سليم وهو يتظاهر بالبرود..... اكيد  هتفضلي بنت عمي حتي لو مش مراتي او تربطنا ببعض اي علاقه 
سيلا.......وانت كنت صونت بنت عمك بعد اللي عملته فيها
سليم بنفاذ صبر....انا ماعملتش حاجة غصب عنك كله كان برضاكي دا اولا 
اما ثانيا  والاهم انتي كنتي مراتي يعني لا عملت حاجة عيب ولا حرام  
سيلا ببكاء  بصوت يشوبه بعض الصراخ 
لاء عملت وحرام كمان 
لما تعمل اللي عملته  وبعدها تطلقني  يبقي حرام 
لما تسيبني في الحاله اللي انا  كنت فيها وماتسالش عليا يبقي حرام 
لما تدبحني وتكلمني ببرود زي دلوقتي يبقي حرام 
سليم بقلق يحاول ان يخفيه.....سيلا كفايه عشان ماتتعبيش 
سيلا. بانهيار. وهي خائره القوه وتجلس علي الارض ....يارتني اموت وارتاح يارتني اموت 
سحبها سليم من يدها واوقفها وقال بصوت مختنق من الحزن.....
سيلا من فضلك ماتعصبهاش علينا 
سيلا ساخره......هي كانت سهله عليك ي سليم 
قلبك دااا قدر يعمل فيا كدااا 
لييه عملت فيا كدااا ليييييه 
سليم بصوت عالي نسبيا 
قولتلك اناماعملتش حاجة انتي كنتي مراتي
وانا اخدت حقي 
سيلا..... وانت اخبار قلبك ايه مبسوط انه انتقم مني اخدت حقك وبزياده دمرتني ي ابن عمي 
سليم بصوت جهوري.وبغضب ...انتي كنتي دمرتيني قبلها
ولانسيتي عملتي ايه
بتقولي دبحتك وانتي هرستي قلبي بجزمتك 
ولاكرمتها اللي بعترتيها ولاطوله لسانك 
ولا اهانتك ل رجولتي داانتي وقفتي قدام الناس كلها وقولتي علي عاصم انه ارجل مني فاااكرة ولا نسيتي 
اييه اتوجعتي انا اتوجعت اكتر منك اضعاف 
قولتلي كام مرة طلقني يمكن تبقي راجل وتعلي في نظري ولا حتي ادتيني فرصه انك تسمعيني ولا اني ادافع عن نفسي.....



انا نفذت اللي طلبتيه مني مش اكتر 
سيلا ببكاء مرير......وانت من امتي بتنفذ اي كلام ولا اي قرار غلط 
كنت عملت اي حاجة ولا انك تبعد عني وتطلقني
ثم قالت ببكاء بنبرة متوسله......
رودني ي سليم روديني...
سليم وهو يمسح علي وجهه....مش هقدر 
انتي وانا مش هينفع نرجع لبعض بعد اللي حصل بينا  
مسحت هي دموعها وتوجهت صوب الباب وهي منكسه راسها فقال 
استني لما اجي اوصلك....
قالت. بصوت باكي مختنق 
..كتر خيرك انا جايه مع ادهم هو هيروحني 
وهمت بالذهاب فقال 
انا هبقي موجود جمبك في اي وقت لو احتاجتيني 
ردت  بصوت باكي  .....اكيد ي ابن.... عمي اكيد 
ثم غادرت المكان وهي تبكي بشهقات عاليه 
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢 
        

google-playkhamsatmostaqltradent