Ads by Google X

رواية غفران قلب الفصل الثامن و العشرون 28 - بقلم نيفين بكر

الصفحة الرئيسية

   

رواية غفران قلب الفصل الثامن و العشرون 28 - بقلم نيفين بكر


 
في تركيا....
في مكتب وعد كان احد رجال الاعمال السوريين 
يتكلم معها بخصوص مشروع ما وبعد ماانتهوا 
قال ب لباقه..... مبسوط كتير بالشغل معك مدام وعد  واتمني ماتكون الاخيرة 
ووعد  بابتسامه رقيقه....بأذن الله مستر سامي 
مستر سامي......ممكن تقبلي عزومتي علي الغذاا  النهاردة 
جاءتها فكرة فقالت....اوك مفيش مانع 
سامي..... هبعتلك السياره بالشوفير 
وعد .....اوك مستر سامي 
مد يده فمدت يدها للسلام فرفعها وقبلها 
فسحبت يدها بخجل 
فابتسم سامي وقال .....بتركك هلاء
غادر سامي فاتي اليها اكرم واخبرته بانها ستغادر حتي تستعد للغداء وقالت له عل اسم المطعم  
ذهب اكرم ليخبر عز ولكنه كان في اجتماع مغلق 
انتظره ساعتان حتي انتهي 
عز وهو يجلس عل مقعد مكتبه بارهاق. ويفتح زر الجاكيت ..
ها ي اكرم عملت اي مع العميل السوري 
اكرم .......كله تمام مدام وعد قابلته وتمت معاه الصفقه 
عز....تمام انا هروح دلوقت عاوز مني حاجة 
اكرم بعد ان تنحنح........  لا ابدا 
شكلك عاوز تقول حاجة 



اه لا 
عز وهو يضيق بين حاجبيه 
.....هو ايه ال اه لاء ماتتكلم 
اكرم ....اصل مدام وعد روحت 
عز ...روحت !!!
اكرم ....احم ايوة قالتلي هروح عشان ...
عز ....عشان اي 
اكرم ....عشان مستر سامي عزمها علي الغداا النهاردة 
تحولت ملامح عز الي الغضب وقال 
عا اايه عزمها علي الغداا
ثم توجه للخارج في غضب واكرم يسرع خلفه 
ثم استدار له وقال ماتعرفش اسم المطعم ومكانه 
اكرم احم ...ايوه عارفه قالتلي عليه قبل ما تنزل 
فقال له عز .....طب تعالي معايا 
ذهب مسرعا وركب سيارته ودخل المطعم 
فوجد مستر سامي جالسا بمفرده 
فقال ل اكرم تعالي نقعد هنا 
وقال من بين اسنانه ليلتك سودة ي وعد 
وصلت وعد مع السائق ودخلت المطعم 
اول ما رأها سامي هب واقفا 
فمد يده بالسلام ومدت يدها فرفعها ايضا وقبلها 
فعدل لها كرسيها وجلست عليه 
كل هذا تحت انظار عز الغاضبه ...هم ليقف ولكن اوقفه اكرم وقال 
انت هتعمل فضيحة ممكن تحكم عقلك شويه 
نفض عز عن يده واسرع علي المائده التي يجلسون امامها 
وقف بهيئه غاضبه امامهم 
سامي عندما راه وقف ومد يده بالسلام 
اهلا مستر عز اتفضل معنا 
لم يعيره عز اي اهتمام وتوجه بالكلام ل وعد 
عز ...بتعملي ايه هنا ؟؟
قالت بتوتر رغم انها جاهدت  علي اخفاءه ....
مستر سامي عازمني علي الغدا اتفضل معانا 
عز ...لاء يلا قومي في حاجة مهمة ف الشركه ومحتاجك هناك 
سامي ...اتفضل اتغدي معانا وبعدين روح علي الشغل 
عز دون اهتمام .له......لاء مش فاضييين ثم سحب وعد من ذراعها 
ولم يهتم لضيقها او احراجها امام الجميع 
فتح السياره واجلسها ثم التفت للجانب الاخر 
وركب هو في الجهه المقابله لها 
وعد وهي تفرك في ذراعها مكان قبضه  يده 
اييه اللي انت عملته دااا 
عز وهو يحاول الا يثور عليها فداخله نار تشتعل كلما تذكر تقبيله ليدها 
انتي اللي بتعملي ايه انتي جايه عشان تشتغلي ولا عشان تتعزمي 
وعد بعند .....الراجل عزمني بلباقه وانا قبلت عزومته 
فيها اي دي 
عز .    فيها كتير ياهانم اولا ازاي ما عرفتنيش انك نازله 
وثانيا انتي امانه هنا ابوكي مستأمني عليكي
وعد وهي تعاند معه
اولا انا حرة انزل واروح واجي زي ماانا عاوزة 
ثانيا انا مش صغيرة واخر مرة تدخل في حياتي او تحرجني بالطريقه دي 
قالت كلمتها وهمت بفتح الباب فشدها بعنف وقال بصوت جهوري 
وعد اتعدلي انا مايتقاليش الكلام دااا واللي قسما بالله ما هعدهولك




                                  

google-playkhamsatmostaqltradent