Ads by Google X

رواية شيطان العشق الفصل الرابع والثلاثون 34 - بقلم دنيا محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية شيطان العشق الفصل الرابع والثلاثون 34 - بقلم دنيا محمد 

شيطان_العشق  .البارت الرابع والثلاثون
بسم الله الرحمن الرحيم
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
شكرا لكل الي دعا لي والدتي هيا الحمد لله واسفه معرفتش ارد علي الكومنتات بس قريتها كلها ❤️❤️ولسه والله في عمليه يوم السبت. هنزل دلوقت البارت عشان اتاخرت عليكم ومعلش يوم السبت مش هعرف انزل اعذروني انا مقتنعه ان ربنا بيختبرنا الحمد لله دائما وابدا كل الي يجيبه ربنا كويس. رب الخير لا يأتي الا ب الخير❤️❤️❤️ 
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عَن أبي هُريرةَ رَضِي اللهُ عَنْهُ، عنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قالَ: {مَنْ نَفَّسَ عَنْ مُؤْمِنٍ كُرْبَةً مِنْ كُرَبِ الدُّنْيَا نَفَّسَ اللهُ عَنْهُ كُرْبَةً مِنْ كُرَبِ يَوْمِ الْقِيَامَةِ، وَمَنْ يَسَّرَ عَلَى مُعْسِرٍ يَسَّرَ اللهُ عَلَيْهِ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ، وَمَنْ سَتَرَ مُسْلِمًا سَتَرَهُ اللهُ فِي الدُّنْيَا وَالآخِرَةِ، وَاللهُ فِي عَوْنِ الْعَبْدِ مَا كَانَ الْعَبْدُ فِي عَوْنِ أَخِيهِ، وَمَنْ سَلَكَ طَرِيقًا يَلْتَمِسُ فِيهِ عِلْمًا سَهَّلَ اللهُ لَهُ بِهِ طَرِيقًا إِلَى الْجَنَّةِ، وَمَا اجْتَمَعَ قَومٌ فِي بَيْتٍ مِنْ بُيُوتِ اللهِ يَتْلُونَ كِتَابَ اللهِ وَيَتَدَارَسُونَهُ بَيْنَهُمْ إِلاَّ نَزَلَتْ عَلَيْهِمُ السَّكِينَةُ، وَغَشِيَتْهُمُ الرَّحْمَةُ، وَحَفَّتْهُمُ الْمَلاَئِكَةُ , وَذَكَرَهُمُ اللهُ فِيمَنْ عِنْدَه، وَمَنْ بَطَّأَ بِهِ عَمَلُهُ لَمْ يُسْرِعْ بِهِ نَسَبُهُ}.  رواه مسلِمٌ بهذا اللفظِ.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
يله نبداء
🌺🌺🌺🌺🌺
مسك مالك وظل يهز جسدها بين يديه لاكن لا رد لا يصدق اجل انها فارقت الحياه حاول الطبيب ان يبعدها عنه لكن تلقا ضربه من مالك في وجهه
مالك بشر: مماتتش هيا مماتتش نسرين يستاحيل تموت وتسيبني
تدخل باسل وابعده عنها هو ومعتز واعطاه الطبيب حقنه مخدره واخذو نسرين نقلو جسدها للمشرحه اجل لقد ماتت من عشقها ولم يستطع ان يبوح بعشقه لها ماتت قبل ان تعلم كم احبها ماتت وهيا تظن انه لم يحبها وانه كان يستغلها ماتت من رسمت الضحكه عن وجهه ماتت بين يديه وبسببه هو فقط 
راء مالك نسرين وهيا ترتدي فستان  بسيط  وترتدي تاج اعلا راءسها وتحمل باقه من الورود وتبتسم ابتسامتها الخالبه التي سحرت فؤاده



مالك: نسرين انتي عايشه هما قلولي انك موتي هما كدابين كنت عارف انك عايشه
ليقترب منها لكن كلما اقترب كلما ابتعدت عنه ظل يركض لها لكنها ابتعدت ولوحت له بيدها حتا اختفت من امامه في هذه اللحظه استيقظ مالك من الحلم بعد ساعتين نهض سريعا وخرج من غرفته اتجه لغرفتها لكن لم يجدها توجه للطبيب وامسكه من قميصه
مالك: هيا فين
الطبيب: استاذ مالك مينفعش كده سبني من فضلك
هدر به مالك بغضب: هياااااا فييييييين
الطبيب: نقلنها المشرحه
ترك مالك الطبيب لا يصدق ما سمعه
الطبيب: انا اسف بس الموت علينا حق قدرها كده
ترك مالك الطبيب وظل يركض بلمشفا حتا وجد غرفه المشرحه وتحدث مع الحارس
مالك: لو سمحت ممكن اشوف اخر جثه دخلت المشرحه
الحارس: انت من قريبها
مالك بدموع وهو لا يصدق: انا جوزها
فتح له الباب ودخل واخرج له نسرين وخرج راءها مالك شاحبه لا يصدق ما هذا اهذه التي كانت تبتسم دائما امامه اهذه التي كانت شفهها بلون الفراوله اهذه التي كانت عينها زرقاء اخذها في احضانه ولا يصدق انها ماتت بكي اجل لقد بكي بل انهار من البكاء
مالك: مش مصدق انك موتي وسبتيني تعرفي يا نسرين اني بحبك يمكن معرفتش اقولهالك وانتي عايشه بس بقولهالك دلوقت انا بحبك يا نسرين عارف اني غلطت في حقك وي وجعتك وجرحتك وكنت ناوي لما اعترفلك بكل حاجه اتقبل عقابك ليا اي كان بس مكنتش متوقع انك تعاقبيني العقاب ده وتموتي وتسبيني انا عملت كل ده عشانك عشان ابعد عنك اسر تعرفي ان غزل اتحبست وطلعت من المافيا وان الولد الي في بطنك ده ابننا انا وانتي عارف اني غلطت لما خليتك مش زي بقيت الستات وتحملي بلطريقه الطبيعيه عارف ان مدتلكيش حقوقك ومكنتش زوج تفتخري بيه انا اسف اني وجعتك ارجعيلي يا نسرين ارجعيلي طب تعرفي ان كل مره كنت بأذيكي فيها كنت بجرح نفسي عند قلبي لحد ما كتبت اسمك علي قلبي انا معرفتش قيمتك الا لما ضيعتي من ايدي ارجعي وانا هعوضك عن كل حاجه
ليدخل حارس المشرحه ومعه باسل وملاك اجل لقد حضرت هيا الاخري وراءه في حالته تلك وهو يبكي علي فرقها
حتا وضع باسل يده علي زراعه
باسل: يله يا مالك عشان نعمل تصريحات خروجها وندفنها قبل ما الدنيا ت ليل 
مالك بدموع: هيا خلاص كده راحت خلاص يا باسل نسرين ماتت
ملاك ببكاء: انت السبب في كل ده بسببك ماتت حسبي الله ونعم الوكيل
باسل: ملاااااك بس مش وقته
مالك: سيبها يا باسل هيا عندها حق انا السبب انا الي ضيعتها من ايدي
باسل وهو يربط علي زراعه: مش عارف اقولك اي البقاء لله يا مالك متحملش نفسك فوق طاقتها علي الاقل عشنها هيا ماتت عشانك تفتكر هتبقا مبسوطه وانت في الحاله دي ادعلها بلرحمه
قام مالك من مكانه وخرج من المشرحه وانها تصريحات خروجها واخذها لكي يدفونها وذهبو للماقبر وسط بكاء الجميع حتا اعتماد ظلت تبكي لا تعرف لما تبكي لكنها تشعر ان قلبها يؤلمها اجل لقد رحلت البسمه التي كانت تشرق كل صباح كان مالك لا يعلم ماذا يفعل خصوصا بعد حضور اهل نسرين وهم يرو ابنتهم التي عوضهم الله بها بعد سبع سنوات من عدم الخلفه الان تدفن تحت التراب اجل كانو منهرين ويبكون واغمي علي والدت نسرين لا تصدق ان ابنتها الان ماتت ولم تعد في حياتهم
تم مراسم الدفن ورحل الجميع وبقي مالك امام قبرها ورحل اهل نسرين للمنزل بعد ان ساءت حالت والدت نسرين
مالك وهو يبكي: زمان وانا صغير امي ماتت وسابتني في الدنيا لوحدي اتربيت وعيشت لوحدي واتكيفت علي كده وقلت لنفسي اني هفضل لوحدي طول العمر لحد ما ظهرتي في حياتي غيرتيها خلتيني اتعود عليكي طب لي تخليني اتعود عليكي بدال هتمشي زي الي مشو لي خرجتيني من وحدتي بدال هتمشي وتسبيني انتي كمان لي يا نسرين لي
وغفا علي قبرها وحلم بها اجل حلم بمعشوقته راءها مجددا وهيا تبتسم وتركض امامه وتضحك ظل يركض خلفها وهو يناديها: نسرين اقفي يا قلبي اقفي وتعالي لي لوكه
نسرين: تؤ تؤ انت الي موتني يا مالك عاوزني اجيلك عشان تموتني تاني
وركضت وركض خلفها
مالك: نسرين اقفي اقفي انا مقصدش صدقيني مكنتش اقصد اقفي انا بحبك 
ليرها امامه تقف علي حافه جبل وترمي نفسها من فوقها
ليستيقظ من نومه وهو يصرخ: نسررررررررررييييين حاسبيييي
ليرا انه في المقابر وقد غفا علي قبرها قراء لها قراءن وذهب لمنزله ليجد الجميع في حاله من الحزن ويبكون ويقيمو العزاء ليتركهم مالك ويذهب لغرفته وحبث نفسه ثلاثه ايام دون ان يفتح الباب لاحد ولا يأكل او يشرب ليطرقو كل يوم عليه الباب لاكن لا رد منه ويسمعون يوميا صوت تكسير في غرفته
ليخرج في ثالث يوم دون التفوه بأي كلمه لاحد ليذهب لقبرها من الصباح يبكي ويبوح لها ما في صدره ويخبرها كم عشقها ويرجع المغرب للمنزل يأكل ما يكفيه لكي يعيش ويذهب لغرفته ولا يحدث احد ظل هكذا  يذهب للمقابر كل يوم جمعه يقضي يومه كله معها واذا سافر خارج البلاد عندما يعود يذهب اليها كل يوم ويحكي لها ما حدث في الفتره التي غاب عنها واصبح ينهك نفسه في عمله وتزوجت ياسمين ومعتز بعد فتره من موت نسرين وانجبو فتاه واسموها نسرين تبلغ من العمر عام
واصبحت مدلله مالك الاوله فلا يطيق ان يزعجها احد او يقترب منها 
وفي يوم استدعاه راءيس اللواء فؤاد
مالك: خير يا فندم استدعتني
اللواء: عندك مهمه في روسيا مطلوب منك تجيب ميكروفيلم من عند البيرتو مكس زعيم مافيا روسيا الميكروفيلم عنده في قصره هتقدر تجيبه يا حضره الظابط
مالك: طبعا يا فندم متقلقش
اللواء: خلي بالك البيرتو مش سهل 
مالك: متنساش انا الشيطان والغول يا فندم عن ازن حضرتك 
وتركه ورحل وجهز نفسه واخرج جواز سفر بأسم مشيل منكوين وارتدا بروكه صفراء اللون ونظاره نظر وشنب ايضا وذهب للمطار ليذهب لي روسيا

استوووووووب اراءكم يا بنات ❤️❤️متنسوش التصويت يا بنات عشان هو الي بيبين اد اي حبيتو البارت والروايه ❤️❤️❤️

دنيا محمد

 •تابع الفصل التالي "رواية شيطان العشق" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent