Ads by Google X

رواية عنيده ملكت قلبي الفصل الثالث 3 - بقلم رودي

الصفحة الرئيسية

  

 رواية عنيده ملكت قلبي الفصل الثالث 3 - بقلم رودي 


 ابراهيم / امنيه موافقه تتجوزيني
امنيه / انت بتقول ايه انت اتجننت شوفيه حرارته عليا كده يا مااما
سها / عيب يا امنيه ده ابن خالتك
امنيه / ماهو بيقول حاجه مش هتحصل اصلا
كادت سها أن تتكلم ولكن قاطعها ابراهيم
ابراهيم / خالتي ممكن اتكلم معاها شويه لوحدنا

سها / طبعا يا حبيبي امنيه يلا روحي معاه
امنيه / اووووف ده انت رخم حاضر يا ماما تعالي يا كابتن
ابراهيم / حاضر يا روح الكابتن
ذهبت امنيه الي غرفتها وجلست هي وابراهيم
ابراهيم / مش عايزه تتجوزيني ليه يا امنيه
امنيه / انت ازاي بالبساطة دي تعيشيني اسوء ايام حياتي ودلوقتي جاي بكل برود وتقولي عايز اتجوزك
ابراهيم / مشكلتك انك عنيده عمرك ما بتسمعي اي مبرر ديما بتاخدي الأمور من وجهه نظرك انتي بس انا مش زيك يا امنيه
امنيه / انت عايز ايه دلوقتي
ابراهيم بوقاحة / عايزك
امنيه / طلبك مرفوض
ابراهيم / محدش يقدر ياخدك مني انتي بتاعتي وبس واللي يفكر ياخدك هحرقه وهحرق كل اللي فاكر يقرب منك انتي فااااااهمه
ارتعبت امنيه من نبره كلامه / لا مش فاهمه ومش هتجوزك
ابراهيم / مش بمزاجك يا حلوه انتي اكيد مش عايزه مامتك تموت من القهر عليكي
امنيه بخوف / قصدك ايه
ابراهيم / قصدي اني لو مخدتكيش بمزاجك هاخدك غصبن عنك وانتي فاااهمه طبعا قصدي
امنيه / مستحيل انت متقدرش
ابراهيم / هاتشوفي
وبدأ ابراهيم ف الاقتراب منها وهي تتراجع بخوف حتي اصدمت ووقعت علي السرير
امنيه / ممممن فففضلك ابببببعد

ابراهيم /تؤ مش هبعد ها هتتجوزيني
امنيه / موافقه بس بشرط
ابراهيم / محدش بيتشرط عليا مع ذالك هسمعك
امنيه / عايزه فتره خطوبه لما اخلص ثانويه
ابراهيم / معنديش اي مانع
وقام مسرعا الي الخارج
ابراهيم / خالتي جهزي الخطوبه بكره
سها / استني هنا خطوبه اي دي اللي بكره احنا لسه مش جهزنا حاجه ثم ابوها لسه مش وافق
ابراهيم / أن كان علي ابوها ملكوش دعوه انا قولتله وهو موافق
سها / بس بكره بدري اؤي
ابراهيم / عندك حق يبقي بعد بكره
وتركهم ورحل كل هذا تحت انظار امنيه المصدومه من فعله ابراهيم
سها / يالهوي الحق اجهز بقي انتي يا بت يا امينه واقفه كده ليه
امنيه / هاااا لا ابدا
سها / طيب يلا روحي نامي عندك مدرسه ودروس بكره
امنيه / ماشي
ظلت امنيه تفكر طوال الليل إلي أن غطت في نوم عميق
❤❤❤❤❤❤❤❤
في الصباح ذهبت امنيه علي عجله من أمرها الي المدرسة

قابلت امنيه ساره
ساره / اتاخرتي ليه يا حيوانه مستنياكي
امنيه / اسكتي انتي كمان انتي متعرفيش اللي حصل امبارح
ساره / ايه اللي حصل
قصت امنيه علي ساره كل ما حدث
ساره /هههههههههههه مجنون والله
امنيه /شوفتي بقي غير كده المفروض خطوبتي بكره
قاطعت كلامهم اسماء
اسماء / صباح الخير ازيك يا امنيه ازيك يا
ساره / اسمي ساره
اسماء / ازيك يا ساره امنيه حكيتلي عنك كتير
ساره / بجد ويا تري حكت ايه
اسماء / كل خير والله امنيه اصلا معايا ف الفصل
ساره / امممم لا والله طيب تمام بردو علشان متقعدش لوحدها
احست اسماء أن ساره لم تحبها ولكن نفضت الفكره عن رأسها وذهبت إلي الفصل❤❤❤❤❤❤
في الفصل
امنيه جاءتها رساله من رقم مألوف عليها
الرساله * وحشتني اؤي*
امنيه / مين

ابراهيم /جوزك المستقبلي
امنيه / انت متفائل اؤي
ابراهيم / دي احسن حاجه فيا التفاؤل
اسماء /قفشتك بتكلمي الكراش ولا ايه
امينه / هههههههههههه لا يختي ده ابن خالتي
اسماء / الله بينكم قصه حب صح
امنيه / هحكيلك
قصت امنيه علي اسماء كل شئ
اسماء بطريقة كوميدية / يالا سخريه القدر امنيه انتي لازم تتخذي قرار صارم
امنيه / وايه هو يا فيلسوفه
اسماء / لازم تتجوزيه لأنه بصراحه بصراحه يعني
امنيه /هااااااابصراحه ايه
ركضت اسماء وقالت / مووووزه
ركضت امنيه وراء اسماء وهي تضحك ف اصتدمت اسماء ب الاستاذ
اسماء / اسفه يا مستر
الاستاذ بعصبيه / اتفضلي يا انسه انتي وهي علي مكانكم
امنيه / عاجبك كده
اسماء / ده استاذ ده ولا ظافر عابدين ايه الحلاوه دي
امنيه / يابت اتلمي هههههههههههه

انتهت الحصه ولم تسلم اسماء من نظرات الاستاذ المتوعده لها
❤❤❤❤❤❤
ذهبت امنيه الي المنزل فوجدت بانتظارها سها وابراهيم وعلي وجههم علامات الفرح
سها / امنيه ابراهيم جابلك الفستان روحي البسيه يلا
امنيه / مش لابسه حاجه وذهبت إلى الغرفه
ابراهيم / احم خالتي ممكن بس اقولها حاجه
سها / اموت واعرف انتو بتعملوا ايه جوا لما بتخليها توافق كده
ابراهيم / هبقي اقولك لما تكبري
سها / ابراهيم انا واثقه فيك
ابراهيم / عيب يا خالتي امنيه قبل ما تكون حبيبتي هي اختي وهحافظ عليها اكتر من نفسي
سها / وانا متاكده من كده
دخل ابراهيم الي غرفه امنيه وكانت امنيه خارجه من الحمام بمنشفه
ابراهيم / بالصلاه على النبي ايه دااااا
امنيه بصريخ / اعااأاااااااااا يالهووووي وكادت أن تدخل الي الحمام ولكن اسرع ابراهيم بامساكها ووضع يده علي فمها
ابراهيم / هشششڜشش لو سمعت صوتك مش ضامن ممكن اعمل معاكي ايه بحلاوتك دي
امنيه اومات براسها فتركها ابراهيم ولكن امنيه كانت ترتجف
اقترب منها ابراهيم وأخذ شفتي** في قبله عميقه ولم تشعر امنيه بنفسها وكادت أن تقع من الصدمه
امنيه بارتجاف / انت انت قليل الادب
ابراهيم / انتي انتي فرواله

اشتعلت وجنه امنيه من الخجل وذهبت مسرعه الي الحمام
ابراهيم / هههههههههههه والله طفله
امنيه / يالهوووووي ده باسني يالهوووووي ايه ده
❤❤❤❤❤
ابراهيم / خالتي انا مروح دلوقتي متنسيش بكره بقي
كاد أن يمشي ابراهيم ولكن خطرت بباله فكره
ابراهيم / خالتي ممكن اقولك حاجه
سها / قول يا حبيبي
ابراهيم / ايه رئيك نحط امنيه قدام الأمر الواقع واجيب الماذون بكره
سها / يالهوووي انت اتجننت يا واد ولا ايه
ابراهيم / بصي انا هتفق مع عمي علي كل حاجه وملكيش دعوه
سها / ايوه بس امنيه لسه مخلصتش تعليم
ابراهيم / ماهو كتب كتاب بس مفيش فرح وكمان هتفضل عندكم لما تخلص بس انا عيزها علي ذمتي علشان اضمن انها ليا وبس
سها / وآلله يا بني ما عارفه اقولك ايه بس اتفق مع ابوها وربنا يستر
ابراهيم / حاضر سلام بقي علشان استعد
سها / مع السلامه يا حبيبي
ابراهيم لنفسه / اجهزي يا طفلتي للي جاي
❤❤❤❤❤💖❤💖❤
في الصباح سها استيقظت وبدأت في التجهيز وذهبت حتي توقظ ابنتها

سها / امنييييييييه
امنيه / ايه في ايه البيت ولع
سها / لا يختي النهارده خطوبتك
امنيه /خضتيني يا ماما ايه بتقولي ايه خطوبه مين
سها / بت انتي انضربتي ف دماغك ولا ايه اخلصي
امنيه / لازم اتصل على ساره واسماء وايه وصحابي كلهم
امنيه / ساره متتاخريش عليا
ساره / انا ف الطريق اهووو
امنيه / اسماء النهارده خطوبتك
اسماء / اااااااا خيانه هيبعدوكي عن حب الطفوله
امنيه / هههههههههههه لا يختي هو حب الطفوله
اسماء / بجد الف مبروك هلبس واجيلك باي باي
امنيه / باي يا مجنونه
ذهبت امنيه كي تستعد وارتدت فستانها الذي جلبه ابراهيم كان في غايه الجمال باللون الذهبي
امنيه / الو انتي فين يا ساره متنسيش تجيبي ايه معاكي انتو اتاخرتو اؤي
ساره / وآلله قربنا نوصل اهووو وبعدين انتي متحمسة كده ليه مش كنتي مش طيقاه من شويه
امنيه / ده انا نفسي اقتله ووو
ابراهيم /وووو ايه يا امنيه هاتي التليفون ده
اخذ ابراهيم الهاتف منها ورماه علي السرير

واقترب منها وقبل** بقسوه وما أن شعر بدموعها حتي خفف قبلت**وقبل** علي جبينها
ابراهيم / كل ما تغلطيه هيكون عقابك يلا وانتي شبه الفراوله كده
امنيه / علفكره انت بقيت بتتخطي حدودك كتير انا مش مراتك علشان تعمل كده
ابراهيم / لا من الناحيه دي متخافيش انتي هتكوني مراتي النهارده
امنيه بخوف / ازاي
ابراهيم / انا اتفقت مع مامتك وبباكي وهنكتب الكتاب النهارده
احست امنيه أن الرؤيه بدأت تختفي وامسكت براسها ووقعت مغشياً عليها
وكانت يد ابراهيم الاسرع ف امسكها
ابراهيم بخوف / امنيييييييه

 

google-playkhamsatmostaqltradent