Ads by Google X

رواية عشق الأقدار الفصل الرابع 4 - بقلم شروق حسام

الصفحة الرئيسية

   

 رواية عشق الأقدار الفصل الرابع 4 -  بقلم شروق حسام 


{ الصحة تاج علي رؤوس الأصحاء لا يعلم قيمتها إلا المرضى ف يجب أن تحافظ عليها لأنها نعمة من الله عز وجل فأعلم إنه إذا إشتكي عضو تداعي له سائر الأعضاء } 🦋
⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑
بعد ساعة
كان الطبيب يفحص سيدرا و بعد أن إنتهى من فحصها أردف بجدية
_: عندها إنهيار عصبي حاد و لازم لها الراحة التامة خصوصًا إنها خارجة من عملية جراحية في رجليها ده غير الإنفصام اللي بقى عندها حاولوا قدر المستطاع محدش يقولها إن عندها إنفصام أنا كتبت لها مجموعة أدوية و حقن لازم تاخدهم بإنتظام
رد عمر بحزن : تمام يا دكتور متشكر
أكمل موجهًا حديثه لكريم : وصل الدكتور يا كريم
_: حاضر يا بابا
⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑
في هذه الأثناء كان زين يتحدث في الهاتف مع والدته و قد أخبرها بما حدث معه منذ وصوله لشركة العطار وبقائه معهم طوال تلك المدة
أردفت والدته بحزن
_: لا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم الله يصبرهم
_: إن شاء الله يا أمي أنا لازم أقفل دلوقتي و هرجع قريب إن شاء الله أنا ماكنتش عايز أسيبه كل المدة دي لوحدك يا حبيبتي حقك عليا
_: ولا يهمك يا حبيبي المهم خلي بالك علي نفسك مع السلامة
_: وأنتِ كمان يا حبيبتي سلام
⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑
في غرفة سيدرا
كان والدها يجلس على الكرسي بجوار سريرها أمسك يدها و أردف ببكاء
_: ماكنتش عارف إنه هيحصل كده كانت أمك على طول تعبانة حتى أصريت عليها إننا نروح نكشف فوافقت بعد محايلات و لما كشفنا طلع عندها كانسر في مرحلة متأخرة ولو عملت العملية كانت هتموت عملت اللي هي عايزاه وقلت الخير فيما إختاره الله بس إتفاجأت إن مرات أخوكِ إتصلت بيه وقالت إن أمك سابتنا حسيت إن الدنيا خلاص قفلت في وشي و بعدين إتصلوا بيا وقالوا لي إنك في المستشفي خلاص ماقدرتش أستحمل أكتر من كده وتعبت وبعد ما فقت بعد ساعات لقيتك خارجة من أوضة العمليات حمدت ربنا و شكرته حتي بعد اللي حصل لك وشخصيتك الجديدة أنتِ لسه بنتي حبيبتي ومهما كانت حالتك إيه مش عايز أخسر أي حد منكم أنتم الوحيدين اللي بقيتوا لي ومش عايز أخسركم ماتوجعيش قلبي عليكِ يا بنتي….

لم يكمل عمر حديثه لأنه إنفجر بالبكاء
⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑
بعد مرور شهرين
تغيرت الكثير من الأمور
محمد أصبح أكثر عقلانية و رزانة عن ذي قبل
كريم أصبح محور إهتمامه زوجته هيا و مصائبها فهو يشك أنها تخونه لكنه غير متأكد
عمر أصبح يقضي وقته في الإعتناء بإبنته التي كاد أن يجن بسبب شخصيتها الجديدة وجعل كريم ومحمد يمسكان إدارة الشركة وهو سيتابع الإدارة من المنزل
زين إستلم وظيفته الجديدة و بدأ بالعمل
زينب أصبحت تتقرب من كريم أكثر و هو يصدها دائمًا
أما عن بطلتنا سيدرا فتغيرت شخصيتها 360 درجة فقد تلاشت شخصية سيدرا وأصبحت ليالي ولم تعد تتذكر أصدقائها وأصبحت شخصيتها سيئة للغاية فهي مصابة بإنفصام وبعد حقيقة وفاة والدتها تعرضت لصدمة عصبية مما جعل شخصية سيدرا تتلاشى بالكامل وأصبحت ليالي المحبة للسهر وصادقت حياة التي جرتها نحو الهاوية
⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑
في إحدى الكافيهات
أردفت حياة بخبث وهي ترتشف من قهوتها : لولو في حفلة معمولة النهاردة إيه رأيك تيجي معايا
سيدرا بفرحة وتسأل : ok طبعًا هروح بس مين اللي عاملاها
ردت حياة بتوتر تحاول إخفاؤه : واحدة صاحبتي عاملة حفلة عيد ميلادها و عزمتني فقلت أخدك معايا عشان تغيري جو وكده
ردت سيدرا بسعادة : i love you بجد أنتِ أول وأحلى صاحبة أعرفها
أجابتها الآخرى بخبث : إستأذني عمو عمر وتعالِ

صاحت بغضب : أوووف منك حياة أنا مش صغيرة عشان أستأذن وكمان أنا أصلًا مش طايقة المكان اللي أنا فيه ده ومصممين إنِ سيدرا يع بجد حد يسمي الإسم ده
_: بس
_: من غير بس هنروح ال Party وهننبسط فمش عايزة أوجع دماغي بكلام فارغ
_: أوكِ علي راحتك
_: حبيبتي يا يويو
⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑
في فيلا العطار
جلست هيا على سريرها وهي تكاد تبكِ من شدة الخوف فكوابيس ماضيها المخيفة قد عادت للظهور مجددًا لتدمر حياتها السعيدة مع كريم قاطعها صوت رنين هاتفها
ردت هيا ببكاء : عايز مني إيه مش كفاية إنك دمرتني عايز تخرب لي حياتي خلاص إرحمني بقى عشان ربنا يرحمك
المجهول بتهديد : ههههه لا يا قطة لعبتنا لسه ما خلصتش و المرة دي لو فتحتي بؤك هفضحك قدام جوزك و شوفي مين هيحوشك من تحت إيده
إنفجرت هيا بالبكاء و أردفت : الله لا يسامحك الله لا يسامحك
_: هههههه أدعي براحتك مش هتعرفي غير تدعي أصلًا بس وأنتِ بتدعي عليا أبقي إفتكري اللي هعمله سلام يا قطة
⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑
في المساء
وقفت سيدرا تطالع ذاتها في المرايا بفستانها القصير وشعرها المنساب علي ظهرها مثل الشلالات غمزت لذاتها وأعطها قُبلة طائرة
ثم توجههت بسرعة ناحية باب الفيلا وتنهدت بسعادة بعد أن خرجت من هذا المكان وصعدت للأوبر
⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑
في هذه الأثناء
عاد من العمل ووجد زوجته تجلس شاردة على سريرهما ليقرر أن يتأكد من شيء ما

أردف بخبث : جهزي نفسك يا عروسة
أجابته بتوتر : ل…ل…ليه ؟؟ إحنا رايحين فين ؟
أردف كريم بخبث أكبر وغمزة : إحنا مش هنروح في حتة بس الليلة دخلتنا أنتِ نسيتي أننا …. مادخلناش
ردت هيا برعب : أنت بتقول إيه يا كريم ؟
⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑
علي الناحية الآخرى
إلتقت سيدرا بحياة التي إبتسمت بخبث لنجاح خطتها
وصلت الفتاتان إلى الحفل وكان حفلًا عاديًا وبعد أن دلفتا للداخل إختفت حياة فجأة فبحثت عنها سيدرا أم كثيرًا لكن لم تجدها
قاطعها مجيئ شخص ما وكان ينظر لها بشهوة ووقاحة لكن سيدرا لم تلحظ ذلك
أردف الشخص الذي يدعي هيثم بوقاحة : الجميل بقى إسمه إيه
نظرت له بإبتسامة هادئة : ليالي وأنت
هيثم بخبث : واو إسمك يجنن أنا إسمي هيثم إتشرفت بيكِ يا قمر
_: وأنا كمان إتشرفت بيك يا هيثم
مرت ساعة
ولم تظهر حياة للآن
بدأت سيدرا تشعر بالضجر من أجواء الحفلة إستأذنت من هيثم للمغادرة لكن قاطعها مجيئ النادل الذي أعطاها كوبًا من العصير
_: إتفضلي العصير يا آنسة
_: ميغسي جيه في وقته
إرتشفت سيدرا العصير كاملًا في حين غمزت حياة التي ظهرت للتو لهيثم وإبتسما لبعضهما بخبث

بعد فترة بدأت سيدرا تتمايل و ترقص بطريقة جعلت جميع الرجال يرغب بها ويرغب بإمتلاكها
⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑
في فيلا العطار
في غرفة كريم كاد قلب هيا أن يتوقف من الرعب
لذا أردفت بتوتر : كريم حبيبي أنا كنت عايزة أقول لك حاجة بس خليك هادي لو سمحت و إسمعني للآخر
لم يعر كريم حديثها أي إهتمام وصاح قائلًا بجدية : أبقي قولي لي بعد دخلتنا
كاد كريم أن يقترب من هيا التي أيقنت أنها نهايتها لكن قطعهما صوت طرق الباب العنيف و ما كان سوى محمد الذي صرخ قائلًا
_: كريم يا كريم أفتح أم الباب ده وألحق أختك أختك عاملة مصيبة
نظر كريم و هيا إلى بعضهما بتعجب فأسرع كريم في إرتداء ملابسه و فتح الباب
تحدث كريم بغضب : في إيه يا محمد مالها سيدرا
إبتسم محمد بسخرية وأردف قائلًا
_: الظاهر إنك نايم على ودانك شوف أختك أتفرج براحتك و إتسلى كمان
شاهد كريم الفيديو الذي يظهر سيدرا شبه عارية و ترتدي ملابس فاضحة جدًا وترقص مثل الراقصات في الملاهي الليلية
إتسعت أعينه بصدمة وأردف بعدم إستيعاب : إيه ده بابا شاف الفيديو ده
_: لسه
تحدث بشر : دي نهايتها على إيدي قسمًا بالله لأكون مخلص عليها و دافنها الليلة دي
أسرع كريم وأخذ سلاحه و إمارات وجهه لا تبشر بالخير لحقت به هيا و محمد
صاح محمد بصدمة : كريم أنت هتعمل إيه كريييم
⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑

علي الناحية الآخري
كان زين يشاهد ذلك الفيديو الذي وصل لملايين المشاهدات خلال نصف ساعة وكانت معشوقته التي أسرت قلبه منذ أول مرة رآها فيها ترقص بطريقة مقززة فأصبحت روحه تنسحب منه ببطء
أردف زين بدموع : ليه تعملي فيا كده يا سيدرا أنا حبيتك من كل قلبي
أسرع بإستئجار سيارة ثم ذهب إلى ذلك المكان وإقتحمه بسرعة و الشرار يتطاير من عينيه و……..
⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑

 
google-playkhamsatmostaqltradent