Ads by Google X

رواية ليست ذنبي الفصل الثامن 8 - بقلم عائشة الكيلاني

الصفحة الرئيسية

 رواية ليست ذنبي الفصل الثامن 8 - بقلم عائشة الكيلاني 

فوق نور حطت المخدة على راسها بملل:ـ هغير رقمي حاضر .. عايزة انام يييه طلامة رن كتير يبقا حصل مصيبة ل نغم موتت حد بتجربها ي فرح اتمسكت في لجنة
نور ردت على الفون بنعس:ـ الو.. ايوة يا نغم.. ممم
نغم:ـ بقولك انا فى المول اتسرقت و مش عارفه اعمل اي دا اصلا مش تلفوني و مطلوب القبض عليا والله ما عملت حاجة
نور بنوم:ـ تمام انجوي يا روحي
بعد شوية فرح اتصلت بيها و قالت انها في المستشفى نور قفلت معاهم و رجعت تنام فتحت عيونها بسرعة:ـ نهارر اسود دول في مصيبة لازم اروحلهم دا وقتك تفصل انت كمان يادى المصيبة
نور قامت بسرعة غيرت هدومها و مسكت الجزمة في ايديها و جريت من غير الطرحة ركبت عربيه من الموجودين:ـ اطلع بسرعة لو سمحت
امرك يا هانم
نور لبست الجزمة بعد وقت في المستشفى :ـ مالك يا حبيبتي اي الى حصلك حصل يا دكتور
الدكتور:ـ والله انا انسه انا كويس صدع بسيط و هيروح
نور:ـ دكتور انا بسالك عن فرح
الدكتور:ـ فرح ممم انا شخصية مش بحب الافراح و الدوشة لكن لو عايزة فرح ممكن نعملو حاجة على الاد ممكن بس رقم باباكي علشان نحدد المعادة
نور اتنهدت بهدوء و قالت بعصبية:ـ يااارب دكتور ااانا بسالك عن فرح صاحبتي مالها
الدكتور بصلها بصدمة:ـ صاااحبتك.. انتي صاحبة دى احم.. مفيش حاجه هى بس عندها حالة تسمم شوية و هتخف و تقدور تمشو رقم باباكي بقا
نور راحت قعدت جانب فرح بالليل في القسم
نور بهدوء:ـ حضرتك دا دا سواء تفاهم و بعدين مانا خد الاعشاب دى و محصلش ليا حاجة انا مش اسمح ان انك تقول على اختي فاشلة أو
نغم:ـ شكلي هتحبس على ايدك دى مش محاميه
الظابط قعد ببرود بيسمع ترفع نور الى ميقنعش طفل اصلا:ـ اثبتي انكي محاميه معاكي الكارنيه يا متر
نور بصوت واطي:ـ نهار اسود انا نسيت الكارنية و شنطتي و البطاقة يادى المصيبة .. ابص حضرتك صغير عقلك و انزلي معلش.. مانا مش شغلة محاميه خليها تخرج من هنا انت معندكش اخوات بنات ولا اي اقولك نخرجها بكفالة بس يرضيك بنت رقيقه هاديه تتحط في الحبس
الظابط بص لنغم بصدمة:ـ دى رقيقه دى
نور بصتله:ـ تصدق معاك حق دى دى جزمة جزمة و تستاهل الى يجرلها هى و تجاربها خليها تخرج ربنا يكرمك
الظابط بابتسامة:ـ كانت واحدة الى هتتحبس دلوقتي و علشان لسانك دا والله ل تتحبسو انتوا التلاته علشان تونسو بعض و ابقي خلي تجاربكم تنفعكم
نور نهار اسود انت متعرفش انا مين انا زوجة ريان الشاذلي
الظابط:ـ اهو علشان زوجة ريان الشاذلي والله لتتحبسو و يانا يانتو النهاردة كملي بقا زوجك العزيز يخرجك
نور على وشك البكاء:ـ ه اكلمو ازاي انا نسيت موبايلي في البيت
فرح:ـ ياختي اتكلمي عربي مش وقت عوجان اللسان و غرور اهلك و انا مش معايا رصيد اخر رصيد كلمتك بيهم حمزة رقمه حفظه اكلمه ينقذنا ممكن اعمل تلفون
نور:ـ احسبنا انا عايزة اتحبس فكرك هخاف مثلا ولا هخاف بس الاعشاب كويسة جدا انا معايا اسكرينات ليها بس للاسف الموبايل في البيت ممكن اروح اجيبه و ارجع بليز
الظابط:ـ ياااا عسكررري خدو التلاتة دول حطهم في الحبس لوحدهم لحد ما اشوف هعمل فيهم اي
و دخلوا الحبس بس كان فاضي فرح و نغم قعدوا يتخنقو مع بعض أما نور سندة راسها على الحيط و سرحانة غمضت عيونها بتعب:ـ ادي اخرت الى يفكر يعمل خير
ملحوظه
نور محاميه بس مكنتش بتشتغل لان امجد كان رفض جدا اه صح نور امورة بس مسهوجة جدا و تشل اى حد بسبب طريقتها
نغم دكتورة علوم و دائما في مصايب بسبب تجاربها
فرح العاقلة و بس في الخناق كل العقل بيروح من عندها 
نور:ـ بسسس بقاا صدعتو الواحد فرح 
فرح:ـ ممم 
نور:ـ هاتي سي.جارة 
فرح قعدت جانبها هى و نغم:ـ أمسكوا فضح..تنو يا متر والله ما مش مقتنعة انكي محامية يعني المفروض نخرج البت نقوم نتحبس معاها 
نور:ـ حد قالك تجربي يا هانم ادينا اتحبسنا برافو بس. الاعشاب كان طعمها حلو 
في مكتب الظابط 
الظابط:ـ الو يا ريان فينك يا راجل محدش شافك من زمان 
ريان:ـ مين معايا 
الظابط بفرح:ـ انا اخد حقي منك مراتك فى القسم حبستها دى جبتلي السكر انت مستحملها ازاي الله يكون في عونك عارف عنوان القسم ولا تخدو 
ريان قفل في وشه و بعد شوية 
ريان جاه:ـ ممكن اعرف اي الى حصل
الظابط:ـ المدام المتر الهانم 
نور:ـ انت هتترفع ما تخلص بص يا حبيبي انا جيت أخرج نغم صاحبتي ف هو بيقول لازم محامي ف اترفعت انا ف حبسنا يرضيك كدا 
فرح:ـ انتي بتتكلمي كدا ليه اتكلمي عادي يا ماما 
ريان بهدوء:ـ تمام هيخرجو بكفالة و بعدين مش اللى شرب الاعشاب خف و اتنزل خلاص حقك عليا انا بعتذرلك على الى عملوا 
فرح:ـ انت هتخاف احنا معملش حاجة دا اي الارف دا 
ريان بحادة:ـ اخرسووو 
و خرجوا البنات من الحبس 
و كل واحدة راحت على بيتها 
ريان بصلها و قال بغضب:ـ عجبك الى حصل دا عجبك انا اروح اقسام انا مراتي تتحبس.. و اي الى مهببة في نفسك دا مش حطة الطرحة ليه 
نور:ـ يا حبيبي هو الى غلط و بعدين كنت خايفه على اصحابي ف نسيت الف الطرحة و اقولك حاولت اترفع بس اتخنقت مع الظابط يرضيك الى حصل فيا دا انا بنت ناس برضو 
ريان:ـ اتكلمي زى البنادمين يا ماما انتي بتتكلمي كدا ليه 
نور حطت ايديها على بطنها:ـ ااااه ريان ا ...  بطنييييي اااااع 

حاجة كوميدي ظريفه يارب تعجبكم قولت أخرج من الحزن الى في الرواية طبعا شخصية نور هنا ملهاش علاقه بى الى في الرواية رايكم في نور دى و جنانها هى و اصحابها 😂
بارت طرفيه يارب يعجبكم ممكن منازلش بارت النهاردة لانه اتمسح مني 
ليست ذنبي

 •تابع الفصل التالي "رواية ليست ذنبي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent