Ads by Google X

رواية انتقام خاطئ الفصل التاسع 9 - بقلم نيفين بكر

الصفحة الرئيسية

  

رواية انتقام خاطئ الفصل التاسع 9 - بقلم نيفين بكر

                    
                                          
الفصل التاسع...
بقلمي نيفين بكر 
******&&*******
وصلت سيارة سليم المهدي ونزل  منها هو جني ودخلا القاعة واستقبلهم منسقي الحفله بترحاب شديد 
سليم باشا اتفضل حضرتك من هنا وتقدمهم 
ليدلهم علي  الطاوله المخصصه لهم
مع  روجيدة وفهد 



سليم ...عمر لسة ماوصلش
فهد..مش عارف ي جدي انا ماشفتوش 
اما عنعا فكانت تبحث عنه بعيناها فتراه يجلس بجوار فتاه فائقه  الجمال 
جني بحزن ...جدو عمر هنا عل الطربيزة ال هناك دي
نظر له سليم ولوح له فستاذن عمر وتقدم صوبهم 
فقال عمر وعينه عل جني ...ايه ال انتي مهبباه دا 
نظرا اليه كلا من فهد والجد 
سليم. بجديه .....عمر في ايه هي مش عاملة حاجة اوفر عشان تتكلم
عمر بعصبيه بعض الشئ ....ي جدي انا منبه عليها ..
فهد.. عمر اهدي ف ايه 
فقال عمر. بغيظ.......انتوا شايفين انه عادي طيب تمام ليشد عل شعره من الغيظ ويستاذن منهم ويعاود الجلوس  مرة اخري مع ضيوف جده
اما جني فكانت تتابعه بحزن
*************************
عل الطاوله الخاصة بيحيي 
ياسمين بنت يحيي ...بابي هو دا جد عمر 
يحيي ..ايوة ي حبيبتي
ياسمين ...مين ال معاه دول 
يحي...دا فهد ومراته 
وعاد لهم عمر.. وقال......  سوري اتاخرت
يحيي .....لا ابدا اقعد انت مع ياسمين هروح اسلم عل جدك 
عمر ...اوك اتفضل حضرتك ..
وعند ذهاب يحيي ،ياسمين ل عمر
عمر مين البنت ال مع جدك دي
عمر .. وهو يحاول كتم غضبه....دي  تبقي بنت عمي جني
ياسمين بابتسامه ..... بنت عمك وبس 
ينظر لها عمر .....تقصودي ايه 
ياسمين....اصل يعني البنت من ساعة لما اجيت وهي مركزة معاك
عمر بدون ولا كلمه فكان يشد عل شعره من الغيظ
ياسمين....انا اسفة مش بتطفل والله ..
عمر...لا هي مش بنت عمي وبس
ياسمين..في حاجة رسمي
عمر..لا لسة مفيش 
ياسمين...ليه 
عمر..لسه هي ف اول سنه ليها ف الكليه عل الاقل تخلص السنه دي
ياسمين..بس هي باين عليها بتحبك اوي
عمر..بجد باين كداا؟
ياسمين ضاحكة. .. ايوة انت مش واخد بالك ولا ايه
عمر..وانتي مرتبطة
ياسمين..يعني تقدر تقول كدا وبردو مفيش حاجة رسمي
عمر ..ربنا يسعد
ياسمين..و.هي مبتسمه يارب وانت كمان..
************************************
في بيت سارة
كانت ملك تحكي لها عن مديرها المغرور المتعجرف 
وعن ما حدث معها..
سارة ..ايه دا اعوذو بالله ربنا يكون في عونك
ملك.. يارب وف عون اي حد بيتعامل معاه
دا كمان طالب مني اسافر معاه المانيا 
سارة..ايه دا بجد 
ملك..ايوة والله وانا مش عوزة وخايفة ااقوله لا ،ومش عارفة اعمل اي
سارة...والله انا لو منك اسافر ي ستي اعتبريها فسحة
ملك..اها فسحة مع الغول ي بنتي دا لما بيزعق بيتحول 
عينو بتقلب سواد وعروق رقابته كلها بتبان والله انا خوفت من شكله ولا صوته .انا ماكنتش بصدق الكلام ال بيتقال عنه ، وكنت بقول دول بيبالغوا لحد ما شوفت بعنيا
الرجل الاخضر لا الرجل الاحمر هههههههه
سارة ...ههههههه معلش اكل العيش كدا ي زميلي 
ملك. ههههه عل رايك 
سارة ...المهم لازم تجيبي هدوم قبل ما تسافري مهو مش معقول تسافري بالهدوم دي
ملك ..وانا اجيب فلوس منين انا مستنيه لما ااقبض
سارة ..هتدبر ما تقلقيش
ملك ..منين بس ماانتي عارفة كل حاجة انا مش معايا غير السلسله بتاعة ماما ودي مش هفرط فيها دي الحاجة ال فضلالي من ريحتها
سارة ...لا ي حبيبتي باذن الله مش هتحتاجلها
بصي ي ستي انا معايا مبلغ كدا كنت محوشاه ممكن تاخديه وتجيبي طقمين ولا حاجة عل ما ربنا يسهل
ملك ..لا يا سارة ماينفعش اخده انا هستنا لما ااقبض
سارة....ي بنتي ما تنشفيش دماغك اسمعي الكلام ااقولك خوديهم عل انهم سلفه وابقي روديهم لما يكون معاكي فلوس اتفقنا
ملك....خلاص اتفقنا ...
******&&&&******&&&&&********
في القاعة 
كان يميل  منسق الحفل ليتكلم مع فهد 
فهد باشا حضرتك هتلقي كلمه بعد ما تستلم الدرع
فهد.. اوك 
اتفضل معايا حضرتك
ذهب معه ليلقي كلمته
اما جني فكان فكرها  مشغول مع عمر 
نظرت لها روجيدة بابتسامة   ثم قالت ساخرة .
..ايه داا دا عمر لسه قاعد مع البنت شكله معجب بيها اوي...ههههه والبنت ايه جميله جدددا 
جني بعيون دامعه ..بعد اذنك ي جدو هقوم اروح الحمام
سليم ...ماشي ي حبيبتي 
سليم ناظر ل روجيدة ..ابقي خفي شويه وخدي بالك من كلامك
روجيدة وهي تصتنع البراءة .....انا ليه ي جدو انا قولت حاجة ضايقت حضرتك
سليم بصوت حازم ...روجيدة انتي فاهمه كويس انا ااقصد اي...




                                  


google-playkhamsatmostaqltradent