Ads by Google X

رواية الضيف الخفي الفصل التاسع 9 - بقلم فاطمة عيد

الصفحة الرئيسية
الحجم

 رواية الضيف الخفي الفصل التاسع 9 - بقلم فاطمة عيد

الفصل التاسع :
كانت الساعه ال3صباحاً  وفي وسط تلك الأجواء المظلمه كان يجلس فهد بغرفته وبيده مصحف كان يقرأ بعض الايات الكريمه بصوته العذب ولكنه توقف عندما سمع صوتها من الخارج كانت تجلس علي الشاطئ شارده وشعرها الحريري يطير بطريقه عشوائيه وكانت تغني "مكانك ف قلبي" ليأتي هو من خلفها ويقول :حد يغني فالساعه دي
ميرال:اسفه مكنش قصدي اصحيك
فهد:انا مكنتش نايم 
ميرال:كنت بتعمل ايه طيب
فهد:كنت بقرأ قرآن لحد ما سمعت صوتك معرفتش اكمل بصراحه
ميرال: اممم اسفه بجد مكنتش اعرف انك بتقرأ بس جبت مصحف منين
فهد:كان مع عمي بس قوليلي انتي بقا كنتي بتجعري ليه
ميرال بغضب:متركزش فالصوت ركز فالاحساس ياحلوف 
فهد:حلوف كمان مشاء الله عضلاتك مقوية قلبك
ميرال:عيب عليك جيت ف لعبتي انا ممكن اشلفطك 
فهد :اشلفطك بقا ده كلام تقوله واحده متعلمه زيك
ميرال:اها طبعا عادي 
فهد:المهم قوليلي بتلعبي رياضه
ميرال:بص انا بلعب رياضه اكتر ما بتنفس اصلا بحب كل الانواع وخصوصاً الفنون القتاليه 
فهد:اي ده شكلك مسترجله
ميرال:لا مجرد دفاع عن النفس انا بمسك قواضي كبيره واكيد ليا أعداء ف حبيت احمي نفسي بكل الطرق واتعلمت كل حاجه تخص الدفاع عن النفس
فهد:ليه المرمطه دي ما تجيبي بوديجارد وخلاص
ميرال:لا طبعا مش بحب كده خالص ازاي اجيب واحد يروح معايا كل الاماكن اللي بروحها ويشوف كل حياتي كده لمجرد أنه يحميني
فهد :اي المشكله ما كل رجال وسيدات الأعمال كده 
ميرال:انا بقا مش كده
فهد بابتسامه:كل حاجه فيكي مختلفه حتي اسمك
ميرال:انا عارفه أنه غريب بس هو اسم تركي مشهور
فهد:معناه اي بقا
ميرال:لي معاني كتير اوي يعني مشتق من كلمه اميرال فالايطاليه يعني اميره البحار فاللغه التركيه بقا يعني البحر المشرق أو الغزاله الصغيره
فهد:جميل اوي 
ميرال بمرح:تسلم
فهد بابتسامه :ربنا يخليكي
ميرال:ويخليك
فهد :انتي مقولتليش زعلانه ليه بقا
ميرال:زي النهارده من 3سنين سابوني اهم اتنين ف حياتي كان يوم موت جدي
فهد:ومين الحد التاني بقا
ميرال وفي أعينها بعض الدموع:مش هتفرق المهم راح برضو بس الفرق أنه راح بمزاجه
فهد :حبيبك
ميرال:غير الموضوع بقا
علي الجانب الآخر كان يجلس ياسين وهو شارد تماماً وتوجد سيجاره مشتعله في يده نسي أمرها لتأتي هي من خلفه وتقول:مالك
ياسين:بفكر فيكي يا زينه هعمل معاكي اي هحميكي منه ازاي بقيت حاسس انك مسؤوله مني رغم اني معرفكيش ولا عمري حبيت اكون مسؤول عن حد انا حتي عمري ما ارتبطت يمكن هي مره فالمراهقه وبعدها قولت لا اعيش حر احسن دلوقتي جيتي انتي ف وقت مش متوقع وبقيتي ف حمايتي وانا معرفكيش لسه
زينه:ياااه كلامك كبير اوي طب عايز تعرف اي وانا اعرفك وبعدين نتفاهم فالباقي
ياسين:عرفيني بنفسك انا معرفش حاجه عنك غير اسمك
زينه:انا عندي 21سنه مش بدرس اخر حاجه درستها كانت ثانويه عامه وبعدها فضلت قاعده فالبيت بسبب عزيز برضو اصل انا من اول ما اتولدت والكل كان حاجزني لعزيز
ياسين باهتمام:واهلك وافقو
زينه:بص عندنا فالبلد معظمهم ماشين بمبدأ خيرنا لينا مش لواحد غريب اصلا معظم اللي زي عزيز بالظبط الموضوع مش غريب عليهم يعني بحس انهم بيشوفو العروسه شنطه فلوس مثلا
ياسين:ازاي يعني مش شايفه نفسك الا كده مش يمكن بيحبك او حتي بيحب جمالك
زينه:عمر ما حد قال كلمه حلوه ف حقي اصلا 
ياسين بإعجاب:علي فكره انتي جميله اوي ويلا ادخلي جوه عشان وقفتك هنا غلط
زينه :غلط ازاي 
ياسين بابتسامه وصوت عالي نسبياً:روحي نامي يازينه
زينه:حاضر تصبح على خير
ياسين:وانتي من اهل الجنه يا قمر
يتابع...............

 •تابع الفصل التالي "رواية الضيف الخفي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent