Ads by Google X

رواية في قلبي زهره الفصل التاسع 9 - بقلم سيمو

الصفحة الرئيسية

 رواية في قلبي زهره الفصل التاسع 9 - بقلم سيمو


اني مش صغير عشان تقرر عني لا وكمان البلد كلاتها تعرف واني الي عامل زي الاطرش في الزفه ما كنت اتجوز انت بدالي احسن قال كده عامر وهو في قمه غضبه وكمل
وبعدين مين قال اني هجوز بنتك ها انت عارف رايي في الموضوع ديه من زمان اني لو هجوز يبقي مفيش غير زهره الي هتكون مرتي سامع يا عمي زهره وبس عامر قال كده ومشي 

منصور وهو بيتوعد لها
يبقي انت الي بديت ياولد اخوي اني هحسر قلبك علي زهره العشق بتاعتك دي مباقش اني منصور مسك التلفون وطلب رقم 
منصور بأمر
تجبلي الزفت حسان من تحت الارض سامع

..أمر جنابك

دخل الراجل وجاب حسان معاه والي كان باين عليه الحزن الشديد وشكله متبهدل 

الراجل 
حسان اهو ياجناب البيه 

منصور
خلاص روح انت ولما هحتاجك هبعتلك 

الراجل 
اوامر جنابك اني تحت اشاره منك ومشي

منصور بغضب

اسمع يا زفت انت نفذ الليله الاتفاق الي قولناه  ومش عاوز حد يعرف حاجه واني هأمنلك رجاله تطلعك  بيها برا البلد بس تاخدها وتخفي مش عاوز المح طرفها ولا طرفك في البلد ولا في اي مطرح جارنا فهمت معوزش عامر يقدر يوصلك مهما دور عليك فهمت 

حسان بحزن 
لا يا جناب البيه اني خلاص رجعت في اتفاقي معاك(فكرينه لما اتفقوا سوا كان أن حسان يخطف زهره ةيبعدها عن عامر)😔
 
منصور بغضب

ايه انت اتخبلت يا واد انت ولا ايه هو لعب عيال اياك مش انت الي جيت وقلت إنك معاك طريقه تبعد بيها عامر عن مرات اخوك  ايه كنت سكران ساعتها ودلوق فوقت ولا ايه مكانش ديه كلامك من اسبوع

حسان بندم شديد
ايوه اني فوقت بس متأخر يابيه ياريتني فوقت من زمان من قبل ما انهش لحم اخوي واجيب في عرضه واخد ماله بالباطل نسيت ساعتها أن ربنا موجود ومطلع ومش هيهملني اظلم كتير وهياجي يوم واتظلم عشان افوق بس ياريته كان خدني وساب عيالي وفضل حسان يبكي بقهر
الي انت عاوزني اخطفها واكسر فرحتها هي وابن اخوك مهمهاش كل الي عملتوا فيها والي لسه كنت ناوي اعمله ونسيت كل حاجه اول ماشافت بيتي بيولع والنار بتاكل فيه من غير رحمه نسيت كل حاجه وراحت عشان تلحق عيالي اني كنت جاي من برا شوفتها وهي بتصرخ وتلم في الخلق عشان يلحقوا عيالي وبقيت تطفي النار معاهم 
بكي بقهر
حتي لما شافتني واني بجري ادخل لحقتني عشان ماموتش معاهم واتحرق ياريتها هملتني اموت وياهم اهون من انها تنجدي واني الي كنت السبب في عذاب ليالي معلش يابيه اني مش هقدر ااذي زهره تاني سامحني

منصور بلا مبالاه

ياعني جايلي دلوق عشان تقولي انك توبت ومعرفش ايه والكلام الفاضي ديه ماشي يا شيخ حسان اني هصدق علي العموم اني رجالتي علي قفي مين يشيل ولو انت منفذتش غيرك الف مين يتمني يخدم اني بس قلت انت أولي بالحم اخوك وكمان عشان ميتمش عيالوا علي امهم كمان بس ولا يهمك أني هتصرف

حسان وهو يبصله بغضب

انت قصدك ايه اقسم بالله لو فكرت تلمس شعره منها لكون اني الي واقفلك اني خلاص معادش ليا حاجه ابكي عليها  يعني بقيت مستبيع ومش باكي علي الدنيا بالي فيها 

منصور خاف من تهديد حسان لانوا كان واضح عليه انو قد كلامه وهينفذه حاول يبان طبيعي ويجريه عشان ميبوظش خطته

خلاص يا حسان اني مش هأذيها وعلي رايك الي يظلم هيتظلم واني معايا ولايه لازمن اخاف عليهم 

حسان بشك لكنه محاولش يبين

صوح يا بيه لو كل واحد يفكر في الي حداه ويعرف أن مهما طال ظلمه مسيره يترد عليه ويرجعله اضعاف مضاعفه الظلم ظلمات يا بيه 
قال كده حسان ومشي وهو ناوي يحمي زهره لو حتي هيفديها بحياته عشان يكفر عن الي عمله في حقها

عند زهره كانت بتطبخ والباب خبط
زهره وهي بتحمر الفراخ
يابنت ياجميله روحي افتحي الباب تلقيه عامر اخوكي بقالي ساعه بعتاه ينده علي عمك حسان عشان يتغدي معانا وتلقيه كان بيلعب وتوك ما افتكر بس اما اشوفه لكون منزله الشبشب علي خلقته

جميله بطاعه 

حاضر يامه

جميله فتحت ولقيته عامر الي اول ماشافها ابتسم وشالها واتكلم بحب
ايه اخبارك يا قمر انتي

جميله بزعل طفولي

اسمي جميله ولا انت نسيت اسمي كمان

عامر ضحك بصوته كلوا وقرصها من خدودها وقال 
ما اني عارف انك جميله اني بدلعك يا قمر انتي معقوله الجمال ديه يتنسي

جميله 
ايوه قول أكده عشان مزعلش منك وازعقلك 

عامر بحب
ومين يقدر يزعلك يا جميلتي واني ادبحولك

جميله بزعل 
انت زعلتني عشان بطلت تسال علي ومجيتش تاخدني اني وامي وأخوي علي بيتك زي ما قلت وهملتنا لحالنا

عامر بحزن علي كلامها
والله غصب عني اني بس كان ورايا كام حاجه لازمن اعملها وبعدين اني كنت برن علي انك كل يوم عشان اطمن عليك بس الظاهر انها هي الي مكنتش عاوزه تكلمني

جميله 
مهي برضوا كانت زعلانه منك 

عامر بفضول 

متعرفيش كانت زعلانه مني ليه لو قولتي هجبلك عروسه كبيره بتغني وحلوة كيفك 

جميله بفرحه 

هقولك بس توعدني متقولش لامي 

عامر 
اوعدك

كانت لسه هتتكلم بس سكتت لما زهره طلعت من المطبخ وهي بتقول

زهره وهي بتمسح أيدها في الفوطه
جرا ايه يا مزغوده انتي ليكي ساعه علي الباب بتحدتي مين سكتت فجاه لما شافت عامر شايل جميله وبيبصلها وهو مبتسم وسرحان في منظرها الي خطفه من اول نظرها كان بيبصلها بشوق ولهفه وعتاب وغضب مشاعر كتيره معرفش يحددها 

انا عن زهره فمتقلش عنه كانت فرحانه اوي لانوا كان وحشها حاولت كتير تهرب من فكره حبها ليه لكن بمجرد رؤيته اتاكد انها بتعشقه مش بتحبه وبس 

عامر قرب منها بعد ما نزل جميله ومد أيده وسلم عليها واتكلم بحب

كيفك يا زهرتي 

زهره مكنتش لاقيه صوتها مدت ايدها وسلمت عليها ومتكلموش لكن عيونهم كانت بتتكلم كل واحد كان بيعاتب التاني ويشكيلوا من وجع الفراق ومن لهفه الشوق 
.........

منصور بغل

نفذ الليله  مش عايزها يصبح عليها صبح فاهم ولا لا

......
بس يا بيه عامر ولد اخوك هناك حداها وانت قلت اني مقربش منيه 

منصور
ما اني عارف خليه يشوفها وهي بتموت قصاده اني عارف زين أن نشانك ميخيبش واصل واهو يبقي احسن عشان تموت في حضنه

يلا تفاعل من نار 🔥🔥🥰🥰
متابعه لصفحة هالة القمر  وتفاعل ليصلكم الجديد

 •تابع الفصل التالي "رواية في قلبي زهره" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent