Ads by Google X

رواية رهينة السر الفصل الحادي عشر 11 - بقلم رحيق عمران

الصفحة الرئيسية

 رواية رهينة السر الفصل الحادي عشر 11 - بقلم رحيق عمران 

البارت_11
لما شافوا نهي انتح،رت اتخضوا عليها ولكن المفاجاه كان عباره عن كابوس اخترع علي شكل مخيف بالنسبه لساره!!! سارة فتحت عينيها بسرعة وهي بتنهج بشدة، العرق كان مغرق جبهتها وقلبها بيدق بسرعة كأنها لسه خارجة من كابوس مرعب.بصت حواليها شافت اوضه غريبه حيطانها غريبه اتكلمت بتنهيجه أسر..أسر في مشكله جت تقوم حست بتقل جامد مكنتش عارفه تمشي مشيت بخطوات بطيئة جت تفتح الباب كان مقفول عليها فضلت تفتح جامد وخطبت علي باب وصرخت جامد افتحووو الباب ده افتحووو خلوني امشييي عمها سمع صوتها هو واخته وسليم شاورلهم بايده أنهم يقعدوا وبعدين فتح الباب وساره خبطت في صد،ره وبصت في عيونه بوجع لفت وشها الناحيه التانيه وقالت أبعد عن طريقي سليم اتنهد وبعدها شويه وقفل الباب وساره اضايقت وقالت انت بتقفل الباب بصفتك اى انت !! خليني امشي جت تمشي سليم جبها في حضنه وعيونهم اتلاقت مع بعض سليم بص في عيونها بحنيه وقال مش انتي بتحبيني!! مش كنتي عايزه نقرب من بعض أنا اهو قريب منك ..ساره زقته جامد باستحقار وقالت هو انت شايفني رخي،صه اوي كدا وبجري وراك عشان تحبني وتسيب مراتك للدرجادي شايفني خطافه رجاله و واحده سهله في عينك ولا عشان قولتلك اللي حصل ما بينا أنا وابن عمي فا شايفني واحده نا،قصه وعادي الف علي الرجاله كلها صح كدا!!! سليم بتوتر مش ده اللي قصده ياساره استحاله افكر فيكي كدا انتي عارفه غلاوتك عندي أنا كنت متلغبط في مشاعري وانا نفسي مش عارف انا عايز اى ومش فاهم أنا بحب اى وبكره اى ساره أنا مقربتش منك مش عشان اللي في دماغك..ساره قط،عته وقالت عشان الناس اللي برا اللي معرفش أصلها ولا فصلها صح !! اللي خبيت عليا طول السنين دي كلها وانت مقرب مني عشانهم طب وهما عملوا لي كدا معايا لي ..لي خلوني اصدق أنهم مي.تين وجاين يظهروا دلوقتي وانت اى علاقتك بيهم ..بص أنا زي ما عرفت انهم عايشين هعتبرهم ان هما مي.تين ومش عايزه اعرف حاجه ابعد عني بقا أنا ولا بحبك ولا عايزه مساعده منك في حاجه انت زيك زي امجد زي أسر زيهم برا ..سليم بهدوء وندم ساره طب استني افهمك كل حاجه والله وانتي احكمي وقرب منها وساره فضلت ترجع لحد لما لزقت علي حيطه سليم حصرها من ناحيتين وقال ببراءه الحكايه كلها اني أنا بحبك صدمه نزلت علي ساره سليم كمل كلامه وقال ايوه بحبك .. ساره حاولت تزقه بس هو كان ثابت جسمه وقالت بدموع مش ده المبرر ملهوش علاقه بكلامنا ابعد يا سليم.....سليم بص علي شفا،يفها وقال عارف بس مش عايزك تمشي قبل م تعرفي اللي حصل صر،خت في وشه وقالت متقول اللي حصل قول.!! اتنهد وبا،سها من شفا،يفها ساره جسمها اترعش وهو حس بتنفضها بعد عنها ومسك ايديها وقال تعالي اقولك الاول وبعدين هما هيفهموكي قعدو علي السرير ...وقال اللي حصل أن عمك اسماعيل خدك انتي وأسر تعيشوا معاه خوف من مامتك زهره هتقوليلي لي هقولك عشان كانت مريضه نفسيه مرض خطير مينفعش تقعدي معاها انتي وأسر وعمك خدك انتي وهو عشان يحافظ عليكوا ...ساره باستهزاء واى بقا المرض اللي خلاني معرفش أنها عايشه ولي عمي يخبي علينا ماكان قالنا أنها عايشه عادي و بتتعالج مش يبعدنا عنهم مش ده سبب بردو سليم اتنهد وقال انتي كلامك صح بس مامتك كانت هتقت،ل أسر اخوكي بسبب مرضها ساره بخضه اييي!!! سليم كمل كلامه وقال ايوه يا ساره ولما عمك عرف كدا خدكو منها مامتك اتاثرت لما بابكي الله يرحمه ما،ت وسابها وجالها مرض الهياج العن،يف وده مبتبقاش مسيطره علي نفسها ومش واعيه لنفسها ساره بدموع انت كداب انت عايزني اصدق عشان ملومش حد فيكم سليم طلع تقارير الطبي بتاعها من التليفون وقال كنت عارف انك مش هتصدقي بسهوله اهو ده الدليل ساره بصت في التليفون وقالت مش فاهمه فهمني سليم أبتسم وبدأ يشرحلها ...عند اسر دخل المستشفي ناس جم انقذوا وحاولوا يتواصلوا مع أهله مفيش رد الدكتوره دخلت الاوضه بدأت تعالجه بصت علي الجهاز كان علي وشك أنه يصفر قعدت فوقيه وفضلت تضغط علي قلبه بايديها وعماله تنهج من الخوف وقالت بسرعه جهزوا الانعاش بسرعه  وحاولت تنعش قلبه وأسر بيتنفض من الصدمات لحد لما قلبه رجع ينتظم من تاني من هنا الدكتوره قامت من عليه وقعدت علي الارض وكانت بتعيط كانت خايفه تفقده زي المريض اللي قبله وده هيضعف كيانها في الشغل..الممرضين اتكلموا وقالوا مفيش وقت يا دكتوره عايزين نلحق المريض...فريده قامت وكملت العمليه وتمت بنجاح ...عند ساره كانت جواها صراع ما بين عقلها وقلبها مش عارفه هي هتصدق ولا هتفضل علي موقفها في ميت اسئله وميت افكار مش محددين الجواب معين سليم بهدوء اقتعنتي؟! ساره بحزن طب لي عمي قالنا أنه اسمها زهريه وما،تت ولي مقالش أنها ليها اخوات أنا مش مقتنعه وانت هما عرفوك منين وأسر عارف الحوار !! انتوا طلعتوا مخبين عليا امي عشان مرضها تقومو تبعدوني عنها وتحرمومي منها وعيشتوني من غير اب ولا ام عشان مرضها انتوا ناس انانيه اوي ..سليم بجمود مفيش الكلام ده هما كانوا خايفين عليكي واها أسر عارف وانا كنت قريب منهم عشان اطمنهم عليكي لأن عمك رافض أنهم يظهروا ف حياتك ...ساره مسكت دماغها وقالت لييي بردو مفيش سبب مقنع لي خبوا عليا خالي وامي لي مااكيد مش عشان المرض مش ده السبب ...انت لسه مخبي عليا تاني يا سليم !!! لسه هيتكلم تليفونه رن وسليم فتح وضيق عنيه بخضه وقال أسر في المستشفي ساره اتخضت عليه وقالت أسر!! ساره مشيت بسرعه وسليم جري وراها ومسك ايديها وقال استني متبينيش أن في حاجه اهدي ساره بدموع ورعشه وبعدين سليم طلع بيها الاوضه وام ساره جريت عليها وحضنتها ساره كانت خايفه منها لأنها أول مره تحس بشعور الام وبنتها ومشاعرها متلخطبه ما بين الخوف و الغضب والحنين سليم ام ساره فضلت تتأكد بايديها علي وشها وقالت بدموع بنتي وحشتيني اوي..سليم خدها وقال معلش يا حجه لازم اخدها عن اذنك ام ساره مسكت فيها وقالت انت واخدها علي فين أنا لسه مشبعتش منها وكل ده ساره ساكته سليم اتكلم بسرعه هجيبها تاني عن اذنكم ..راحوا المستشفي وسليم استعلم عن اسمه وفضلوا واقفين قدام الاوضه وساره نازله دموع علي اخوها وسليم استني الدكتوره وبالفعل خرجت الدكتوره وهي متعبه وشافت سليم وقالت بابتسامه حزينه استاذ سليم زي حضرتك ساره بصريخ انتي لسه هتسلمي اخويا حصله اي انطقي بسرعه سليم قرب منها وقال اهدي يا ساره معلش هي بس أعصابها متوتره المريض اللي جوه عامل اى الدكتوره بأسف طلع واخد طعنه في بطنه مش ده المشكله المشكله أنه مريض قلب ومحتاج عمليه ضروري صدمه نزلت علي ساره وقالت هو مريض قلب!!! فريده بتعب المفروض تكوني عارفه ...ساره بدموع وانهيار بس هو مقاليش سليم كان حاسس أنه عنده مشكله في قلبه من ساعت ما شاف علامات في صد،ره الدكتوره كملت وقالت محتاجين حد يتتطابق معاه لأن في تمزق في جدار القلب بسبب ضعف عضله القلب وده محتاج ترقيع نسيجي عشان يمنع تسرب الد،م، والنسيج ده لازم يكون من قريب من الدرجة الأولى يعني أخته اخوه أمه..ساره بدموع أنا هتبرع .. الدكتوره بأسف لازم الاول نعملك فحوصات د،م فحوصات قلب ..سليم بخوف ساره انتي مينفعش مفيش تطابق معاه ..ساره بدموع ازاي .. سليم هفهمك بعدين .. الدكتوره بحذر بسرعه لازم عمليه مفيش وقت ...سليم بعد عنهم واتكلم مع سيد وفهمه كل حاجه وقعدو بتاع ساعه ونص وام ساره جت بعياط وسليم هداها وقال عايزين بس نعمل فحوصات مفيش وقت ساره عملت للتأكيد وام ساره وسيد عمل وبعدين استنوا النتيجه وبالفعل حصل تطابق ما بين زهره وأسر ... لما عرفوا كدا قربت من ساره وقالت بدموع اهم حاجه اني شوفتك وطمنت عليكي حقك عليا يابنتي لو تديني حضن واحس بيكي قبل مااخش العمليه ساره حزنت عليها وقربت منها وحضنتها بشدة وفضلوا يعيطوا جامد سمعوا صوت ممرضه جايه بخوف الحقي يا دكتوره المريض قلبه وقف تاني....ساره بدموع ونبي اشوفه اشوف اخويا الممرضه مينفعش يا انسه ابعدي سليم خدها وحضنها بقهره ووجع وساره فضلت تزقه وتضر،به علي صد،ره الدكتوره جهزوا العمليات بسرعه مين اللي هيخش العمليه ام ساره بدموع أنا الدكتوره بخوف بسرعه بعد اذنك ..سمعوا صوت جهوري وقال ساااره!!!! بصوا كلهم واتصدمو ووووو

•تابع الفصل التالي "رواية رهينة السر" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent