Ads by Google X

رواية غصون الورد الفصل الثاني عشر 12 - بقلم يارا احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية غصون الورد الفصل الثاني عشر 12 - بقلم يارا احمد 

Part12
انبسطت اوي وشافت مؤيد وجرت وحضنته وهمست
-تالين كويسه يمؤيد تالين كويسه
مؤيد غمض عيونه وهمس براحه
-الحمد لله يا رب الحمد لله
مصطفى بص على يزيد وقال بامتنان
-شكرا يا يزيد عمرنا مش هنسالك المعروف ده
يزيد باستغراب
-هي بتقربلكم ايـــــــه؟
ساره بصت عليهم لما سكتوا ومش عرفو يردوا
-خير مالكم ساكتين نحن مش عيله يعني هو الدم لدرجادي مهم علشان نكون عيله؟
مصطفى هز راسه برفض وهو بضحك
-لا ابدا الدم مش مقياس
-يبقا نحن عيله..غصون بصت على يزيد المستغرب وجاوبته
-عم حسن جارنا من زمان اوي ونحن بنحسه عمنا بجد وكل حد يهمه يهمنا..بصت عليه..انت أنقذت حد من عيلتي انا بجد بشكرك يدكتور
يزيد ابتسم
-مش للازم يغصون انا هروح اقلهم ينقولها غرفه عاديه وهروح ارتاح شويا واسيب يزن و وعد يهتموا بالباقي عن اذنكم
مؤيد بص عليه
-شكرا يدكتور
يزيد ضربه على كتفه براحه
-الشكر لله وبعدين انا معملتش غير الواجب..راح وغصون كانت بتبص عليه وهي مبسوطه بيسان جرت على غصون وحضنتها وغصون بادلتها الحضن
-متخافيش يبيسان انا هنا
بيسان كانت منكمشه في غصون وهي خايفه ومش راضيه تسيبها مصطفى بص عليها وقرب منها بحزن
-طب اول ما نطمئن على تالين هروحك البيت خلاص اهدئي نحن هنا مفيش حاجه بتخوف
مؤيد قرب منها
-بيسان اهدئي..حط ايده على راسها وتلا قران علشان تهدأ هي هديت شويا شويا بصت على غصون بدموع
-غصون انا خايفه انا مبحبش المستشفيات انا خايفه يغصون
ساره بحزن
-مكنش مفروض تجبرها تجي ي ةمصطفى
مصطفى بحزن
-بس هي هتخاف لما تبقى وحدها في البيت ومعرفتش اعمل ايـــــــه
مؤيد بص على امه وابوه وحسن القربو منهم
-عمي تالين كويسه اهدا علشان صحتك
حسن براحه
-الحمدلله
بسمله براحه
-الحمد لله على السلامة يحج حسن
عبد الرحمن ربت على كتف حسن
-الحمد لله على سلامتها يصاحبي
حسن بابتسامه
-ربنا يسلمكم مش عارف اقول ايـــــــه شكرا لكل العملتوه
مصطفى بعتاب
-كده يعمي ده نحن عيله ولا شايفنا غربا
حسن بحب
-عمري ما شفتكم كده يولاد
وعد قربت
-هنقل تالين غرفه عاديه و هتبقا هنا لبكره علشان متتعبش وبكره المساء هتخرج المستشفى عندها قانون انو كل مريض ميبقاش معاه غير حد واحد بس يزيد كلم المدير وهو اقنع انو ممكن يكونو اتنين مين الهيبقا هنا؟
غصون بسرعه
-انا
ساره باستغراب
-انتِ؟كملت باعتراض..لا يغصون روحو ارتاحو وانا وبابا هنبقا هنا
مصطفى بضيق
-لا عمي هيروح يرتاح وانتِ هتروحي تاخدي بالك منه..بص على مؤيد..مؤيد هيبقا مع غصون علشان انا هرجع اسوق العربيه بتاعه عمي لانه مش هيعرف يسوق
حسن باعتراض
-لا كفايه عليكم العملتوه يحبيبي وبعدين مؤيد مش هيعرف يرتاح
مؤيد باستغراب ورفعه حاجب
-ليـه ان شاء الله مش هعرف ارتاح؟
ساره بضحكه
-علشان انت يشيخنا بتكره الدم والمستشفى ما شا الله عليها مليانه دم
مؤيد بغيظ
-هو انتو فاكريني لسه عيل انا هبقا مع غصون واول ما تفوق تالين و تشوفها تروحو على البيت من سكات
مصطفى ضحك بقوه
-الشيخ اطلق الوحش الجواه ربنا يهديك يساره نحن ناقصين بلاوي
حسن ضحك
-خلاص يميدو يحبيبي اهدا هنروح..كمل بحب..انا هطمئن وانتو معاها
غصون بغرور مصطنع
-اكيد يعمي هتعمل كده ده انت مش مصدق غصون عبد الرحمن بحد نفسها تبات في المستشفى علشان بنت اختك الرخمه الجوه دي
ضحكوا عليها و مؤيد بص عليها
-والله يغصون لما تقولي غصون عبد الرحمن بطريقتك دي احسك ملكه
بصت عليه وقالت بغيظ
-مش تالين وحدها الرخمه انت زيها واكثر كمان يميدو
مصطفى بهمس
-انا هسكت علشان مطبقها على دماغي
ساره سمعته وضحكت
-غصون مصطفى عايز دعوه
غصون بصت على مصطفى
-هو مش عارف انه ملك الرخامه..بس برده عسل
مصطفى بص عليها وضرب كفوفه ببعض
-هسامح علشان كلمه عسل غير كده كنت هحبسك وانتِ والشيخه دي بتهمه التعدي على ضابط الشرطه
ساره بصت على عبد الرحمن
-عمو سامع ابنك المفتري الظالم
مصطفى برفعه حاجب
-مفتري و ظالم..ماشي الايام هتجمعنا ونشوف يساره
بيسان بصت على غصون الكانت مشدده من مسكتها عليها بس بحنيه كانها ماسكه طفله ودخلت في حضنها وهمست
-بحبك وهموت بدونك يغصون
غصون قلبها اتكسر بسبب الجمله دي همست بعتاب
-بعيد الشر عنك يقلبي متقوليش كده تاني فاهمه يبيسان
تالين راحت غرفه عاديه بس كانت تحت تاثير المخدر و الكل راح البيت و غصون فضلت معاها في الغرفه و مؤيد برا بدعي لها غصون كانت زعلانه وهي ماسكه ايدها بحزن وبتبص عليها وبتدعيلها تقوم بالسلامه غمضت عيونها بتعب فجاه تالين شدت ايد غصون وغصون رفعت عيونها وشافت تالين فاقت غصون عيطت وحضنتها مع مراعه حاله دراعها وقالت بنبره وجع فيها حزن كبير
-نمتي كتير هما غلطوا وادولك بدل المخدر اتنين
تالين ضحكت بتعب
-مش بتعرفي تلمي لسانك وتقولي كلام على بعضه دائما..اومال فين البشر المفروض منتظرني؟اكيد مسبكوش معايا ودبسوني فيكي
#بقلمي_يارا_احمد
غصون بصت عليها بغيظ وتالين ضحكت وهي بتمسح دموع غصون وقالت بحب
-والله كويسه خلاص متعيطيش
غصون اترمت في حضنها تاني
-خوفتني عليك اوي
تالين ضحكت
-عارفه واضح اوي صدقيني..همست بحب..عارفه يغصون انا مكنتش حاسه اني خايفه يوم الحادثه زي اليوم فكرت اني هخسر دراعي وحلمي هيضع كل حاجه هتضيع
عياطت بصوت عالي مؤيد سمعها وخاف ودخل بسرعه وقال بقلق
-غصون مالكم في ايـــــــه!!
غصون بصت على مؤيد بحزن
-معرفش يمؤيد..بصت على تالين البتعيط
خلاص ي تالين خلاص ارجوك متعيطيش
غصون حست بتقل بصت على تالين الوقفت عياطت وقالت بقلق..تالين تالين مؤيد روح نادي الدكتور بسرع تالين اغمي عليها اسرع
مؤيد جرا بسرعه على مكتب يزن ودخل
-دكتور يزن ارجوك تعال معايا يسرعه..انتبه على وعد فغض بصره
وعد بقلق
-في ايـــــــه يمؤيد
اتذكر حاله تالين وقال بسرعه
-تالين فاقت وكانت بتعيط واغمي عليها
وعد و يزن جرو بسرعه وهو جرا وراهم دخلو وكشفو عليها وهو خرج غصون المنهاره برا الغرفه وحاول يهديها كان مستغرب انهيار غصون بالشكل ده هي مبتحبش حد بسرعه يزن و وعد خرجو
-هي فاقت تقدروا تدخلو و يا ريت بلاش ترهق نفسها
غصون هزت راسها وكانت هتدخل مؤيد وقفها
-غصون ممكن تستاذنيها علشان ادخل اطمئن عليها
غصون اتفاجات من طلبه بس هزت راسها علشان متحرجهوش دخلت ولقت تالين باصه على السقف بشرود قربت منها وقالت بمرح
-يادي النيله هو انتِ كل ما تفوقي هتنامي ياخره صبري
تالين ضحكت
-هحاول افوق شويا اتفضلي عبري عن مشاعرك
غصون ضحكت
-البنت صدقت نفسها..بقلك ي تولي يحبيبتي
تالين بدهشه
-تولي!!كملت بخوف..لا دي مفاهش خير متقوليش حاجه
غصون بصت عليها بغيظ
-انا غلطانه اني بدلعك اصلا
تالين بابتسامه مستفزه
-ياريت تبطلي والله
غصون قامت
-هو انا ايـــــــه الدبسني هنا لا كمان هبات هنا ده انا اكيد حد عاملي سحر علشان اقول كده
تالين ضحكت
-اه والله كان تسيبي ساره تبات معايا
ردت بضيق
-مكنش ينفع علشان عمي تعب وضغطه نزل لما عرف بحالتك
تالين بخوف
-ايـــــــه بجد وهو فين؟؟هو كويس؟؟
-كويس متخافيش بس سبنا ساره تروح معاه علشان يرتاح ومكنش ينفع اسيب ماما وبابا معايا علشان بيسو بتخاف من المستشفى اوي
تالين بحزن
-بجد؟مكنش للازم تجبروها تجي
-ما اكيد مش هنسيبها لوحدها في البيت ولا هنقدر نسيبك في المستشفى انا مش بقلك كده علشان تحسي بالذنب انا بقولك كده علشان للازم تهتمي بنفسك وتعرفي اننا بنخاف عليك قد ايـــــــه
تالين إبتسمت على كلام غصون بعدها قالت بحب
-شكرا يغصون انا بجد معرفش اكفي حقكم عليا
غصون بصت عليها برفعه حاجب
-انتِ مش بتفهمي..كملت بضيق..نحن عيله يتالين وده واجبنا حتى لو مكنش بينا دم بس ده مش بفرق
تالين مسحت على وش غصون بحب بعدها قالت بتساؤل
-يعني انتِ هنا لوحدك؟
غصون بصت عليها
-لا ميدو معايا..ضربت راسها..صح نسيت هو كان قايلي استأذن منك علشان عايز يدخل يطمئن عليك
تالين رمشت عده مرات وقالت بصدمه
-بتقولي ايـــــــه مين ده البستاذن علشان يدخل يطمئن عليا سمعيني تاني
غصون ضحكت وقالت بمكر
-الشيخ ميدو
تالين بحزن
-لا مش عايزه قوليله رفضت تدخلك
غصون بدهشه
-نعم ليـه!!
تالين بحزن
-هو شايفني كلي غلط في غلط يغصون انا عايزه اوجهه لما ابقا صح مش عايزه يشوفني كده تاني
غصون بتفهم
-انا فاهماك يتالين بس صدقيني مؤيد مش كده وعمره مش هيكون كده..انا هخرج واقوله انك عايزه تنامي ومش قادره تتكلمي وانك كويسه
تالين هزت راسها
-ياريت بكره كمان مكينش موجود يغصون مش عايزه اشوفه الا اتحجب
غصون إبتسمت وباستها على راسها وقالت بحب
-بس كده من عيوني..هروح اكلمه وانتِ نامي
كانت هتروح بس تالين شدت ايدها
-متقوليش اني هتحجب
غصون ضحكت وغمزت
-لا المفاجاه مش هتخرب متخافيش
تالين زقت ايدها بغيظ و غمضت عيونها وغصون راحت وقالت لمؤيد انو تالين تعبانه وعايزه تنام وانها كويسه بس محتاجه راحه وهو قالها انها تفضل جنبها وهو موجود بره لو عايزين حاجه ومدلها كيس فيه ميه واكل و شوكولاته وهي دخلت وشافت تالين باصه عليها قربت منها وضحكت
-كويسه انك فقتي وسيبتي دور النايمه ده اصل ميدو جابلنا اكل بدل العشا الراح بسبلك واهو اتعوضنا شوكولاته كمان غصون طلعت الاكل و بدات تاكل تالين وهي اكلت شويا و شربت تالين الميه تالين بتنهيده
-والله العظيم يغصون انا عندي دراع سليم
غصون بسخريه
-ما هو الواحد مش للازم يدلعك غلطانه انا خلاص هاكل الشوكولاته
تالين اخدت شوكولاته وقالت بمرح
-هما الاتنين ليا بس يلا خدي واحده رفقنا بك
غصون ضحكت وتالين ضحكت اكلو الشوكولاته وقعدو يتكلمو بعدها نامو فاقو الصبح على صوت وعد
-صباح الخير..ممكن ابدا شغلي؟
غصون قامت من الكرسي وقالت بحرج
-اتفضلي يدكتوره
وعد ضحكت
-لا قولي وعد عادي مش عايزه يزيد يعلقني..غصون بصت عليها باستغراب..انا خايفه عليك منه مكنش للازم تدبسي فيه
غصون ضحكت
-بجد يعني افركش الخطوبه وانط قبل كتب الكتاب؟

 •تابع الفصل التالي "رواية غصون الورد" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent