Ads by Google X

رواية جارى حتت سكرة الفصل الثاني عشر 12 - بقلم هنا حسين

الصفحة الرئيسية

  رواية جارى حتت سكرة الفصل الثاني عشر 12 - بقلم هنا حسين

Party 12
روايه جاري حتت سكره 
للكاتبه هنا حسين 

تفاعلو يا حلوين وكومنت حلو زيكم 💞🫀🥰
عاوزه رايكم 

تاني يوم قامت فاطمه من النوم بزهق لبست هدومها وخرجت بره الغرفه لقيت مامتها وزينب قاعدين 

فاطمه/صباح الخير 
سلوى/صباح النور 
زينب/مالك قايمه كده 

فاطمه/معرفش بس مكسله اروح الشغل 
زينب/هههه ما انت لو ماكنتيش اصريتي تشتغلي ماكنتيش قومتي بدري كده 

فاطمه/افرحي يا ختي افرحي وبعدين فين زيزو 
زينب/نايم لسه مصحاش

فاطمه/وأنا جايه هجبله حاجه حلوه 
سلوى/بس ياريت متتاخريش زي مبارح 

فاطمه/حاضر يا ماما سلام بقا 

وصلت فاطمه الشغل كان احمد سابقها 

فاطمه/صباح الخير يا سلمي 
سلمي/صباح اللي بتغني 

فاطمه/مش عارفه ليه النهارده قايمه مكسله 
سلمي/ههههه ما انت لو كنتي اعترفتي لأحمد كان زمانه مستتك في البيت 

فاطمه/انت وزينب مش عارفه مالكم بيا 
المهم آمال فين اللي سالي 
سلمي/عن احمد 

فاطمه بغيره/عند أحمد هتعمل ايه مش لسه معاد شغلنا مع بعض 
سلمي/ما انت عارفاها ملزقه 

فاطمه/ماشي انا هروح اشوف في ايه 

راحت فاطمه لمكتب احمد ودخلت من غير استاذان 

سالي/اي ده مش تخبطي يا بت انت 
فاطمه/بت في عينك وانت مالك أنت كنت خبط عليكي انت 

احمد/فاطمه في ايه 
فاطمه/كنت عوزاك في موضوع علي انفراد

مشيت سالي بغيظ
احمد/نعم في ايه 
فاطمه/كنت عاوزه أسأل عن سالم ماشفتوش 

احمد بغضب/يعني انت مشيتي سالي علي شان تساليني علي سالم 
فاطمه/ايوه وكمان انت زعلان علي شان الست سالي 

احمد/مالهم بقا سالي 
فاطمه /مالهاش بس لبسها محزق وملزق وأحنا في رمضان 

احمد/أستغفر الله العظيم وانا مالي يا فاطمه كنت هتجوزها يعني 
فاطمه/ممكن تعجب بيها من السهوكه بتاعتها 

احمد/فاطمه ماتتكلميش عن حد كده انت كده بتنمي روحي افطري احسن 
فاطمه/والله يعني اروح افطر وانت بقا اللي كنت قاعد معاها ايه

احمد/لا حول ولا قوه الا بالله فاطمه انت مش جايه علي شان سالم هو مش موجود رغم أني مش متأكد انك جايه علي شان كده اما سالي فأنا المشرف بتاعها وفي أي وقت تجي هنا 
فاطمه بغيره/ما انت كنت المشرف بتاعي كنت بنطلق كل شويه 

احمد/فاطمه انا مش عاوز اتكلم اتفضلي 
فاطمه/انت بتكلمني كده ليه 

احمد/عاوزاني اكلمك إزاي 
فاطمه/ولا تكلمني ولا اكلمك إحنا أصلا مافيش بنا كلام يا بشمهندس 

احمد/احسن برضو
فاطمه/هو انت شايف نفسك علي ايه دا انت معفن 

احمد/الله مطولك يا روح بت انت انت عاوزني افطر عليكي النهارده 
فاطمه/انت لو كنت عاوز تفطر يا بابا متتسبلش بيا 

احمد/فاطمه انت عاوزه إيه دلوقتي عاوز اشتغل 
فاطمه/هكون عاوزه ايه عاوزه اشحت منك يعني 

احمد/لسانك اطول منك يا قصه غوري من وشي 
فاطمه/انسان شايف نفسه اديني خارجه مش خارجه من الجنه يا خويا 

عند زياد كان باعت لسمي ويمليها التعليمات 

زياد/فهمتي ولا أعيد تاني 
سلمي/ليه شايفني غبيه 

زياد/لاسمح الله حد يقدر يقول عليكي كده 
سلمي/لا طبعاً 

زياد/طب اعملي زي ماقولت وعلى الله تغلطي 
سلمي/تعمل ايه يعني 

زياد/هتشوفي وقتها 
سلمي/لا أعمل دلوقتي عاوزه اشوفك هتعمل ايه

زياد /يا ستي مش هعمل حاجه بس انت اظبطي الشغل وخلاص 
سلمي/محسسني انك صاحب الشغل يا عم انت حياله شغال هنا 

زياد بغضب/ليه كنت شغال عندك ولا بتعطفي عليا ماتظبطي كلامك وخلي في حدود وماتنسيش إني المشرف بتاعك 
سلمي/والله قول لنفسك الكلام ده مش كل شويه تهزء فيا 

زياد/اتفضلي روحي على شغلك وقتك خلص 

طلعت سلمي من المكتب وراحت عن مكتبها لقيت فاطمه قاعده وباين عليها الغيط 

سلمي/مالك قالبه وشك 
فاطمه/احمد طردني من المكتب 

سلمي/هههههههه
فاطمه/بتضحكي على ايه بقا 

سلمي/أصل الموفق حصل معايا من شويه 
فاطمه/هههه تستاهلي انت أصلا لسانك طويل 

سلمي/علي أساس انك ملاك بجنحات
فاطمه/بس أنا مش بعمل زيك مع احمد 

سلمي/طب ياريت زياد يبقا زي احمد ادب وأخلاق وجمال ومهذب 
فاطمه بغيره/جرا ايه يا ست سلمي انت بتعاكسي الراجل قدامي كده 

سلمي/ههههه يالهوي علي الغيره 
فاطمه/ايوه بغير عليه وبموت فيه اخلصي بقا عاوزين نخلص 

بعد المفطر عن فاطمه 
زياد ابن زينب/فاطمه أنا عاوز اروح لأحمد 
فاطمه/يادي احمد ده اللي من ساعت ماجيت وانت عاوز تروح عنده 

سلوى/روحي وديه عنه الولد متعود عليه
فاطمه/خلي زينب تروح 

سلوى/زينب بتغسل المواعين تغسليهم انت وهي تروح 
فاطمه/لا طبعاً هروح انا يلا يا زيزو 

خبطت فاطمه فتحت كوثر 
كوثر/أهلا يا حبيبتي 
فاطمه/أهلا يا طنط 

كوثر/ازيك يا زياد يا حبيبي 
زياد/الحمد لله يا تيته 

فاطمه/هو فين احمد 
كوثر/بيغير هدومه على شان نازل يصلي اقعدي اشربو حاجه لحد مايطلع 

فاطمه/أنا مش قادره شربت كتير وقت الفطار 
كوثر/خلاص هجيب لزيزو 

شويتين وطلع احمد لقي فاطمه وامه وزياد قعدين ألقي السلام 

زياد بفرحه/احمد 
احمد/حبيبي وراح شاله عامل أي يا بطل 

زياد/كويس انت عامل ايه 
احمد/كويس أوي جيت امتي 

زياد/من امبارح 
احمد/وماجتش ليه 

زياد/أصل بطه ماكنتش راضيه تجبني 
احمد/انت كنت جيت وخبط علي الباب 

زياد/خلاص أنا هقعد عندك 
فاطمه/من ساعه ما جه وهو بيعيط عليك 

احمد/ماجبتهوش ليه 
فاطمه/ماكنتش فاضيه 

احمد/هو وانت بتعملي حاجه غير الاكل والنوم 
فاطمه بغيظ/مالكش دعوه هو أنا هاكل من تلاجتك

احمد/كويس ان زياد مش واخد طوله لسانك 
فاطمه/طب يلا يا زياد نروح 

زياد/لا انا قاعد هنا 
احمد/شبيه هنزل انا وهو نصلي وابقي اجيبه 

فاطمه/ماشي بس متتاخرش علي شان ينام 
احمد/أن شاء الله 
بقلمي هنا حسين 
يتبع 
💞ماتنسوش تصلوا على النبي 💞
google-playkhamsatmostaqltradent