Ads by Google X

رواية صدفة غير متوقعه الفصل الرابع عشر 14 - بقلم نور محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية صدفة غير متوقعه الفصل الرابع عشر 14 - بقلم نور محمد 

روايه_صدفه_غير_متوقعه 
الفصل الرابع عشر 

فهد: " هو زين فين

ريان: " زمانه جي 

فهد: " طب انا هاروح الحمام وجي

ريان: " تمام

ذهب فهد في مكان بعيد عن الناس وعمل مكالمه 

مجهول: " فهد بنفسه بيتصل ده احنا حصلنا الشرف

فهد بغضب: " انت اتجننت باعت ناس تضرب عليا نار

مجهول: " تؤتؤ اهدي كده ده لسه التقيل جي

فهد بعصبيه: " انت عايز ايه مانا بنفذ كل الي انت عايزه وحظرتك انك تقرب من حد تبعي

مجهول: " انت قولتلي مقربش من اختك وانا وفيت بوعدي ولا انت قصدك علي السنيورة 

فهد: " اقسم بالله لو قربتلها اقرأ علي نفسك الفاتحه 

مجهول: " انا مبتهددش.... كمان انت مالك اصلا باخت ريان  اكمل بسخرية..... ولا علشان حبيبت القلب

فهد بغضب جحيمي: " احسنلك ماتتعداش حدودك ولو قربت من حد فيهم هتندم وهتتمنى الموت ومطلوش 

مجهول: " بص بقى أنت قدامك خيارين علشان ندمر ريان الاول اختك ودي هتبقي الضربه لي ريان علشان ندمره والثانيه اخته 
لو انت زعلان علي حبيبه القلب فانا من رأيي اختك لان دي نقطه ضعف ريان ومتخفش مش هنموتها دي برضوا اخت صحبنا قدامك ٢٤ ساعه وتبلغني 
ولو معملتش كده فأنت اللي هتدمر هتخسر شغلك بدل لما تبقي مقدم هتبقي خاين.... ولما سيادة المستشار ولدك  يعرف أن ابنه خاين هيبقي موقفوا ايه 
فكر كويس وبلغني سلام . بسخرية..يا سيادة المقدم 
قال ذلك وقفل السكه 

فهد بغضب جحيمي: " ماشي هنشوف مين اللي هيتدمر في الاخر 
------------

ريان كان قاعد سرحان قطع تفكيره صوت زين

زين: " صباح الخير 

ريان: " صباح النور اتاخرت ليه 

زين: " اتاخرت ليه الساعه عشره الصبح مش فاهم انتوا صاحين تبيعوا لبن علي الصبح ولا ايه 
وبعدين خد هنا مالك فيك حاجه مش مظبوطه 

ريان: " مالي مانا قدامك زي الفول اهو 

زين بسخريه: " انت هتقولي ....مكنتش اعرف ان الجواز بيعمل في البني ادم كده

ريان بضيق: " بقولك ايه مش ناقص رخمتك علي الصبح لا تقول كلام عدل لا تقوم احسن

زين: " خلاص ياعم في ايه بهزر يا اخي 
فهد داخل علينا اهو

فهد: " ازيك يا زين

زين: " الحمدلله احسن منك 

فهد بغيظ: " تصدق انك تنح 

زين: " الله هو في ايه يا جدعان ليه شايلين طاجن ستكم كده كل واحد جي وضاربلي بوظ

ريان: " اتاخرت ليه 

فهد بتوتر: " عادي كنت بعمل مكالمه

ريان بشك: " مممم ....كلمت مايكل وقولتلوا علي معادنا بليل

فهد: " اه وبعتلي العنوان بس

ريان: " بس ايه

فهد بتوتر: " هيبقي في ملهي ليلي 

ريان بضيق: " تمام

زين: " اوبا دي شكلها هتبقي ليله لوز

فهد: " أخرس يلا وكمان مين قالك اصلا انك جي معانا 

زين: " ليه أن شاء الله...هتروحوا انتم وتسبوني انا اعمل ايه هنا 

فهد: " هتقعد هنا مع البنات مينفعش يبقوا لوحدهم 

زين: " ليه هما مش هيروحوا معاكم

ريان: " انت اهبل انت عايزنا ناخدهم معانا في مكان زي ده

زين: " يعني انتم هتسيبوني معاهم احرصهم 
طب مكنتوش جبتوهم من الاول ادام انتم خايفين عليهم كده
مش فاهم انا احنا جايبنهم نحرصهم ولا يشتغلوا معانا 

فهد: " خلص الكلام احنا مش هنتاخر ساعه بالكتير وهنكون هنا 

زين: " هتروحوا علي الساعه كام 

ريان: " علي ١١

زين: " مش متأخر ده

فهد بسخرية: " ده بيبدا في الوقت ده انت عايزهم يفتحوا علي الظهر يعني ولا ايه
مش ناقص غباء ونبي يا زين

زين: " مش هرد عليك...انتم هتقولوا لي البنات بقي ولا ايه

ريان: " لا البنات ميعرفوش حاجه ماشي يازين ميعرفوش هاا

زين: " متقلقش محدش هيعرف حاجه 

فهد: " ربنا يستر

كان في حد بيسمعهم وانسحب ببطء وحذر علشان محدش يشوفوا 

---------

نور: " بناتتت

بانه: " ايه في ايه

نور: " تخيلوا عرفت ايه

بانه: " ايه

نور: " اتحيلوا عليا شويه

تقى: " هتقولي ولا لا قالت ذلك وهي تلتقط فردت الشبشب من رجلها 

نور بسرعه: " خلاااص هقول ..... انا كنت رايحه اقول لي ريان اني ابات معكم انهارده بس سمعتهم بيقولوا انهم رايحين انهارده النايت كلاوب
ومش عايزنا نعرف 

تقى: " ايه النايت كلوب ده

بانه: " ملهي ليلي

تقى: " نععم هيروح المكان الزبالة ده وزين رايح معاهم 

نور: " لا هما قالوا لي زين يفضل معانا وهما هيروحوا لوحدهم ومنبهين علي زين ميقولش اي حاجه 

تقى: " ليه يعني

نور: " علشان عارفين لو قالولنا هنبقي عايزين نروح معاهم وهما اكيد مش هيردو نروح مكان زي ده

تقى: " ما عندهم حق مين اصلا يبقي عايز يروح مكان زي ده استغفر الله العظيم 

نور: " انا عايزه اروح

تقى: " بت انتي اتلمي واقعدي كفايه مصايب انتي المفروض يسموكي مصيبه من المصائب اللي انتي بتجبيها ..انتي عارفه لو دخلتي مكان زي ده ايه اللي هيحصلك 

نور: " عارفه ومحدش يقدر يعملي حاجه ولا يقرب مني

تقى: " بس يا ماما واقعدي

بانه: " وانا كمان عايزه اروح

تقى: " انتم بجد طبيعين من اللي بتقولوه ده

نور: " بصي بقي احنا الاتنين هنروح وانتي اللي هتقعدي هنا تلهي زين علشان ميشكش في حاجه 

تقى: " الهي مين امشي يا ماما من هنا ..كمان اشمعنا انا يعني اللي الهيه 

نور: " مش انتي اللي مش عايزه تروحي وكمان ده مش حد غريب كملت بغمزه ده زين 

تقى بتوتر: " مين يعني زين ده

نور باستفزاز: " يعني مش عارفه 

بانه: " خلاص انتي وهي 
هنروح علي الساعه كام

نور: " ١١

تقى: " كمان انا ولا صحبتكم ولا اعرفكم
تعالي يا سيادة المستشار شوف بنتك رايحه فين في وقت متأخر زي ده اخيه بجد اخيه

بانه: " ما طبيعي يبقي في وقت زي ده 
يلا يا نور سيبك منها تعالي نشوف نلبس ايه

تقى: " يلا ما هي ناقصه ألبسوا بقي حاجات قصيره وضيقه واقلعوا الحجاب علشان تليقوا بالمكان اللي انتم في ما انتم خلاص انحر...فتوا 

نور: " لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين 
هو احنا يعني علشان رايحين في المكان ده يبقي نسينا دينا احنا رايحين تبع شغل وكمان هيبقي موجود معانا الشباب مش هيسبونا لوحدنا يعني 

بانه: " هو احنا هنروح معاهم 

نور: " لا يا ذكيه اومال احنا بنقول ليه تقى تفضل مع زين علشان ميشكوش في حاجه احنا هنروح وراهم ولازم ميشفوناش 

بانه: " اومال ليه بتقولي هيبقوا معانا لو حصل حاجه 

نور: " علي شان لو حصل حاجه هيعرفوا ان احنا موجودين هناك 

بانه: " مش فاهمه 

نور: " هتعرفي لما يحصل

تقى: " ربنا يستر

--------

في الليل 

كان ريان لابس بدله رمادي مع قميص اسود وبنطلون نفس لون القميص 

نور: " انت رايح فين

ريان: " مشوار ومتخافيش مش هتاخر

نور: " مشوار ايه في وقت زي ده

ريان: " متسأليش كتير .. يلا سلام 

نور بغيظ: " ماشي يا ريان 
قلعت الاسدال اللي كانت لابساه فوق الفستان 
لونه اوف وايت وكان علي شكل سمكه ولي ديل
والبست هيلز بكعب عالي 

نور: " الو يا بانه خلصتي

بانه: " اه هو نزل 

نور: " اه يلا بسرعه علشان نلحقهم 

بانه: " ماشي انا نازله دلوقتي 

عند ريان 

فهد: " اتاخرت ليه 

ريان: " اتاخر برحتي خليه يستنا 

فهد: " صبرني يارب يلا يا ريان يلا

ركبوا العربيه وتحركوا 

بانه: " يلا يا نور دول مشيوا هنلحقهم ازاي دلوقتي 

نور: " يا حبيبتي احنا مش بنراقبهم احنا اصلا لو مشينا وراهم بالعربيه كانوا هيشفونا 

بانه: " نعم اومال هنروح ازاي

نور: " انا معايا اللوكيشن اخدته من موبايل ريان لما فهد بعتهولوه

بانه: " مش سهله انتي برضوا 

نور: " عيب عليكي

بانه: " طب يلا اطلبي اوبر او وقفي تاكسي

نور: " ما تطلبي انتي

بانه: " يا نور يلا انا مش معايا رصيد علشان اطلب

نور: " احنا اصلا مش هنلحق نطلب هيقعد فتره عقبال لما يجي احنا نوقف تاكسي احسن
راحت نور توقف تاكسي وركبوا 

بانه بغمزه: " بس ايه الشياكه دي

نور بغرور: " اقل حاجه عندي

بانه: " مغروره اوي

نور: " بس بجد شكلي حلو 

بانه: " قمر والله خساره في الواد ريان

نور بكسوف: " خلاص بقي متكسفنيش 

بانه: " ايه ده ...ده احنا طلعنا بنتكسف اهو

نور: " خلاص بقي

بانه بضحكه: "خلاص خلاص لحسن وشك بقي شبه الطماطم 

نور بغيظ: " رخمه

عند تقى كانت قاعده في غرفتها بتتفرج علي التلفزيون سمعت خبط علي باب راحت علشان تشوف مين

تقى من ورا الباب: " مين

زين: " انا 

تقى براخمه: " احنا كده عرفناك يعني

زين بغيظ: " انا زين يا تقى 

تقى: " عايز ايه

زين: " هو احنا هنفضل نتكلم كتير كده ورا الباب 

تقى راحت لبست الطرحه وفتحت الباب 

تقى: " هاا بقي عايز ايه

زين: " كنت بتطمن عليكم واشوفكم عايزين حاجه 

تقى: " متشكرين يااخويه مستغنين عن خدمتك 

زين بغيظ: " اتكلمي باسلوب احسن من كده الحق عليا اني جي اشوفكم لو محتاجين حاجه 

تقى: " اتكلم باسلوب اللي يعجبني محدش لي عندي حاجه 

زين: " صبرني يارب اومال فين نور وبانه 

تقى: " نايمين عايز حاجه ولا اقفل 

زين: " وانا اعوز منك ايه يعني كتك نيله
قال ذلك ومشي

تقى: " انسان مستفز 

بعد وقت وصلوا 

بانه: " هو ده المكان 

نور: " تقريبا... مش باين من منظره 

بانه: " معاكي مسكن لحسن صوت الاغاني وصله لحد هنا اومال لما ندخل هنعمل ايه ده انا جالي صداع من دلوقتي 

نور: " وانا هجيب مسكن اعمل بي ايه هي كلها ساعه حاولي تستحملي

بانه: " طب هندخل ازاي

نور: " استغفر الله العظيم 
هندخل زي البني ادمين يا بانه 
يلا وبلاش اسئله الي تحرق الدم دي

بانه: " يابنتي افهمي انا قصدي علي الناس الي واقفه عند الباب ممكن ميردوش يدخلونا 

نور: " تصدقي صح بس هما بيعملوا كده في مصر بس ولا بيعملوا هنا كمان كده 

بانه: " مش عارفه 

نور: " تعالي نشوف

كانوا داخلين بس البودي جارد منعهم

نور بالماني: "Dürfen wir bitte eintreten
ينفع لو سمحت ندخل

الراجل مكنش فاهم بتقول ايه 
Jack:"I don't understand

بانه بهمس لي نور ...انتي بتقولي ايه

نور بهمس لبانه قوليلوه ينفع ندخل 

بانه: " Please, can we come in

Jack:" No, it's forbidden

نور بلالماني:
"Meine Freundin und ich möchten lange aufbleiben."
انا وصديقتي نريد ان نسهر 

بانه بصوت واطي: " انتي بتقولي ايه

نور: " قوليلوه: " انا وصديقتي نريد ان نسهر

بانه: "
"She is telling you that we want to stay up."

Jack:"Alright, please go ahead."
حسنا تفضلوا 

نور: " يا اخيرا ده كان راجل مستفز

بانه: " انتي اللي قاعدتي تتكلمي بلالماني 

نور: " علشان يدخلني علشان هما بيخافوا يدخلوا اي حد لان الملهي ده تبع مايكل وخصوصا ان احنا محجبين فالما عرف إن احنا داخلين نسهر ومش من بلدهم اصلا فمرفضش 

بانه: " لا بس كنتي جامده وانتي بتتكلمي بلالماني لا ووثقه من نفسك كمان... اه صح انتي اتعلمتي فين متقوليش من المدرسه لان مستحيل حد يطلع بيعرف يتكلم كده من غير غلطه 

نور: " كنت باخد كورس

بانه: " اممم حلو ده ابقي ابعتيلي اسموا لما نروح

نور: " انتي ناويه تحفظي ولا ايه

بانه: " اصلي بحب اللغات فعايزه اتعلم حاجه جديده 

نور: " طب يلا مش هنقعد نتكلم ونسيب اللي احنا جايين علشانه 

بانه: " هما فين اصلا 

نور: " معرفش تعالي نشوف قاعدين فين بس حسبي لا يشفوكي 

بانه: " متقلقيش
قاعدوا يدوروا عليهم لحد ما شافوهم قاعدين مع ناس

بانه: " اهم هناك هنعمل ايه بقي

نور: " مش لازم يشفونا تعالي نروح نقعد هناك 

راحوا قعوا في مكان بعيد عنهم بشويه علشان ميشفوهمش 

بانه: " سؤال بقي احنا جايين نعمل ايه مش المفروض نعرف هما بيقولوا ايه 

نور: " اه 

بانه: " هنعرف ازي بقي يا ذكيه واحنا قاعدين بعيد عنهم هنسمعهم ازاي كده

نور: " مانتي لو تصبري شويه كنت قولتلك 

بانه: " نور ابوس ايدك مش وقت تناحه واخلصي قولي

نور: " بصي يا ستي انا مهكره موبايل ريان من فتره كده من اول لما جينا هنا... فانا هفتح الموبايل دلوقتي وهنسمع هما بيقولوا ايه 

بانه بزهول: " انتي بتعرفي تهكري 

نور: "  امممم

بانه: " بت انتي متعلمه كل الحاجات دي ليه 
انتي تبع العصابه وانا مش عارفه 

نور: " كل ده علشان بعرف اهكر وحفظه لغتان 

بانه: " انتي اتعلمتي الهكر فين

نور: " مراد هو اللي علمني علشان هو ذكي جداً في الحاجات دي وبيستخدمها تبع شغله فانا قولتلوا يعلمني ... وبعدين انتي هتقعدي تتكلمي الهكر ونسيب شغلنا بقي

بانه: " طب يلا افتحي البتاعه ده علشان نسمع بيقولوا ايه 

نور: " خدي البسي دي في ودانك علشان تعرفي تسمعي 

بانه اخدت منها ايربودز ولبستها 

مايكل: " معاد تسليم الشحنه هيبقي يوم الخميس اللي جي

ريان: " تمام ..اتاكد إن الشحنه هتوصل في المعاد ده مش زي المره اللي فاتت

مايكل: " لا تقلق سيد بلاك الشحنه هتوصل في معادها

ريان: " اما نشوف

مايكل: "  تشربوا ايه 

فهد: " لا شكراً احنا هنتكلم في الشغل

مايكل: " تمام كما تشاء 

كانوا عاملين يسمعوا ومش فاهمين اي حاجه 

بانه: " شحنه ايه انا مش فاهمه حاجه 

نور: " دي تقريبا الشحنه اللي المفروض كانت اتسلمت بس اتأجل معادها 

بانه: " اه احنا احنا بقي استفدنا ايه

نور: " ولا حاجه انا كنت فاكره هيتكلموا في مواضيع مهمه بس طلع في الاخر ملهاش لازمه

بانه: " طب يلا تعالي نلحق نمشي قبل لما يجوا

نور: " يلا ..كانوا لسه هيتحركوا بس قطعهم الشخص الي قرب منهم 

Kevin: " "Hello ladies, may we get to know each other?" 
اهلا سيداتي هل يمكننا التعرف علي بعضنا

الحوار مترجم

نور بحده: " لا وامشي من وشي احسنلك

كيفن: " واضح ان انتي مصريه

نور بصدمه: " انت بتتكلم عربي هو انت من مصر

كيفن: " لا ابويا هو اللي من مصر لكن انا طول عمري عايش هنا 

نور: " تمام عن ازنك

كيفن: " استني بس يا انسه ...مسك ايدها يمنعها من التحرك 

نور بشر: " انت قد المسكه دي

كيفن باستهزاء: " قدها ونصف كمان هعملي ايه يعني

نور: " انا هقولك قالت ذلك وضربتوا بلبوكس في وشو 

كيفن بغضب: " انتي اتجننتي انت مش عارفه انا مين

نور: " واحد مش محترم وقليل الادب 

كيفن: " انا بقي هعرفك انا مين قال ذلك وكان لسه هيمد ايدو عليها بس هي سبقتوا وجابت كاس من جنبها وكسرته علي دماغه 

بانه بحماس: " جدعه يا نور اديلو بس سكتت فجاه لما شافت الشباب اتلمت حوليهم 

بانه بخوف : " مين دول 

نور: " تقريباً تابعوا 

بانه: " طب هنعمل ايه 

نور بحماس: " هنربيهم 
قالت ذلك ومسكت سكينه كانت حطها في شنتطها علشان لو حد تعرضلها وغرزتها في كتف الراجل 
وبانه مسكت الكاسات وبقت تكسرها عليهم 
مكنوش عارفين يضربو بسبب الفساتين والكعب فكانوا بيشوفوا اي حاجه جمبهم يضربوهم بيها

فهد: " ايه الصوت ده

مايكل: " دي شكلها خناقه 

ريان: " تعالوا نشوف في ايه

قاموا وراحوا ناحيه الخناقه مكنوش عارفين يشوفوا بسبب الزحمه لان الناس كلها كانت متلميه ناحيه الخناقه
بس حولوا يخشوا علشان يشوفوا في ايه بعد لما عرفوا إن اتنين ستات بتتخانق مع الرجاله دي كلها 

نور بزعيق: " لو حد عايز يعمل نفسه راجل يقرب
كان في حد جي من وراها وكان هيضربها بلعاصيه علي دماغها بس ايد ريان كانت اسرع الاي بصلوا بحده وعيونه كانت حمراء واديلوا بلبوكس وقعد يضرب في هو والرجاله اللي معاه وفهد قعد يضرب معاه لحد مخلصوا عليهم كلهم محدش فيهم كان قادر يتحرك 

ريان بغضب وصوت عالي: " قدامي انتي وهي 

بانه بخوف: " ربنا يسامحك يا نور انتي وافكارك 
اللي هتودينا في داهيه دي 

خرجوا برا المكان وركبوا العربيه

وريان كان بيسوق وعينه بتطق شرار 
وجمبه فهد اللي هيموت من الغضب والغيظ 
ونور وبانه قاعدين ورا خايفين من اللي هيحصلهم لما يوصلوا 

بعد فتره من الوقت وصلوا قدام الفندق وريان شد نور من درعها 

ريان بغضب وهو بيوجه كلامه لي بانه: " اتفضلي قدامي

بانه بخوف مشيت قداموا وهي مرعوبه من اللي هيحصلها 

فهد كان خايف علي نور وبانه من غضب ربان هو اه زعلان منهم من اللي عملوه بس عارف ريان لما بيتعصب مبيشوفش قدامو: " ريان اهدي وهات نور عايزها في موضوع وسيب بانه تروح اوضتها ترتاح 

ريان بصلوه بغضب: " انت مالك انت اسيبها ولا مسبهاش دي اختي وانا حر فيها 

فهد بصوت عالي: " انت مش شايف حالتها عامله ازي البنت عماله ترتعش من كتر الخوف 

ريان: " مكنتش عملت اللي عملوه مدام خايفه كده

نور: " ياخي ابعد ايدك عني انت بتجر جموسه وراك

ريان: " اخرسي ومش عايز اسمع صوتك 
ده حتي الجموسه بتفهم عنك

فهد شد نور من ايد ريان

فهد: " قلت خلاص بكرا نبقي نعرف هما راحوا هناك ليه لكن انهارده سبهم يرتاحوا 

ريان: " متدخلش انت وبعدين انت مالك اصلا دي اختي ومراتي وانا حر فيهم 

فهد: " مالي! شكلك نسيت ان نور اختي وانا مسمحش إن حد يجي جمبها 

ريان بسخرية: " مهو واضح باماره الرجاله اللي كانوا بيضربوهم هناك

نور بنرفزه: " علي فكره احنا اللي ضربناهم مش هما

ريان: " قلت مسمعش صوتك واتفضلي قدامي علي الاوضه

نور: " هنام مع البنات انهارده 

ريان: " اخر مره هقولها اسبقيني علي الاوضه لحسن متلوميش غير نفسك 

فهد: " اطلعي يا نور اوضتك واسمعي كلامي ريان 

نور كانت لسه هتعترض 

فهد: " نووور

اتنهدت بخنقه وطلعت غرفتها

ريان: " وانتي انا هسيبك انهارده بس بكرا لينا حساب مع بعض اتفضلي علي اوضتك 
طلعت هي كمان علي غرفتها 

فهد: " انا خليت نور تطلع معاك بس ياريت مندمش 
قال ذلك وطلع 

ريان اتنهد تنهيده صعبه وطلع

اول لما دخل اوضه شاف نور قاعده علي السرير 
وباين علي ملامحها الزعل

ريان: " انتي كمان زعلانه

نور: " ...........

ريان بصدمه: " انتي بتقولي ايه

يتبع....

بقلم نور محمد

 •تابع الفصل التالي "رواية صدفة غير متوقعه" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent