Ads by Google X

رواية عاشقة النجوم الفصل الرابع عشر 14 - بقلم نرمين هاني

الصفحة الرئيسية
الحجم

 رواية عاشقة النجوم الفصل الرابع عشر 14 - بقلم نرمين هاني

رواية: عاشقه النجوم🌍✨
البارد :الرابع عشر 🌍✨

قبل بدايه الفصل حبه اعتذر علي التاخير بس في موفجئه في الفصل هتعجبكم ❤️❤️🫶🏻

الكل بينظر بصدمه لي ساندي 

جمال بغضب :انتي اكيد اتجناتي
سامح وهو يدخل :وانا مش موفق يا ساندي واكيد في حل تاني 
صالح بغضب :مين ده كمان ؟!!
سامح :انا ابقي والد ساندي وأبو البنات دي 
صالح :ساندي معندهاش غير اب وااحد  وهو راااشد صالح المهدي وهو ولدي  
كريم بغضب وجمال يمكسه :كنت فين وحفدتك اللي جاي تتكلم بكل ثقه وعايز تاخدها وهيا عماله تتمرمط وتشتغل وشااافت ناس زبااله كنت فيييين لما كاااانت هتت.سجن بتهمه ظوور انننت باااي حق جاي تتكلم وتقول عايز تخدهااا دا حتي اليومين اللي قعدتهم عندكم خلتوها تكرهكم وعملتوها ذفت
جمال بغضب :اتفضلوا امشو
صالح :ادهم انت ساكت ليهم وهما بيتكلموا علي مرتك وبنت عمك 

ادهم وقض فاض به الكيل وهو يري معشوقته تقف والدموع في عيونها ولم يتحمل 

ادهم :بس انا مش بحب ساندي يا جدي انا بحب واحده تانيه ومش هتجوز غيرها 
صالح بغضب وهو يضربه بلقلم:من ماته وانت بتعصي كلام جدك يا ادهم 
ادهم بغضب وصدمه :دي الحقيقه انا هطلق ساندي واتجوز مسك عشان انا خد عهد انها مش هتكون لحد غيري 

مسك بصدمه وفرحه مخطلته وصالح مصدوم 

ساندي بهدوء :جدي لو سمحت تعالي نتكلم جوة 

ودخل صالح وساندي وادهم ومسك 

ساندي : دلوقتي انا بحب واحد تاني وهو سيف وحضرتك عارف كده وعاارف أنه مش هيسبني وانا وادهم مينفعش نكمل مع بعض لانه بيحب مسك يعني احنا الاثنين مش هنكون سعدا وده هيكون غلط 
صالح وهو سوف يجن :والناس اللي حضرة كتب الكتاب والفرح اللي بعد يومين 
ساندي بتفكير :عادي انا ومسك توام يعني انا وادهم نطلق وايتجوز هو ومسك والناس هتفكرها انا فا اللي هو مش هيكون بي الضرر الكبير 
ادهم :انا راي ذي ساندي 
صالح :وانتي رايك اي يا بنتي 
مسك بكسوف :اللي تشوفه يا جدي 
صالح :خلاص اللي هيحصل ......
الكل نظر له بصدمه 

في الخارج دخل سيف بعصبيه وجنون بعد ان اخبرك جمال لكي يأتي بسرعه ويقررو هيعملوا اي 

سيف بسرعه :ساندي فييين 
يوسف وهو ياخذ نفسه :حد يفهمني في اي عشان انا كنت هعمل حدثه مرتين 
ريتاج بغضب :بعيد الشر عنك يا حيوان 
   يوسف :اموت انا
كريم بضحك :انا فهمت ساندي كانت بتتشل مني لي هو انا كده 
الكل :ايوي يا ساااافل 
كريم بضحك :يااااه لدرجه الحب
سيف بغضب :ساااندي فين 

وداخل راشد وسماح وفريد بعد أن علموا بقدوم صالح وادهم ومعهم الحرس 

ريتاج بغضب :اللهم ذيد وبارك 
جمال :ده كله بسببكم اي اللي خلاكم تظهرووو
راشد :ساندي فين ؟؟
كريم :وانتووو مااالكم سبيوهاااا في حلها 
فريد :اتتكلم عدل 
سيف بصوت اخافهم :اسكتوووووا بقي سااااندي فين 
كريم بضحك :اااسد يلا تصدق اني خفت للحظه
جمال وهو يذقه :معدوم الإحساس يلا 

وفي تلك اللحظه خرجوا من الغرفه 

ساندي بخضه:هو البيت اتملا مره وحده كده  أمته 
ادهم بنفس الهمس : انا من ساعه ما عرفتك وانا بشوف جميع انواع المصائب 
مسك بضحك :بس يا ادهم مهما يكون المصيبه دي اختي 
ساندي بشلل:نيله تاخدك انتي وهو

سيف اول مارا ساندي جري تجاهها وخدها في حضنه ونظر بغضب لادهم 

سيف بشر :انت ذوتها معااايا قوي وانا كنت هاادي عشانها بس دلوقتي محدش هيشيلك من تحت ايدددي
ريتاج :ايوي يا سيف اديله وركز في الوش 
يوسف وهو يكتم فمها :اخرسي بقي 
ساندي وهيا تمسكه : اهدي يا سيف انت مش فاهم حاجه
سيف :افهم اااااي هااا افهم أنه عايز يخدك مننننني وعايزاني اااسكت 
صالح بهدوء :محدش هياخد ساندي منك 
سيف بعدم فهم :ده اذي 
ساندي :منت لو هديه دقيقه هتفهم
سيف :بس يا بت 
صالح :راشد سماح مسك هتتجوز ادهم وساندي هتتجوز سيف 
كريم :ده اذي وادهم وساندي متجوزين 
صالح :لأنهم هيطلقوا 

الكل فرح وجلسوا وبدؤ يتناقشون وفي وسط الحديث سيف نظر لي ساندي وقال لها احبك ومحدش خد باله الا هيا ودي تعتبر أول مره يقولها سيف لها وهيا وجهها أصبح احمر بشده  وحسة بإحساس جميل 

مسك بضحك :لدرجه بتحبي 
ساندي :عيب عليكي الحب ده بتاع العيال التوتو 
كريم بضحك :شوفوا مين اللي بيتكلم 
ساندي بغضب :كررريم
كريم:ساااندي 
صالح :بس يا ولاد ويلا جهزو نفسكم عشان فرح مسك وادهم 

البنات تعالة بذغاريط والشباب قدمه التهاني 

مراد :من غيري الف مبروك يا ادهم
كريم وهو يلوي فهمه فاهو لا يعرف مراد:حد يقفل الباب ده 

الكل اعد بضحك عاليه وبدءو يستعدو للذهاب للمنزل الكبير لحضور فرح ادهم ومسك وطلاقه من ساندي 

ساندي :انتي هتيجي معانا 
سيف بغمزه وهو يرحل :اكيد يا حبي عشان مكتب كتابي علي طول 
ساندي بضحك :غور يلا 

وذهب سيف تحت ضحك ساندي وهيا ذهبت ليكي تستعد للذهاب 

يتبع 🌍✨

 •تابع الفصل التالي "رواية عاشقة النجوم" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent