رواية عاشقة النجوم الفصل الخامس عشر 15 - بقلم نرمين هاني
روايه:عاشقه النجوم✨🌍
البارد :الخامس عشر✨🌍
"وتستحق قلوبنا أن تحمل علي كفوف من الحب ونتستحق الا نهون أو يستهان بنا..🌿❤️"
ومع اشراقت يوم جديد ومشرق ...في فيلا البنات وقد انتهوا وكل وحده جاهزة ثايبها للسفر لأنه سيكون فرح مسك وادهم وكتب كتاب سيف وساندي اما راشد اخد عائلتها بلامس ورحل وسوف يقابلهم في المنزل الكبير والجد صالح وادهم ومراد كلتا الأمر
في الفيلا
سلمي وهيا تري الاشياء:كده مافيش حاجه ناقصه
ريتاج :كده حلو قوي
ساندي :هو السافل وأخوه اتاخرو لي
سلمي بضحك :يا بنتي ارحمي بقي شويا كل شويا سافل سافل احترمي شويا ده هيبقا جوز اختك
ساندي :انتي هبله يا بت كريم ده اخويا واكتر وبفضله انا وقفه دلوقتي قدامكم وهو اكتر من مره انقظ حياتي وساعدني يمكن لو اخويا مكنش هيقف جني كده وجمال ذي بطبط بس انا بحب ارخم عاليه
.........:وانتي اكتر يا قلب اخوكي ...وانتي سبيها تقولي سافل براحتها هيا البت غلطط
وعندما لفوا وجدو كريم وجمال وسامح
سامح :صباح الخير
الكل :صباح النور
جمال :انتوا جاهزين
صوفي :ايوي يا حبيبي احنا كده جاهزين
سلمي :ساندي انتي زعلتي
ساندي :بس يا هبله
ريتاج :طب احنا كده مستنيبن اي يلا بينا
جمال :سيف وعلته جايين عشان كتب الكتاب
كريم بصيق : معلش وهو طلب أيدها من مين
جمال :يبني ماهو طلبها من جدها وابوك ومننا امبارح ده كتر خيرة
كريم :ولووو
ريتاج بضحك :خلاص نخليه يتقدم تاني
صوفي :اااه هو يوسف ناوي يتقدم أمته يختي عشان حوار تبادل الأنظار ده مبقاش ياكل ععيش ولا اااي
ساندي بضحك :البت دي بتتكلم كلام مطبوط
ريتاج وهيا ترفع حاجبيها:ولله ... عموما هو مستني لما تحددو معاد ويجي في وكان عنده شغل الفتره اللي عدد عشان كده مرددش اقولكم
سيف من الخلف :صباح الخير
الكل :صباح النور
سلمي بفرحه :فررررح انتي جايه معانا
فرح بضحك :دا انا اتذلات يا بنتي عشان اجي
ريناد بضيق :بتقولي حاجه يا فرح
فرح :لا ياقلب اختك
يوسف وهو ينظر لريتاج
كريم بضيق:بقولك يا اخ يوسف
يوسف يييبني ركز مع امي دقيقه ...يبنننننننني
يوسف بخضه :في اي ؟!
كريم :مافيش يا حبيبي معلش هقاطع نظراتكم شويا
ساندي بضحك :ياااااه كريم انت كويس
كريم وهو يزقها :بس يا بت ده الوضع طلع مشللل فعلا
سيف بغيرة :كككريم
كريم :اختي يا عم...المهم دلوقتي الولا ده واتقدم وانت نظامك اي
يوسف :لاء منا مستني نخلص منكم انتوا الكل عشان فرحتنا تبقي علي رواق كده ولا ااي
ريتاج بضحك :فكره برضوا
ساندي بشلل:ااه يا اندددال ماشي
سامح :طب يلا بينا عشان منتاخرش
وطلعوا كلهم واتجهوا للسيارات .....في المنزل الكبير والفرحه تملي البيت والعمال تنصب الفرح وهو فخم جدا لأنه فرح حفيد الكبير
صالح :حد يرن علي سامح يشوفهم فين
راشد :انا كلمتهم وهما لسه طالعين
نجمي :ينورو في اي وقت الاوض جاهزة وكله تمام
صالح :انا هطلع اشوف الرجاله
ادهم :وانا جاي معاك
روز (زوجه مراد ):جدتي عايزينك في المطبخ
مراد بغمزة :اي القمر ده
روز:احترم نفسك
ادهم :احم احم نحنوا هنااا
مسك بضحك :واخدين بالكم
روز :جووزي يا جماعه الله
مسك بضحك :تصدقي لسه عرفه
روز :يلا بت روحي اجهزي
مسك بضحك :لاء يختي اختي هتجهزني
روز :ماشي يا جزمه هروح انا قبل ما جدتك تقت.لني
مسك:جامده وتعملها
ادهم :بس يا لمضه ويلا روحي
مسك :حاضر
روز :مطيعه قوي مشاء الله عليكي تتحثتي
مسك وهيا تخمس في وجهها :بس ااااي
اما في الاعلي وبعد قليل من الوقت تدخل الجده عند سهير
نجمي :قومي اقفي جنب ابنك حسسيه بانك جنبه عوضي مكان أبوه ربنا يرحمه
سهير بضيق :علي أساسا وجودي هايفرق
نجمي بغضب :انتي استحاااله اتكوني امه
سهير بضيق :عايزه اي يا امي
نجمي :قومي انزلي اقفي مع ابنك
سهير بضيق :حااااضر
وبعد الكثير من القوت تدخل البنات الي المنزل الكبير وهما يغنون ويرقصون وكريم يحمل الصب وساندي طلعت تجري عليهم وسلمت عليهم
صالح :منورين
ساندي :بنورك يا جدددي
نجمي :يلا اطلعوا وجهزو نفسكم...وانتم روحوا مع الرجاله بره
كرايم وهو يشاور علي نفسه :دي بتطردني ؟!!
جمال :شكلوا كده
سيف :بقي انا علي اخر الزمن اطرد وبشكل ده
كريم :يلا يا بت منك ليها مش هنعد دقيقه وحده في البيت
الجده :بتقول حاجه يا ولدي
كريم :بقولهم يطلعوا بسرعه ذي مقلتي وانتووو واقفين لي مش قالت اطلعوا مع الرجاله
سيف بضحك:انت مش طبيعي يلااا
كريم :انت مش شايف بتبصلي اذي حاسس سنه وهتجبني مش شعري
ساندي بضحك شديد :يخرباتك اجررري
وطلع يجري عندما راي الجده تمسك خفها
كريم وهو يخرج :علي راي المثل من خرج من داره انقل مقدارة كااااااانت سسساعه سوووده
في الداخل
الجده: تبع مين ده ؟؟
الكل شاور علي سلمي اللتي نظرة لها ببلاهه
الجده :الولا ده يتادب فاااهمه
سلمي :ده عسل
ساندي :طب نطلع احنا قبل ما الفرح يبوظ
مسك :راي كده برضوا
وطلعوا يجرو للاعله
وبعد مرور الكثير من الوقت دخل فريد لكي يجلب المياة المثلجه المعازيم
فرح بخضه:انت مين
فريد. وهو يرفع حاجبة :نعم انتي اللي ميين
فرح :انا ابقي صحبة العروسه
فريد :وانتي بتعملي اي في المطبخ ولا نقلوا الفرح هنااا
فرح ؛بقولك اي انا خلللقي ضيق ماااشي ..ووسع كده
وذقت فريد وطلعت من المطبخ وهو متنرفز
في غرفه مسك والكل مستعد
ساندي :جاهزة
مسك :ايوي
ريتاج :قمر يا روحي
ريناد : عسوله
مسك :تسلمي
ومره وحده سمعوا صوت إطلاق الني.ران والبنات خافت بشده حتي سمعوا صوت الجده وهيا تس.رخ في الاسفل.
يتبع ..🌍✨
•تابع الفصل التالي "رواية عاشقة النجوم" اضغط على اسم الرواية