رواية عاشقة النجوم الفصل السادس عشر 16 - بقلم نرمين هاني
رواية:عاشقه النجوم ✨🌍
البارد:السادس عشر ✨🌍
الكل نزل بسرعه علي صوت الجده وكانت الصدمه وجدو فريد ومراد يسندو ادهم ويدخلونه المنزل وملابسه مليئه بد.ماء وشبه فاقط الوعي ومسك بمجرد أن رأت شكله أغمي عاليها بس يد صوفي مسكتها قبل أن تقع
ساندي بخوف :مسك حببتي فوقي
صوفي :خلينا نخدها فوق
سلمي وهيا تسندها :انا جايه معاكي
وطلعت صوفي وفرح و سلمي مع مسك اما في الاسفل
ساندي بخوف ودموع :ادددهم مااله ومين اللي عمل في كده
مراد بسرعه ويخرج فونه:دكتور حاتم تعالي البيت دلوقتي حاااالا
واغلق الخط
ساندي بغضب :انتتتتي مجنون مش شاااايف حالته ده لاذم يروح المستشفى
فريد :ساندي انتي مش فهمه حاجه
ريتاج :هو يوسف وجمال وكريم فين ؟؟
ساندي بغضب :حددد يفهمني اي اللي بيحصل هناااا
نجمي بانهيار :ووولدي فتح عينك بص جدتك هناا
سهير بدموع وخوف :اددهم فوق انا اسفه يبني بس خليك معانا
ادهم بصوت منخفض:متخفوش انا كويس ...ثم أغمي عاليه
مراد وهو يوقف الدم ::هو اخد الرصاصه في كتفه بس فقط دم كتير عشان كده أغمي عاليه اهدو
وبعد دقائق دخل جمال وكريم وسيف و يبدو الحزن عليهم وبسرعه ريتاج حضنت سيف وظل يربت عاليها
سماح :راشد وابوي فين
فريد بسرعه :بابا وجدي فين ؟
الكل لا رد :......
ساندي بخوف وهيا تبتعد عن سيف :سيف بابا وجدي فين ردد
سيف وهو ينظر لها بحزن :........
ساندي :يعني مش هتقولي
ولسه ريحه تطلع من البيت
كريم بحزن :ادعيله برحمه يا ساندي
وقع الخبر علي الكل كالصاعقه وسماح أغمي عاليها من الصدمه بس مراد كان الاسرع وبسرعه مراد قاس نبضها وجده ضعيف
مراد بسرعه وهو يحملها ويخرج :لاذم تروح المستشفى فووورا
وراح معاه جمال وفريد
ساندي بدموع وهيا تجلس علي الأرض وتضع يديها علي وجهها وتبكي بشده وراح سيف يربت عاليها
كريم بحزن :ساندي حببتي اهدي وادعيله برحمه
ساندي بدموع وهيا تتذكر اخر حوار دار بينهم
فلاااش باااك✨🌍
ساندي:خلاص يا بابا انا مش زعلانه
راشد بحب :ياه عرفه يا ساندي انا لحد اللحظه دي مش مصدق اننا اتجمعنا تاني انتي مكنتيش بتشوفي حاله ولدتك
ساندي :عرفه انها صعبه بس ربك موجود واينعم اتبهدله بس ربنا كرمني بناس بتحبني وتخاف عاليه
راشد :ونعمه بالله ..عرفه انا هعوضك عن الفتره اللي مكناش موجدين فيها بس للاسف سيف هيخدك مننا
ساندي بضحك :اعللش
راشد :بس يا هبله انا راي افركش الجوازه دي وتعيشي معانا
ساندي :فكره برضوا
راشد بضحك :ندله طالعه لبوكي
ساندي بضحك :وانا اقول برضوا
بااااااااااك🌍✨
في المستشفى وبعد أن وصل مراد دخل سماح بسرعه لكي يكشف عاليها الطبيب المتخصص
فريد بجنون :ااكيد لاء انا مش هاخسر ادهم وابويا وامي في يوم واحد
جمال وهو يربت عاليه :ادعيله برحمه يا فريد
وخرج الطبيب
مراد بسرعه :مال حالتها يا دكتور
الطبيب :هيا جتلها حاله سكته قلبية
فرريد بغضب :يعععني اي
مراد وقط فهم :فريد اهددي عشان خاطر مسك وساندي
فريد بجنون :يعني اي يا مررراد فهمني مااال امي
وبسرعه مراد أعطاه حقنه مهدئه...كيف يخبرك انها لحقه والده ككيف وأنها رفضه الحياه بدونه واكن أرواحهم مرتبطه سويا
في القصر والطبيب داوه ذراع ادهم ومسك تجلس بجانبه وتبكي وهو يهدء فيها
وساندي رافضه أن تخرج من الغرفه وسيف معاها خوفا انها تئذي نفسها
فريد في حاله صدمه وجمال وسامح لا يتركانه وفرح أصبحت قريبه منه وتهون عاليه
الحج صالح اخذ عزا راشد ونجمي عزا سماح
مر الوقت في البيت بحزن علي الكل وتحول الفرح اللي حزن بس يا اللي محدش كان يعرفه أن ده هيقلب حال كل الابطال في الروايه وعلاقتهم هتقوا ببعض وهنشوف ده في الأحداث اللي جايه
بعد مرور أسبوعين تنزل ساندي وتجلس مع جدها
صالح :عامله اي يا بنتي
ساندي :بخير الحمد لله..وبعدا يا جدي مش هتقولي مين اللي عمل كده
ادهم وهو يدخل ومعاه فريد ويقول بغضب:خلاص هانت يا ساندي واللي عمل كده هياخد جزائه
صالح بغضب :ادهم انا قلتلك ملكش دعوه بيهم
فريد بشر :جدددي انا مش فاهم خوفك اللي مالوش مبرر ده
صالح :انا مش عايز اخسركم
ساندي.:وانت فاكر كده مش هتخسرنا
سيف وهو يتقدم ويحمل حقيبته ومعاه ريناد ويوسف وسامح وكريم وجمال وفرح ايضا وباقي البنات
سامح :هنمشي احنا بقي كفايه تقلنا عليهم
صالح :متقولش كده انت جمايلك فوق راسي
جمال :يلا يا ساندي
ساندي بجمود :انا مش ريحه حتي انا هفضل هنا
ريتاج :يعني اي
سيف:ساندي انتي لسه ناويه تعملي اللي في دماغك
ساندي :سيف خدهم وامشي
سيف :سااااندي ررردي انتي لسه نااويه
ساندي :ايوي يا سيف
مسك :خلاص سبها يا سيف علي راحتها
سيف :وانا مش هخليكي تعملي اللي في دماغك
سامح :سبها علي راحتها يا سيف
جمال :خلي بالك من نفسك
ساندي :حاضر وانت خلي بالك منهم
ريتاج ::وانتي مين قلك اني همشي انا هعيش هنا ولا اي جدي
صالح :تشرفينا يا بنتي
سلمي وصوفي :واحنا كمان
كريم :كملت
ادهم :تنورونا طبعا وانتوا تقدرو تيجوا في اي وقت
كريم : حبيبي تسلم
وودعوا بعض وذهبوا
يتبع ✨🌍
•تابع الفصل التالي "رواية عاشقة النجوم" اضغط على اسم الرواية