رواية صدفة غير متوقعه الفصل التاسع عشر 19 - بقلم نور محمد
روايه_صدفه_غير_متوقعه
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد ❤️
خرجت جري وراهم شافتهم وقفين ومبحلقين
نور: " في ايه...بصت مكان ما بيبصوا واتصدمت
مايكل وهو يصوب السلاح علي راس بانه: " مفاجاه
كان فهد قاعد متكتف علي الكرسي ووشه متشلفط وبانه واقفه ومايكل حاطط علي دماغها السلاح
ريان بخوف علي اخته: " سبها احسنلك
مايكل بسخرية: " هتعمل ايه يعني لو مسبتهاش
كيفن: " احسنلكم محدش يتحرك ..لو حد فكر إنه يجي ورانا هنخلص عليها ..يلا يا مايكل
بصلو كلهم بصدمه ما عدا ريان
ومايكل اخد بانه وهو حاطط السلاح علي دماغها وخرج بيها ومعاه كيفن
السيوفي كان لسه هيروح وراهم ريان واقفه
ريان: " استني يا بابا
السيوفي: " استني ايه ده بياخد اختك
ريان بثقه: " متخفش هي مع اخوها هيعرف يحميها
السيوفي: " ايه الثقه دي انت مش شايف عمل ايه قدمنا
ريان بتأكيد: " قولتلك متقلقلش ... كيفن هيعرف يحمي اخته
نور: " طب كفايه كلام وحد يفك الواد الغلبان ده
بصوا كلهم اتجاه فهد شافوا بيبصلهم بغضب وعيونه حمره كالدماء
ريان راح وفك فهد واول لما فكوا
راح مديلوا بلبوكس
ريان بالم وهو حاطط ايده علي وشه: " انت متخلف يالا
فهد بغضب: " انت ازاي تسمحلوا ياخدها
ريان: " هي مع اخوها
فهد: " اخوها اللي عايزه يقتلكم واحد واحد
ريان: " مش هيعملها حاجه .... احنا خلاص مفيش خلاف بينا وهو عرف الحقيقه
فهد: " عرف ايه
ريان: " إن ابويا مرمهوش زي مهو فاكر وقعد يدور عليا وميئس
فهد: " انت ازاي واثق في كده ومش خايف عليها
ريان: " اخويه وواثق فيه .. انت بقي اللي مالك
ده انت اختك لما اتخطفت معملتش الحوار ده كله
فهد بتوتر: " هااا لا اصل نور محدش اصلا هيقدر يقعد معاها دقيقتين علي بعض لكن بانه دي هبله وممكن حد يازيها
نور بسخرية: " والله
فهد بتهرب: " مش يلا .. علشان نلحق ننقظ الغلبان دي
نور: " اه صح هما دخلوا امتي وانت معرفتش تحمي البت وضربوك وكتفوك في الكرسي
فهد: " انا كنت قاعد برا مع بانه علشان اعرف اقولها الموضوع عقبال لما انتم تخلصوا فجاه داخل مايكل مع الرجاله بتوعه وانا حاولت اضرب بس كانوا كتير ومايكل هددني لما حط المسدس علي دماغ بانه وساعتها وقفت ضرب ورجالته عملوا الواجب وزيادة
مراد: " احنا ليه مسمعناش حاجه
ريان: " علشان الاوضه معموله ضد الصوت علشان كده مسمعناش اي حاجه بتحصل برا
نور: " اه صح هو والدك جاه امتي انجلترا
ريان: " الصبح... انا عرفتوا كل حاجه وهو كان مصمم يجي مع اني كنت رافض بس هو حجز طياره واتفجات وهو بيكلمني الصبح وبيقولي إنه في المطار ومستنيني اجي اخده ونروح لي كيفن
نور بمزاح وتمثيل الزعل: " يعني انتم جاين علشان اللي خاطفني مش علشان المخطوفه ... فينك يا حج فينك يابا تيجي تشوف بنتك بيعملوا فيها ايه تعالي شوف عيالك واللي انت جوزتلوا بنتك ووثقت في بيعمل فيا ايه هو وعيالك اهههههه ياحج اععععععع انا... انا عايزه اروح لي ابويا انتم حرمني من الاكل حتي مش عايزني اروح الحمام اععععععععع
مراد وهو بيسقف: " هايله ده انتي المفروض يدوكي جايزه اوسكار بجد عجبتيني ينفع تعيدي المشهد تاني علشان اصورك وانزلها النت واكتب تحتيها (المظلومه في زمن قاسي )
نور بتزمر: " بس ياض ... انت كلكم غيرنين مني علشان احسن منكم
ريان: " بس يلا انت وهي
نور برفعه حاجه: " انت بتزعقلي
ريان بغمزه: " لا يا حياتي هو انا اقدر برضوا
مراد: " ايه ده في ايه .... ما تظبط يالا
ريان برفعه حاجب: " دي مراتي
مراد: " ده في المهمه وخلاص قلبت تخلص وهطلقها
ريان: " نبقي نتكلم في الموضوع ده بعدين
مراد: " مش فاهم برضوا
ريان: " قلت بعدين
مراد: " لا انا عايز افهم كل حاجه دلوقتي
ريان: " انا مش هطلق
مراد: " نعم يا خويا يعني ايه مش هطلق احنا هنهزر ولا ايه انا قبلت بالعافيه انك تتجوزها علشان بس المهمه لكن دلوقتي ليه عايز تكمل في الجواز مهو اكيد محبتهاش اصل مستحيل حد يعيش معاها ده الواحد بيقعد معاها دقيقتين بتكرهو في نفسه
ريان: " اصل انا قررت اني اربيها لانها تقريبًا والدك مكنش فاضي يربيها وانا هتكفل بالمهمة القوميه دي
نور: " مين دي اللي مش متربيه
فهد: " رياااان اظبط
ريان: " انا اللي مش متربي يا قلبي ولا تزعلي نفسك
نور: " افتكرت
مراد: " ايه ده ايه ده علاقتنا تطورت الله يرحم لما مكنتش طايق تبص في وشها
فهد بغمزه: " اوعي يا كبير محدش قدك
نور بغرور وهي بتعدل سيابها: " عارفه
ريان: " طب مش يلا بقي
فهد: " انا بقول كده من الصبح
مشيوا كلهم وراحوا الفندق
--------
مايكل بتسال: " لي مخلصتش عليهم
كيفن: " لانهم خلصوا علي الراجل برا مكنش في غيري مكنتش هعرف اخلص عليهم
مايكل: " انت ليه كنت خارج معاهم
كيفن: " كنت بضحك عليهم اني صداقتهم ومسامحهم علشان ابقي قريب منهم وكده هعرف انتقم منهم بسهولة
مايكل بضحك: " مش سهل انت برضوا
كيفن بجديه: " المهم محدش يخش لي بانه ولا يعملها حاجه
مايكل بشك: " لي
كيفن: " علشان هي ملهاش زنب في اي حاجه ممكن اخليها تبقي معايا و افهمها اللي ابوها عملوا فيا
مايكل: " ما ريان ملهوش ذنب برضو
كيفن: " لا ليه ... وانت عارف ده كويس اوي
يلا روح جهز الشغل علشان هنقابل زاهي بليل
علشان نخلص كل الشغل معاه
مايكل: " متقلقش كل حاجه جاهزة
انا هتروح دلوقتي ونتقابل بليل ... اكمل بغمزه وياريت تفهمها كل حاجه بسرعه وتقنعها تشتغل معانا لحسن دي هتساعدنا كتير في شغلنا
قال ذلك وذهب
كيفن بقرف: " انسان مقرف معرفش كنت مستحملك ازاي
-----------
تقى بزهق: " هما هيجوا امتي
تمارا: " مش عارفه يابنتي اتاخروا اوي
تقى: " المعفنين اخدو بانه و سبونا انا وانتي هنا ملناش اي لازمه
تمارا: " هما مكنوش عايزين ياخدوا اي بنات بس اخدو بانه علشان مكنتش عايزه تسبهم يمشوا كانت غير لما يخدوها معاهم.....كانت متماسكة فيهم عامله زي العيله الصغيره
تقى: " تعالي نروح نقعد مع الواد زين شويه عقبال لما يجو
تمارا باستغراب: " زين مين
تقى: " اللي كان بيضربنا في المقر .... تعالي يلا نخرج برا ولما تشوفي هتعرفي
خارجوا برا الاوضه وهما خارجين شافوا ريان ونور
جريوا عليهم
تمارا وهي تعانق نور وتبكي: " انتي كويسه يا روحي حد عملك حاجه
نور بابتسامة: " انا كويسه يا قلبي... كمان محدش يقدر يعملي حاجه ولا انتي مش واثقه فيا
تمارا بضحك وهي بتمسح دموعها: " طبعاً هو حد يقدر يجي جمب البشمهندسه نور
تقى: " اوعي يابت كده اما اطمن علي البنت
تمارا: " لا محدش يحضن نور غيري اصلي وبعيد عنك بغير
تقى: " وحيات مامي
تمارا: " طب ليه الغلط طيب
نور: " تعالي يا توتو اتي حضن
تقى راحت حضنتها: " احلي حضن لي قلب توتو
مراد: " طب مفيش حضن لي خطيبك ولا ايه
تمارا اتكسفت
نور: " في ايه يالا ماتحترم نفسك كده
مراد بتزمر: " محترمها يختي ياريت بس انتي تبعدي عن البنت
نور: " ليه يا اخويا
مراد باستفزاز: " انيل
تقى: " اومال فين البت بانه
نور ببرود: " خطفوها
تقى بتشنج: " مين معليش هما سبوكي واخدوها ولا ايه بظبط
نور: " حاجه زي كده
تقى بصراخ: " يعني ايه حاجه زي كده ما تقولي حصل ايه ... ايه البرود ده
نور: " لما اكل بقي ابقي احكيلك لما شوفي حد من دول لان مش بحب اجيب في سيره حد وهو مش موجود
تقى بجنون: " فين البت ودتوها فين
ريان: " اهدي هي مع اخوها
تقى باستغراب: " اخوها مين هي عندها اخ غيرك
ريان: " دي حكايه طويله تبقي بانه تحكيهالك علشان مش فاضي
تقى: "وهي فين بانه
ريان: " قولتلك مع اخوها
فهد: " رياااان ابوص ايدك كفايه بروض شويه
نور: " يلا يا جدعان حد يطلبلي اكل عقبال لما اخد دوش
تقى بجنان: " انتم مش طبعين بجد ايه البرود بتعكم ده البت مخطوفه وانتم قاعدين ولا علي بالكم
نور: " نعمل ايه يعني منكلش ونموت من الجوعه عقبال لما البت تيجي متخفيش الخطف مع الناس دي ممتع هتتبسط اوي اسئليني انا مجربه دول هبل مش مافيا ولا نيله هستني ايه يعني من اخوه ريان التوام ما طبيعي يطلع اهطل زيوا
ريان بصدمه: " اهطل
نور: " لا يا روحي هو مش انت
ريان: " اه بحسب
فهد: " عوضني عوض الصابرين يارب
يتبع.....
الفصل التاسع عشر قبل الاخير
بقلم نور محمد
عايزه تفاعل كبير لما الفصل يوصل لي ١٠٠رايك هنزل الفصل الاخير ❤️
•تابع الفصل التالي "رواية صدفة غير متوقعه" اضغط على اسم الرواية