Ads by Google X

رواية امرأة في عصمة صعيدي الفصل الثامن و العشرون 28 - بقلم سلسبيل

الصفحة الرئيسية

    

رواية امرأة في عصمة صعيدي الفصل الثامن و العشرون 28 - بقلم سلسبيل


                                
                                          
"ديما لبست فستان طويل بكم باللون البنفسجي كان مجسم من فوق و نازل بوسع دائري من بعد الخصر و كان فيه فصوص باللون البيضة..و لبست طرحة اوفويت و لبست صندل ابيض بكعب بسيط و حطت روچ نفس درجة الفستان و كحل حدد عنيها و لبست انسيال فضي في ايديها و دبلة جاسر"..


                          
_عند دنيا..
دنيا قامت من نومها و خدت دوش و خرجت طلعت فستانها و لبسته..
"دنيا لبست فستان باللون الاحمر طويل من ورا بديل و طويل من قدام لغاية الرجل كان الفستان فيه رسومات باللون الاسود و طرحة باللون الاوفويت و لبست صندل اسود بكعب و حطت روچ احمر و لبست سلسة في رقبتها و خاتم"...
الكل بقي جاهز و لبس هدومه...
ديما لسة هتخرج من باب اوضتها لقت جاسر بيدخل الاوضة...
ديما:انت لبست؟!
جاسر:اه..مش شايفة و لا ايه؟؟
ديما:طيب..احم شكرا علي الفستان..
جاسر:علي ايه يا حبيبتي بس...مفيش شكر بينا تمام..
ديما:اوك..
جاسر:اسمها تمام او حاضر....
ديما:اوك...
جاسر:هو مش انا قولت مفيش مكياچ..
ديما:هو انا حاطة مكياچ..
جاسر:و الله يعني شفايفك لونها بنفسجي..
ديما:اعتبرها كدة..
جاسر:و النبي..
ديما:جسورة حبيبي عديها..
جاسر:ماشي يا ديما..
"جاسر كان لابس بدلة باللون الاسود و قميص باللون الاسود ولبس جذمة سوداء و لبس ساعته و حط البرفيوم بتاعه و سرح شعره"..
جاسر:اتفضلي برنسيس..
ديما:يا ابني مش هستحمل كمية اللطافة بتاعتك دي....
جاسر(بضحك):طب يلا..
جاسر مسك ايد ديما و نزل لقوا محسن و جملات و حازم و خالد تحت...
حازم:قمر يا اخواتي..
جاسر:احترم نفسك..
ديما:فين دنيا؟؟
دنيا:مين بينادي؟؟
دنيا نزلت علي السلم بكل هدوء و هي ماسكة ديل الفستان بتاعها...
خالد(لنفسها):بسم الله ما شاء الله..
جملات:حلوة اوي...
دنيا:شكرا يا طنط...
ديما:و انا مش حلوة و لا ايه؟؟
جاسر(بهمس):انتي قمري و نوري فمتشكيش في جمالك ابدا..فاهمة؟؟
ديما:تمام..
محسن:ازاي بس انتي قمر..
خالد:طب يلا الشنط اتحطت في العربيات..يلا بينا..
حازم:تمام..
دنيا:مش عارفة مين صاحب فكرة نسافر بليل نفسي اعرف...
جاسر و خالد:انا..
ديما:عرفتي؟يلا بقي..
و الكل خرج و بدأوا يركبوا العربيات...
جاسر و ديما و حازم في عربية..و خالد و دنيا و محسن و جملات في عربية...
حازم:يا رب بس مكونش مضايقكوا...
ديما:يا ابني في ايه؟؟ما تتهد شوية قولت الجملة دي مية مرة..
جاسر:الصراحة يا حازم اه انت مضايقنا مرتاح انت كدة..
ديما:ما تسكت شوية ما احنا كويسين اهو..
حازم:طيب..يا رب نوصل بخير و الحق اتجوز..
ديما:الصبر..
جاسر:هتخليني اقولك مش هجوزك اختي..ده انا هخاف عليها منك و الله...
حازم:خلاص اهو سكت...
_عند خالد..
دنيا:شغل التكيف..
خالد:بايظ...
دنيا:طب شغل الراديو..
خالد:بايظ...
دنيا:عمووووووووو خليه يلم نفسه..
محسن(بضحك):و انا مالي..
دنيا:رزل..
دنيا فتحت الشباك و قعدت تهدئ نفسها..
جملات:قربنا نوصل؟؟
خالد:اه..
بعد فترة وصلوا للقاعة و نزلوا...
جاسر مسك ايد ديما و محسن ماسك في جملات و خالد ماشي جمب دنيا و حازم جمبهم...
جاسر:الصوت عالي اوي..
ديما:ايه مش سمعاك كويس..
جاسر:بقولك الصوت عالي اوي..
ديما:ايوه الصراحة..
جاسر:مبحبش الدوشة..
ديما:ايه؟؟
جاسر(بصوت عالي):مبحبش الدوشة..
ديما:اه سمعتك سمعتك..
ناصرة:اهلا اهلا نورتوا..و الله الفرح نور...
ديما:شكرا..
محسن:انتي تستاهلي كل خير يا ناصرة..
ناصرة:تسلم..تعالوا تعالوا...
ناصرة ودتهم لترابيزة بعيدة نسبيا عن الدوشة..
ناصرة:ثانية و جاية..
ديما و دنيا كانوا بيبصوا علي العروسة و مبسوطين..
جاسر(بهمس):لو عايزاني اعملك فرح تاني معنديش مانع..
ديما(بهمس):لا لا انا مبسوطة من فرح الصعيد..
جاسر:تمام..
و بعدين نزلوا جاتوه و بيبسي..
دنيا:احلي حاجة بحبها في الافراح الاكل..
ديما(بضحك):و مين سمعك؟؟
ديما و دنيا بدأوا يأكلوا و مبسوطين..
حازم:اتعلموا الرقي..
ديما:خلهولك..
محسن:طب يلا بنات علشان منتأخرش...
دنيا:طيب..هنروح الحمام..
دنيا و ديما غسلوا اديهم و ظبطوا نفسهم و شكلهم..
دنيا خرجت هي و ديما و بدأوا يمشوا..
ديما:اه انا حاسة اني تعبانة عايزة انام...
جاسر:نامي..
ديما نامت علي كتف جاسر نوم عميق...
حازم:الستات بيسبونا احنا نسوق و هما يناموا..
جاسر:طب اسكت علشان تعرف تنام..
حازم:انه العشق يا سادة..
جاسر و حازم قعدوا يتكلموا...
_عند محسن...
محسن:الفرح كان حلو..
جملات:اه عقبال كل البنات...
دنيا:ان شاء الله....
خالد:هو في ايه؟؟
دنيا:ايه؟؟
خالد:في ناس بتشاور اننا نقف..
حازم:ايه ده؟؟
جاسر:معرفش هما عايزين ايه..
جاسر وقف العربية و خالد وقف العربية وراه..
شخص:كل حاجة معاك طلعها..
جاسر:افندم!!!!!
دنيا(بصدمة):دول قطاع طرق...
.......................................... 


google-playkhamsatmostaqltradent