Ads by Google X

رواية من نظرة حب الفصل الرابع والاربعون 44 - بقلم ندوشة

الصفحة الرئيسية

 رواية من نظرة حب الفصل الرابع والاربعون 44 - بقلم ندوشة 

"44"

نزل مالك وسابهم وهما قلقانين عليهم 

مكة : تفتكري ي ماما يكون اذاهم 

ثريا : باذن الله خير اكيد ربنا معاهم ومش هيورينا فيهم حاجة وحشة 

مكة : يارب ي ماما انا والله ما كنت اعرف والا مكنتش خليتها تنزل لوحدها 

ثريا : اهدي ي حبيبتي اكيد مالك هيلاقيهم وهينقذهم منه 

مكة : يارب ي ماما يارب 

🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀

لبست مكة الفستان فعلا وكان تحفه عليها مطلعها زي الاميرات بصت لنفسها في المراية 

نسمة بحزن : هو انا مش مكتوبلي الراحة والسعادة زي الناس دايما اطلع من مشكلة ادخل في مصيبة انا حابة افرح في يوم واحد بس ابقي زي اي بني آدم طبيعي يارب خليك معايا وانقذني من المجنون دا 

دخل حاتم عليها الاوضة واول ما شافها انصدم من جمالها لان الفستان كان زي ما يكون مصنوع مخصوص ليها 

حاتم : اي الجمال والحلاوة دي انا مكنتش متصور ان الفستان يحلو اكتر لما تلبسيه 

نسمة : يعني عجبك 

حاتم : دا اخد عقلي يلا بقي ي عروسة لان المأذون مستني برة ولازم تشوفي المفاجأة اللي انا محضرهالك

خرجوا من الاوضة ونزلوا كان المأذون قاعد مستني راحوله بسرعة 

حاتم : متاسفين علي التاخير ي شيخنا يلا اقعدي هنا ي عروسة 

قعدت نسمة علي الكرسي اللي هو قال عليه اما هو فطلب من الحارس انه يجيب المفاجأة انصدمت نسمة وهي شايفة الحارس ماسك ملك وداخل عليهم بيها 

نسمة بصدمة : ملك 

حاتم : ها عجبتك المفاجأة 

نسمة : انت اتجننت انت ازاي تخطف اختي وتجيبها هنا 

حاتم : انا مخطفتهاش بس انا كنت عارف ان اليوم دا مش هيكمل ولا هتفرحي الا لما تكون هي معاكي وانا مستعد اني اقتل لو دا هيفرحك بس 

نسمة في نفسها : انت فين ي مالك للوقت دا انا مش هقدر امثل علي المجنون دا اكتر من كدة يارب ييجي 

حاتم : سيبها ي ابني 

ساب الحارس ملك اللي اتجهت ناحية نسمة بسرعة ونسمة حضنتها بخوف وقلق 

نسمة : انتي كويسة ي حبيبتي 

ملك : ايوة بس مين دا وايه اللي جابك هنا وبعدين انتي لابسة فستان فرح ليه 

نسمة : دا حاتم وانا وهو هنتجوز 

ملك : نعم ايه اللي انتي بتقوليه دا 

نسمة : هفهمك بعدين 

حاتم : انا اسف ي انسة ملك علي الطريقة اللي جيبتك بيها لهنا بس مكنش في حل غير دا 

نسمة : ملك انا عاوزاكي تفتحي تليفونك 

ملك : ليه 

نسمة : عشان يقدروا يتتبعوا التليفون ويلحقوني قبل ما اتجوز المجنون دا 

ملك : حاضر 

فتحت ملك تليفونها والنظام اللي هيقدروا من خلاله يوصلولهم من غير ما حد ياخد باله 

🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀

زين : تليفونها اتفتح 

مالك : وريني كدة تقدر تحددلي الموقع اللي هما فيه 

زين : ايوة 

مالك : بسرعة 

قدر زين يحدد الموقع وبعته لمالك اللي كان واقف جمب رضا وهو قلقان 

زين : في المكان ***

رضا : انا مش قولتلكم اخويا وعارفه كنت متاكد انه هيبقي في المكان دا 

مالك : اسكت انت انا مش طايقك 

رضا : وانا عملت ايه انا 

مالك : مش انت اخوه 

رضا : ايوة بس انا مليش دخل بردوا 

مالك : بقولك اخرس انت 

زين : بطلوا خناق بقي ويلا نلحقهم قبل ما حاتم يؤذيهم 

رضا : ايوة صح 

مالك : يلا نطلع علي هناك بسرعة وفي طريقنا هنبلغ عنهم البوليس 

خرجوا كلهم من المكان اللي هما فيه واتجهوا ناحية المكان اللي حاتم خاطف فيه نسمة وملك 

🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀

في المكان بعد فترة كانت نسمة قلقانة من تاخير مالك هي متاكدة انه مش هيسيبها تتؤذي ابدا بس هو اتاخر اوي 

حاتم : اكتب يلا ي شيخنا 

بدا الماذون في كتب الكتاب وسال موافقة حاتم وهو وافق وكانت لسة موافقة نسمة قبل ما ترد دخلوا الابطال 

مالك : وقف ي شيخنا 

حاتم : انت ايه اللي جابك هنا 

مالك : جيت اخد املاكي اللي انت اخدتها مني 

رضا : ليه ي حاتم عملت كدة 

حاتم : مش انت علي اساس بتكرهه انا عملت كدة عشان بحبها مجنون بيها براقبها من سنين من دون ملل حفظت كل حركة بتعملها وكل حاجة بتحبها وبعشق كل تفاصيلها وهي كمان هتحبني بمزاجها غصب عني هتحبني لانها هتبقي ليا انا 

مالك : بطل جنان ي حاتم نسمة عمرها ما هتبقي ليك ولا عمرها هتحبك لانها بتحبني انا وتبقي خطيبتي 

حاتم : لا انت كداب هي بتحبني انا صح ي نسمة 

نسمة : ابعد عني انت مجنون انا مستحيل احبك 

طلعت نسمة تجري علي مالك وحضنته زي ما تكون بتستمد قوتها منه 

مالك : سمعت الجواب النهائي ياريت بقي تبطل اللي انت بتعمله دا 

حاتم : مستحيل اسيبها هي هتبقي ليا انا بس حتي لو اضطريت اموت اي حد 

قبل ما حاتم يتحرك ناحيتهم دخلت الشرطة واخدوه وقدر بطلنا ينقذ البطلة من غير ما يؤذي حد 

🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀

بعد فترة كان الكل مجتمع في القصر وفرحانين برجوع نسمة وملك 

ثريا : انتي من دلوقتي مش هتتنقلي من هنا هتعيشي معانا 

نسمة : لا طبعا مينفعش 

ثريا : ما انا مش هستني لما يجرالكم حاجة انا زي امكم وبخاف عليكم

 •تابع الفصل التالي "رواية من نظرة حب" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent