رواية جارى حتت سكرة الفصل السادس 6 - بقلم هنا حسين
جهز احمد ومنتظر فاطمه تجهز علي شان يروحو الحفله بتاعت صاحبه الشركه
بعد وقت طلعت فاطمه من غرفتها
كانت لابسه جيبه اسود ستان وبلوزه بلون الاسود والنبيتي وكوتشي اسود وطرحه اسود ممزوجه من اللون النبيتي
احمد كان سارح في جمالها ومبهور بيها
فاطمه قربت وقفت قدامه وقالت
فاطمه/مش يلا ولا لغناها
احمد انتبه لنفسه/لا طبعاً بس سرحت شويه
فاطمه/طب يلا بينا
طلعت سلوي من المطبخ وقالت
سلوى/احمد خلي بالك منها ومتتاخروش
احمد/في عنيا والله
سلوى/انت عارف لولا انت اللي رايح ما كنتش هامن عليها تروح لوحدها
احمد/والله متقلقي دا انا هحطها في عيوني
فاطمه/طب يلا بقا
احمد/مستعجله ليه
فاطمه/علي شان الحق اسمع المسلسل
احمد/هههه طب يلا يا ختي
عن صاحب الشركه
كان عازم ناس كتير بما فيهم عاملين الشركه
وصلو احمد وفاطمه
فاطمه/اي المكان ده ده زي اللي بنشوفه في التلفزيون
احمد/يخربيتك فله الراجل هتولع
فاطمه/هو انا هحسده ياعم ربنا يكرمنا ونجيب احسن منها ميه مره
احمد/يارب يا ختي
فاطمه/انا بتكلم عن نفسي انما انت بخيل
قاطع حديثهم صالح صاحب الشركه
رجل لا يتعدى 55 من عمره ارمل لديه أبناء ولاكن يعشون حياتهم بعيد عنه
صالح/أهلا يا احمد نورت
احمد/ده نورك يا صالح بيه
صالح/مش تعرفني مين دي اختك
احمد/لا يا فندم ده فاطمه اللي كلمتك عليها من سنتين علي شان تشتغل عندك
صالح بنظرات ليها مغزه/اه افتكرت ما كنتش اغرفها انها قمر كده
احمد بعصبية مكتومه/نعم
صالح/قصدي أن الشركه اتشرفت انها اشتغلت فيها
فاطمه بضيق/ده شرف ليا يا فندم
صالح/بس إزاي ماشوفتكيش قبل كده
احمد بضيق/هي شغاله تحت إشرافي يا صالح بيه
صالح/كويس انها جات النهارده اهو اتعرفت عليها علي شان اخد بالي منها
احمد بضيق من نظرات صالح ليها/عن ازنك نسلم علي صحابنا
مسك ايد فاطمه وضاغط عليها من غير ما ياخد باله
فاطمه بألم/احمد ايدي في ايه
احمد انتبه/فاطمه بجد أنا اسف مكنش قصدي
فاطمه/خلاص محصلش حاجه تعالي نسلم علي سلمي
احمد/روحي انت أنا هسلم علي زميل ليا
ذهب احمد بعيد
وفاطمه راحت عن سلمي
سلمي/مالك مضايقه في ايه
فاطمه/المدير الزفت ضايقني
سلمي/يا بنتي هو طول عمره كده راجل بتاع ستات
فاطمه/يا رب يولع انا ماكنتش جايه اصلا غير لما احمد اصر عليا اني اجي
سلمي/ربنا يسترها عليكي
فاطمه/يلا بينا المغرب خلاص قرب علي شان نخلص ونروح
وبعد وقت
مشيو احمد وفاطمه وطبعاً ماخلتش القعده من تصريحات صالح اعجابه لفاطمه وصدها ليه
كان الصمت سيد المكان
فاطمه بافافه/لو سمحت يا أحمد تاني مره ماتجبرنيش إني اروح معاك مكان
احمد/يعني أنا غلطان إللي حابب تغيري جو
فاطمه بعصبية/لو كنت حابب تعلي في شغلك وتترقي مش علي حسابي
احمد بصدمه/انت قصدك ايه يا فاطمه لدرجادي شيفاني رخيص
فاطمه/أكيد شوفت اللي عمله صالح الزفت ده في العزومه انا كنت من الاول مش حابه اروح وانت اصريت عليا ده معناه ايه غير انكم متفقين عليا
احمد بغضب/اخرسي انت اتجننتي انت ناسيه انك متربيه علي ايدي وطالعين من الدنيا سوا غير كده العيش والملح والعشره ده كله ايه
فاطمه/ياريت عملت بيهم
احمد/فاطمه انت دلوقتي مش واعيه للبتقوليه بلاش تقولي حاجه تندمي عليها
فاطمه/مش عايزه اعرفك تاني
احمد بعصبية مسكها من دراعها وشدها تحت السلم وزقها علي الحيطه
احمد/الكلمه دي تقوليها لعيل تكوني مصحباه ميتقليش أنا يا بت سلوي
فاطمه/ابعد ايدك عندي وحسك عينك تكلمني كده مره تانيه أنا مش واحد صاحبك يا ابن كوثر
قالت كلمها ومشيت لفوق وسابته واقف
اتنهد احمد وقال كانت ناقصك يا صالح زفت
- يتبع الفصل التالي اضغط على (جارى حتت سكرة) اسم الرواية