Ads by Google X

رواية رهينة السر الفصل الثامن 8 - بقلم رحيق عمران

الصفحة الرئيسية

 رواية رهينة السر الفصل الثامن 8 - بقلم رحيق عمران 

رهينه_السر
نهى وقفت مكانها وهي مش مستوعبة اللي شايفاه، عينيها توسعت والصدمة شلت لسانها… سليم بيح،ضن سارة!!!

حسّت بقلبها بيتخبط في ضلوعها، الد،م فار في عروقها، وملامحها اتحولت من الصدمة للغضب الشديد.
نهي قالت بصدمه وصوت واطي من الخضه هو اللي أنا شيفاه ده صح لا لا اكيد غلط دخلت نهي بكل قوتها وعينيها تشبه البركان اللي بيطلع نا،ر وقالت بصوت عني،ف انتوا بتعملوا اييي؟!، سلييمم!!! سليم وساره بصوا عليها سليم بعد عن ساره بتوتر وساره اترعشت وهي بتعيط ومرعوبه في جلدها نهي قالت بصوت عالي مشاء الله يا استاذ سليم بقا سايب مراتك برا وبتخو،نها مع الاشكال الضله دي والله عال سليم حاول يتمسك بعصابه وقال نهي مش زي ما انتي متخيله خالص أنا هفهمك الموضوع قرب منها وقالت بصريخ ابعد عني وبعدين قالت بحزن وقهره هو أنا عشان مبخلفش وملقتش مني فايده فا تزوغ عينك علي ستات تانيه من ورايا ياريت جت البصه إنما تخو.ني مع واحده تانيه وفوق كمان بتحض،نها لا برافو عليك وانتي يا هانم انتي شاطره اوي في حوار الرجاله وعرفتي ازاي تلفيهم علي صوابعك العشره ده انا نفسي معرفتش اقرب جوزي بالطريقه دي لا تخدي جايزه يا بت ... أسر في الوقت ده كان لسه واقف برا، سمع صوت نهى وعرف إن مصيبة بتحصل. دخل بسرعة، وشاف نهى واقفة والشر،ار طاير من عينيها، وسليم متوتر، وسارة باين عليها الخوف ...أسر باستغراب وضيق مالكم في اى ؟!! نهي بتضحك بسخريه "في إيه؟! سليم جوزي! وجوزي واقف بيحض،ن واحدة تانية قدامي، وتسألني في إيه؟! أسر بغضب هو الكلام ده حقيقي ردي يا ساره ..ساره عيطت وقالت والله كدابه دي كدابه أنا .أنا معملتش حاجه... نهي باستغراب وسخريه هي الشما،ل دي تقربلك ؟!! أسر بغضب شديد احترمي نفسك انتي كمان دي اختي اى شما،ل دي مسمحش انك تغلطي فيها...نهي بعصبيه لا ليا الحق اغلط وزياده دي خطافه رجاله واختك واحده رخيصه عشان سابت جوزها في ليله دخلته وجت عند جوزي عشان تدور عليه وتخدو مني سليم بغضب نهي لحد هنا وكفايه اخرسي بقا اخرجي برا دلوقتي اخرجيي كلامك معايا في البيت .. نهي بغضب اختك كانت في حض،ن جوزي اختك بتضحك عليك اى كلمه هتقولها مصدقهاش دي واحده سماويه ..سليم خدها من ايديها وخرجها برا بعن،ف وقال بصوت موعود وديني يا نهي هوريكي الويل امشي علي بيتك حسابك معايا وربنا ..نهي بغل انت اى يا اخي انت ليك عين تتكلم بعد ما شوفتك بعيني دول وانت بتخو،ني بكل بجاحه معاها وبتزعقلي كمان ام انك راجل ناقص بصحيح صدق كويس اني مبخلفش من واحد خا،ين وكداب زيك .. سليم كتم غضبه وقال وهو بيجز أسنانه طب امشي ونتكلم في البيت ...نهي بسخرية هو هيكون كلامنا في البيت ده انت لو لحقت تلاقيني فيه يبقا كويس عن اذنك ومشيت ودموعها انهمرت علي وشها ...سليم دخل بضيق وقال طبعا انت مصدق اللي حصل ده صح؟! أسر بغضب أنا اصلا قلبي كان حاسس ان في ما بينكم حاجه ف اكيد أصدقها يعني صدفه اشوف اختي عندك في المستشفي مرتين لا وغير كمان كانت عندك في البيت؟!! وعايزني مصدقش مراتك اى هي مراتك هتتبل عليك ...سليم بلع ريقه أسر والله مش زي ماانت فاكر اختك دي زي ماهي اختك وبتساعدها أنا كمان بعاملها ع أنها اختي زيك صدقني نهي دماغها طايشه وبتحب تعمل حوارات ..سليم اتنهد وحس إنه خلاص بيخسر كل حاجة، بص لأسر وحاول يتمالك أعصابه، لكنه كان شايف في عيون أسر الغضب والشك اللي صعب يتبدد بسهولة.
سليم بحزم: "أسر، أنت عارف إني عمري ما خن،ت نهي ولا هخو،نها، بس فيه حاجات حصلت، حاجات غصب عني…"
أسر قاطعه بحدة: "غصب عنك؟! يعني إيه غصب عنك؟! اللي شوفته مراتك دلوقتي مشهد واضح، حض،نتها بإيدك، مكنش سهو ولا غلطه، كان بإرادتك الكاملة!"
سارة لسه واقفة في مكانها، الدموع بتنزل على خدها، صوتها كان ضعيف وهي بتتكلم: "أسر، أرجوك صدقني… أنا مكنتش في وعيي، كنت خايفة، كنت محتاجة حد يطمني، ده كل اللي حصل، والله العظيم!"
أسر لف ناحيتها وعينيه مليانة غضب مكبوت: "كنتي محتاجة تطمني في حض،ن راجل متجوز؟! انتي عارفة انتي بتحطي نفسك في موقف عامل إزاي وبعدين بص باستحقار استحاله تكوني اختي أنا بقيت اتبر منك ياريتك ما كنتي اختي اصلا بعد اللي شوفته منك انتي وأمجد ودلوقتي مع صاحب عمري ..سليم حس أن مفيش فايده أنه يقنعه ..أسر خرج في الشارع وقال لامجد يجيب أخته ويطلب طلب قرار خروج لأخته وهو مكس.ور ومقهور وحاسس ان الدنيا بقت تقيله عليه مش قادر يصدق اللي شافه مش مقتنع أن أخته تعمل في كدا بس كل حاجه بتثبت أن اختي واحده رخي،صه وسهله وتبيع نفسها دخل العربيه وهو مش قادر يتنفس مش قادر يتسوعب باللي شافه ...أما امجد دخل وعلامات وشه جامده وقال بعد اذنك يا دكتور احنا عايزين قرار طلب خروجها من المستشفي بدون اى مشاكل أنا بكلم معاك بالزوق والأدب ومش هقولك أنا كاجوزها اللي طالبها ده اخوها فرض عليا اني اجبها...سليم بجمود حضرتك ده شغلنا ومينفعش نخرج المريض الا لو حالته مستقرة .. امجد بسخرية متخفش دي صحتها احسن منك ومني دي كلها تمثيليه ودلع وانت اكيد عارف شغل الستات بقا في الدلع ..ساره خلاص فقدت الامل وان المناهده مش هتجيب اى فايده وقامت من علي السرير بتعب وقالت أنا موافقه اخرج أنا كويسه .. امجد بسخرية شوفت مش بقولك دلع بنات صحتها تكفي البلد متقلقش ..سليم بضيق هو بمزاجك ومزاجه ده شغلنا ومينفعش نطلعك الا لو حالتك كويسه .. ساره بدموع ورجاء ارجوك اسمع كلامي مبقتش حمل بعد اذنك خرجني سليم اتنهد بضيق وخرج وخلص كل الإجراءات وساره طلعت مع امجد اللي كان منتصر أنه كسبها من تاني وعهد علي نفسه أنه هيوريها الويل الغبر ...ساره قربت من عربيه أسر وأمجد فتح الباب وساره قالت بصوت مهزوز وعياط وقالت أسر ارجوك اسمعني انت فاهم غلط صدقني ...أسر حاول يخبي علي الحوار قدام امجد وقال بصوت جهوري اركبي بدون صوت اركبي! ساره اتخضت وركبت معاه وأمجد راح لعربيته بفخر وانتصار هو أبوه ساره كانت قاعده هي وأخوها وأسر كان ملتزم بالصمت وشايل كميه ضغوطات والصدمات اللي اتعرضتله ساره بدموع بالله عليك يا أسر متعمل كدا كلمني أضر.بني بس بلاش كدا والله العظيم نيتي خير سليم ده انا جتله عشان يساعدني ملقتش حد غيره انت كنت واقف جنب امجد وأبوه مخدتش منك الرجا ملقتش منك انك تاخدني ودافع عني صدقني يا أسر ..أسر وقف العربيه فجاه بغضب وقال بكل غل وكره ادافع عنك في اي هااا قوليلي اعمل اى لما اشوف اختي مع كل مره مع راجل شكل هاا يعني واحد زي امجد ده اعرف انك كنتي ف حض،نه كل يوم وانا مختوم علي قفايا وغفلتوني وكسفتيني قدامه وقدام عمي وبقيت في نص هدومي ووشي بقا في الأرض من كتر الإحراج ده كويس أنه عمك فكر فيكي وجوزكوا انتوا الاتنين وسترك انتي وهو بدل الفضايح اللي اتبعثرت ف كل حته وفوق كمان الاقيكي ماشيه علي حل شعرك مع سليم ده انا حتي داريت عليكي عشان متكسفش قدام الزف.ت امجد!!! سليم يا ساره سليم ازاي جالك الجرأه والبجاحه دي طلعتي رخي،صه اوي وسهل تبيعي شر،فك ام انك سهله بصحيح متجيش تلوميني لومي نفسك يا ساره أنا معنديش حاجه اعملها زي ما غلطتي يبقا تتحسبي مليش دعوه بقا امجد يعمل فيكي اى مليش دخل انتي اللي عملتي ف نفسك كدا ...ساره عيطت جامد علي نفسها وانهارت من كتر الوجع والكلام اللي قاله أسر اخوها خلاص مبقاش حد واقف جنبها حتي اخوها استعار منها بس فعلا كلامه كله صح أنا اللي جبته لنفسي ...واخيرا ساره رجعت لبيتها مع امجد وبقا لوحدهم في بيت واحد وهنا بدأت المواجه ساره مع امجد.. امجد بسخرية مكنش لازم جو الفرهده دي وانتي عارفه نفسك انك هترجعي تاني قرب منها بخطوات خبث ساره رجعت لورا بخوف وبعدين امجد اتنهد وقال ساره أنا والله عظيم بحبك انتي لي مش عايزه تديني فرصه لي تعالي نفتح صفحه جديده ونبدا من جديد اوعدك مش هزعلك .. ساره بقر،ف انت خلاص انتهيت من عندي .. امجد باستهزاء انتهيت لا احنا بدأنا مش انتهينا يلا بقا بطلي الدرامه دي وروحي البسيلي حاجه حلوه وننسي اللي فات يلا جميله حسس علي وشها ساره بعدت أيده بقرف وقالت متلمسنيش متفكرش تلمسني تاني انت فاهم!! امجد ضحك باستهزاء لا يا حبيبتي أنا جوزك وليا حقوق عليكي وكلمتي فوق رقب.تك يلا روحي أنا داخل اخد شاور لو مخلصتيش ولبستي اللي بقولك عليه مش هيحصلك كويس 
دخل امجد الحمام وساره فكرت أنها تهرب من تاني بس للاسف امجد خاب ظنها ومحرص علي كل حاجه طبعا ساره نامت علي السرير وغطت نفسها كويس ولما أمجد خلص استغرب أنها نايمه قرب منها وشال الغطا من عليها بسخرية وقال اليوم ده مفهوش نوم احنا هنعوض الايام اللي ضيعناها علي شغل العيال اللي عملتيه ده.. ساره بصوت مهزوز أمجد انت مينفعش تقرب مني .. امجد ببرود ومقربش منك لي اهو وقت الدلع ظهر عدي يومك بقا ...ساره بخوف مش هينفع صدقني عندي عذ،ر ... أمجد بجمود مليش ف يلا... ساره بدموع بالله عليك بلاش بحق جاه النبي متعمل كدا .. امجد اتغاظ منها حصرها من كل جهاتها وبدأ يبو،سها بعن،ف وساره تصرخ منه لدرجه عملها كدمات تاني من عن،فه وقال بغيظ انتي اللي جبتيه لنفسك استحملي بقا بص ف عيونها اللي كلها دموع وهي قالت بوجع وقهر للدرجادي طلعت بتكرهني ومبقتش اهمك!! جز علي سنانه وقال انتي اللي خلتيني كدا يبقا تستحملي تصرفاتي مادام مبقتيش تسمعي الكلام امجد بدأ من اللي هو في ساره حست انها هيغمي عليها ومن شدته امجد حس أن جس،مها ضعف وشافها استسلمت قام من عليها وقال بقر،ف اى القرف ده يوم مااقرب منك الاقيكي عندك الز،فت ده هو يوم معكنن عليا من أوله.. ساره قامت بوجع وضعف منها جس،مها كان مهزوز جامد وقعت علي امجد مكنتش قادره تشيل نفسها امجد شالها ودخلها الحمام وحطاها تحت الدش ساره اتنفضت من المايه امجد حماها وبعدين خرجها ونيمها رغم غضبه القس،وه عليها بس هو بيحبها وقلبه لسه معاها .. عدي يومين وساره قاعده في الاوضه وشها في تأثير الصدمه مبقتش حاسه بنفسها كأنها مش عايشه كل عليها امجد بيقرب منها بس وده مخليها يأثر علي نفسيتها ...في بيت سليم كان بيدور علي ملفات مهمه أثناء وهو بيدور استغرب من برشام اول مره يشوفه جيه يقرأ لاقي علاج حبوب منع الحمل!!!! معقوله نهي عملت ده كله عشان متخلفش مني طب لي؟!؟ سليم قعد علي السرير بصدمه من اللي شافه ...عند ساره كانت قاعده في الاوضه وأمجد كان ماسك التليفون فجاه سمعه صوت حد بيخبط بعن،ف ساره اتفزعت في جلدها امجد قال بغضب مين ده فتح امجد الباب اتصدم من ظباط اللي وقف واتكلم بصوت جهوري هز المكان وقال مش انت امجد اسماعيل السيوفي !!! امجد بلع ريقه وقال ايوه خير حضرتك اتكلم الظابط بجمود انت مطلوب للتحقيق بتهمه الزواج بالاجبار واستغلال نفوذك دون رضاها .. امجد قال بصوت عالي نعممم!! 
البارت_التامن
رايكم يا اخواتي يلا تفاعل حلو عشان البارت اللي جاي هينزل ١١ بليل 🫂😉♥️🔥

•تابع الفصل التالي "رواية رهينة السر" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent