Ads by Google X

رواية صدفة غير متوقعه الفصل التاسع 9 - بقلم نور محمد

الصفحة الرئيسية
الحجم

 رواية صدفة غير متوقعه الفصل التاسع 9 - بقلم نور محمد 

روايه صدفه غير متوقعه 
الفصل التاسع 

نور: " دي احلام العصر دي

ريان: " تعرفي تسكتي شويه وكمان ده انا لما هصدق المهمه دي تخلص علشان اطلاقك

نور: " بس يا بابا
يلا بقي

ريان: " يلا ايه 

نور: " عايزه انام

ريان: " انيمك انا يعني ولا ايه 

نور: " لا يا بابا روح اتخمد علي الكنبه يلا علشان عايزه انام

ريان: " متنامي هو انا مسكك 

نور: " هنام ازي والباشا قاعد علي السرير 

ريان: " عادي السرير واسع قدامك اهو

نور: " هتقوم بنفسك ولا اقومك انا بطريقتي

ريان: " انتي ختي عليا اوي 
ومشفتيش الوش التاني 

نور: " لا انت الي مشفتش الوش التاني والظاهر كده عايز تشوفوا 

ريان: " ههههه امشي من هنا يا اوزعه قال وش تاني قال 

نور: " انت الي جبته لي نفسك 
قالت كلامها وذهبت الي المرحاض 

ريان: " هتعمل ايه دي يرا خلينا نشوف اخرها

عند فهد كان يجلس في غرفته
حتي رن هاتفه 

مجهول: ' ها كل حاجه تمام 

فهد بابتسامة: " تمام يا باشا مفيش حد شك فيا 

مجهول: " كويس اوي 
ايه الي جاب اختك هنا 

فهد: " ده اللواء هو الي طلبها تبقي في المهمه دي 

مجهول: " واختك هتبقي طبعاً تبع ريان يعني لو
حبنا نخلص علئ ممكن نخلص علي اختك كمان 

فهد بغضب: " الا نور لو حصلها حاجه سعتها اقرأ
علي نفسك الفتحه احنا متفقناش علي كده من الاول 

مجهول: " لو خايف علي اختك أبعدها عن ريان علشان متتاذيش
قال كلامه و قفل 

فهد بغضب: " انا غلطان اني وفقت اني اجبها هنا 

عند نور كانت بتفكر تعمل في ايه
نور وهي بتفكر 

نور: " اعمل في ايه فكري يا نور فكري 
مره واحده ابتسمت بخبث

نور: " بس كده لقيتها 
خرجت من الحمام 

ريان: " ها عايز اشوف الوش التاني فرجيني 

نور: " بس يا بابا انا مصدعه مش فاضيه للهبل ده

ريان: " مش عارف لي مش مرتحلك 

نور: " حد قالت ترتاح يلا قوم اطلب اكل علشان جعانه
بقالي تلت ساعات ماكلتش يرضيك 

ريان: " ياااا يعني يابنتي صعبتي عليا والله كل ده ولسه ماكلتيش 

نور: " اه شفت مفيش واحد معندهوش دم لما الراجل قالي اكل ايه وانا قولت الي يطلبوا جوزي انا هاكلوا انا غلطان اني كبرت جوزي وفي الاخر راح قايل 

نور وهي بتقلد ريان بطريقه مضحكه : " خلينا في الشغل 

ريان بضحك: " بظمتك انا بتكلم كده 

نور بعند: " اه

ريان: " اه صح فكرتيني 
ومين الي قالت بيبيعو ايه هنا 
وفي الاخر بتقول كبرت جوزي مانتي علشان مكنتيش عارفه تطلبي ايه فقولتي كده قال بكبر جوزي قال 

اقسم بالله يا نور لو عملتي تصرف تاني معجبنيش هتزعلي مني جامد 

نور: " لا متخفش مبزعلش يا بابا 
المهم دلوقتي قوم يلا جيب اكل ولا اروح عند فهد اقولوا جوزي مجوعني ومش عايز يجبلي اكل

ريان: " خلاص انتي هتشحتي 
التقط ريان هاتفه وطلب ليهم اكل 

ريان: " ارتحتي كده ياختي 

نور: " يارب بس يجي بسرعه 
بعد وقت جي الاكل

ريان وهو يذهب الي المرحاض 

ريان: " ياريت عقبال لما اطلع متكنيش أكلتي الاكل بلاطباق 

متبقيش مفجوعه وتاكلي الاكل كله 
نور: " من عنيا 

ريان: " يبقي مش هتعشاء انهارده ،

دلف ريان الي الداخل واغلق الباب 
واول لما قفل الباب 

نور بسرعه ذهبت الي حقبتها 
وجابت شئ وحتيطو في الكل 

خرج ريان من الحمام 

لقي نور عامله تاكل بهدوء 

ريان بسخرية كنت فاكل اني هخرح مش هلاقي اكل 

نور بغيظ منو وفي سرها احسن والله تستاهل من الي هيحصلك 
اصبر بس شويه علشان انت مستفزني من الصبح 

جلس ريان ليبدا في تناول الطعام 

بعد وقت انتهوا من تناول الطعام 

ريان ببرود: " يلا لوحي اعمليلي الشاي 

نور: " وده ازي ده إن شاء الله 

ريان باستفزاز: " ازي ايه مش بتعرفي تعملي شاي 
لو مش بتعرفي انا اقولك 

نور: " اعملوا ازي انت فاكل إنه بيتك 

تجاهل ريان كلمها وقال: " عنك الغاليه هناك ايه روحي شغليها 
وهتلاقي الشاي في الشنطه دي قال كلامه وهو بيشاور لها 
علي مكان الحاجه 

نور بغيظ: " ماشي 

ذهبت نور لي تحضر الشاي وهي تبتسم بخبث علي الي هيحصلوا بعد شويه 

-------------

عند بانه كانت قاعده هي و تقى في الكافية 

بانه: " انا بجد كنت عايزه اروح معاهم يعني بعد التمرين ده كله وفي الاخر يروحوا هما بس 

تقى: " معليش يابنتي النصيب 

بانه: " بس انا برضوا عايزه اروح 

تقى: " نعمل ايه يعني نروح نقولهم ونبي عايزين نروح المهمه دي انتي هبله يابنتي 

بانه: " بقولك ايه فكري معايه بدل الي انتي بتقولي ده 

تقى بتفكير: " بصي انا عندي فكره بس مش عارفه هتنجح ولا لا 

بانه: " قولي بسرعه

تقى: " ...........

بانه: " تصدقي فكره تحفه مقلتهاش من الاول ليه بدل ما انتي عماله ترغي كده 

تقى: " بقي انا راغيه تصدقي انا خلطانه كنت ممكن اعمل الفكره دي واروح لوحدي احسن 

بانه: " خلاص بقي متزعليش ده انتي قموصه 

تقى: " هقوملك 

بانه بضحك: " خلاص ياستي اسفه 

تقى: " لا مش عاجبني الاعتزار ده 
اتحيلي عليا شويه 

بانه: " تصدقي انا غلطانه اصلا اني اعتزلتلك

تقى: " بقي كده شوفي بقي هتروحي المهمه ازي 

بانه: " انتي هتذليني يعني 

تقى: " انا جيت جمبك 

بانه: " ياستي انا اسفه ينفع بقي نروح نعمل الي انتي قولتي علشان نلحق نسافر و نروحلهم 

تقى: " يلا ياختي قدامي 
-------------
عند ريان و نور 
كان ريان بيخبط جامد علي باب الحمام وماسك بطنوا 

ريان بغضب و وجع: " يا نووور افتي مش قادر اخلصي

نور من جوه باستفزاز: " مالك بس يا حبيبي مش كنت عايز تشوف الوش التاني 
انا بقي زوجه صالحه و عملتلك الي انت عايزه وكمان انت شفت جزه صغير بس من وشي التاني

ريان بغضب: " اقسم بالله يا نور لو ما طلعتي لاكسر الباب علي نفوخك 

نور: " انت قادر تمشي علشان تقدر تكسر الباب 
وكمان لما تعتزر الاول و تحلف انك مش هضيقني تاني ساعتها ابقي افتح 

ريان حاول يهدي نفسه: " افتحي يا حبيبتي ربنا يهديكي 
افتحي وانا مش هعملك حاجه افتي بقي 

نور: " تدفع كام 

ريان: " هو ايه الي تدفع كام متخلصي

نور: " افرد انت ضحكت عليا و قعدت تضايقني سعتها انا الي هبقي خسرانه علشان كده هتدفعلي كام علشان علي الاقل استفاد بلفروس 

ريان: " ياستي عندك الفيزا هناك خدي منها الي انت عايزه افتحي بقي ابوس ايدك هموت واخص الحمام

نور: " حلو مفعول الملين مش كده 

ريان بنرفزه: " ماشي يا نور لما تخرجي بس شوفي انا هعمل فيكي ايه 

نور: " شوفت علشان كده مش عايزه اخرج احلف انك مش هتعملي حاجه وانا اخرج 

ريان: " الله ماطولك ياروح 
اخلصي يا نور 
نور: " احلف الاول

ريان: " ياستي والله العظيم مش هضربك يلا اخلصي بقي

نور: " طب ابعد عن الباب

ريان: " صبرني يارب 
اهو اخلصي بقي

نور فتحت الباب وجري ريان علي جوه بسرعه وزق نور لي برا الحمام وقفل في وشها 

نور: " مالوا ده 
لدرجادي الملين يعمل كل ده يخلي يتنازل عن الفيزا بتاعتوا 
يرا احسن يستاهل 
قالت ذلك وذهبت الي الفراش لتستلقي علئ 

------------

عند تقى و بانه

كانوا واقفين جمب بعض قدام اللواء

بانه بهمس لي تقى: " يلا قولي 

تقى بهمس هي الاخره: " قولي انتي انا قولتلك نعمل ايه انتي بقي الي تقولي انا مش هعمل كل حاجه يعني 

بانه كانت لسه هترد عليها بس اللواء قاطعها قائلاً 

اللواء: " في ايه يابنتي انتي وهي بقلكم نصف ساعه بتشوفوا مين الي هيتكلم
قولوا الي عايزين تقولوا يلا علشان عندي شغل

بانه: " احم بص حضرتك احنا كنا عايزين نروح المهمه عندهم 

اللواء: " والله وده ازي إن شاء الله 

بانه: " بصي احنا عندنا خطه علشان نخلي مايكل و الي تابعو ينزل مصر علشان تعرفوا تقبضو عليهم

اللواء: " وده ازي بقي 

تقى: " لا المهمه دي خليها عليا انا عارفه اوقعوا ازي

بانه: " وكمان مش بعد التمرين ده كله 
وفي الاخر نبقي قاعدين هنا مبنعملش حاجه

اللواء: " اخوكي مش هيوافق انك تبقي هناك 
وانا مش هعرض حياتكم بلخطر كفايه نور

بانه: " علشان خاطري وكمان نور مرات ريان يعني مش هتعرف توقع مايكل 

تقى: " بليز وافق 

اللواء: " خلاص تمام بس انتم متاكدين انكم تعرفوا تجيبو مايكل هنا في مصر
المهمه دي صعبه ولو في اي غلطه حتي لو صغيره ممكن نتكشف 
بصوا بصراحه انا كنت عايز اعمل خطه كده في دماغي و هحتجكم فيها بس خايف لا يحصل حاجه ونتكشف 
بس انا واثق فيكم وهقولكم تعملوا ايه بس مش عايز اي غلطه تمام

بانه و تقى: " تمام 

اللواء: " يبقي علي بركة الله 

----------

عند فهد 
راح يقبل شخص في المطعم بتاعه 

شاهين: " اتاخرت ليه 

فهد: " عقبال لما عرفت اخرج من غير لما حد يشفني 

شاهين: " ها عملت الي قولتلك عليه

فهد: " متقلقش كل حاجه تمام البضعه هتتسلم الاسبوع الي جاي في معدها 

شاهين: " وريان هتخلص عليه امتي 

فهد: " لسه وقته مجاش بس متخفش اول لما تتسلم البضعه و نخلص المهمه دي علي خير 
ابقي أقرأ الفتحه عليه 

شاهين: " ونور

فهد: " مالها 

شاهين: " انا قولتلك تبعدها عن المهمه دي لا هنخلص عليها مع ريان 

فهد بغضب: " هو انا مش قولتلك أن نور خط احمر 

شاهين: " وأنا قولتلك تبعدها عن هنا 
اصل بصراحه خسارة فيها الموت وهي لسه صغيره كده 

فهد بغضب: " أبعدها ازي عن هنا وهي دلوقتي مرات ريان وهو الي مسئول عنها دلوقتي مش انا 

شاهين: " انا قولتلك الي عندي 
المقبله انتهت 
قالت ذلك وذهب 

فهد: " يارب اعمل ايه دلوقتي بس 
----------
نور: " ياعم خلاص نزلني 
والله مش هعمل كده تاني بس نزلني 

ريان وهو يشرب القهوة باستمتاع: " شكلك حلو ازي وانتي فوق كده 
ده انا بفكر اخليكي كده علي طول 

نور: " اععععع انا اسفه مش هعمل كده تاني نزلني بقي

ريان: " تو 
اتحيلي عليه شويه 

نور: " ياخي ربنا يخليلك عيالك يارب 
ويبقي عندك شركه وعربيات كتير 
نزلني بقي 

ريان: " كمان شحاته 
ده ايه الجوزه العسل دي

نور: " والله لو منزلتني لأكون مصوته ولامه عليك كل الفندق وبما فيهم القرد ده 
هو كان اسمه ايه صحيح 

ريان بضحك: " مايكل 

نور: " اهو حتي اسمو يشبه monkey

ريان يضحك: " هههههههه 😂 يخربيتك فصلتيني 

نور: " انا مش قصدي اتريق علي أسمو بس هو الي انسان مرزق 
ده انا في أيام ابتدائي كان عندي واحد في الفصل كان اسمو مايكل كان عسل 
بس للاسف طلع في الاخر مسيحي مكنش ينفع اتجوزو كان بيضحكني اوي 

ريان: " انتي بتهزري 

نور: " اومال بتكلم بجد انا معرفش اصلا حد بلاسم ده غير القرد الي قاعد تحت ده 

ريان: " طب يرا اتخمدي ياختي علشان علينا شغل الصبح 

نور: " طب متفكني هنام فوق انا يعني 

ريان: " اه النوم هيبقي تحفه فوق يرا تصبحي علي خير بقي 

ذهب ريان للسرير و فرد جسمه عليه وهو يقول باستفزاز 
ريان ياااا السرير مريح اوي حلوه المرتبه بتعتهم ابقي فكريني اشتري واحده قبل لما انزل مصر 

نور بغيظ: " نام ياخويه نامت عليك حيطه 

يتبع....
بقلم نور محمد

 •تابع الفصل التالي "رواية صدفة غير متوقعه" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent