رواية جارى حتت سكرة الفصل التاسع 9 - بقلم هنا حسين
Party 9 روايه جاري حتت سكره
للكاتبه هنا حسين
في الشركه وصل احمد وفاطمه وكل واحد راح لشغله
نروح بقا عند صالح بيدخل
عليه واحد
صالح/تعالي جبت اللي قولتلك عليه
الشاب/طبعاً يا باشا كل حاجه موجوده على الورق ده
صالح/طب أمشي انت وعدي على الحسابات خد نصيبك
الشاب/تسلم يا باشا
صالح مسك الورق وفضل يقراءة الورق إللي كان مكتوب فيه كل حاجه عن فاطمه
ابتسم بنصر لما لقي فاطمه ملهاش حد غير مامتها واختها المتجوزه
صالح/كده حلوه وهتبقي بتاعتي يا فاطمه يا عندي هتبقي بتاعتي
عن احمد كان بيتكلم مع صاحبه زياد
زياد/يا عم انت تاعب نفسك وحاطط افكار وهميه في حياتك
احمد/ياعم افهم أنا بحط كل الاحتمالات مش يمكن مايتحبنيش وشيفاني اخوها ولو اعترفتلها بحبي يمكن تبعد ويبقا تعاملنا رسمي
زياد/يعني انت عاوزها تجي تقولك بحبك وعاوزه اتجوزك
ولا أي مش فاهم
احمد/أكيد لا بس لما احس من نحيتها بقبول
زياد/صدقني يا صاحبي لو ما اختش خطوه هتخسرها
فاطمه ماشاء الله عليها زي القمر هتبص عليها تلقيها اتخطفت
احمد/اتخطفت ازاي يعني
زياد/ياعم اتجوزت ولا انت فاكر هضيع شبابها في إنتظار إظهار حبك ليها
احمد/زياد متقولش كده أنا مقدرش اتخيل فاطمه بعيد عني ولا مع واحد غيري مجرد التفكير في الموضوع بحس إني هموت
زياد/خلاص اتقدملها
احمد/خايف اخسرها من كل النواحي
زياد/خلاص خلي امك تكلم امها وتشوف في قبول من ناحيت امها
احمد/يا عم لا امها من كام يوم كانت جيبلها عريس وعاوزاها توافق
زياد/ما أكيد أي ام عاوزه تفرح ببنتها
احمد/زياد روح علي شغلك أنا ماستفتش حاجه منك
زياد/أنا غلطان بكره هتعرف بكلامي
عند فاطمه وسلمي
سلمي/العاشقه الولهنا السرحانه
فاطمه/سلمي مش نقصاكي
سلمي/مالك بس يا باشا
فاطمه/مافيش مخنوقه شويه
سلمي/ماهو مافيش حل غير ان واحد فيكم يتنازل عن كبرياءه ويعترف لتاني
فاطمه/هو انا أعرف انه بيحبني يا فاهمه
سلمي/يعني بعد كل اللي بيعمله معاكي ومابيحبكيش
فاطمه/ساعات بحس ان ده مجرد بيعتبرني اخته الصغيره
سلمي/وبيغير عليكي من اي حد ده مجرد اخته الصغيره
فاطمه/ده بس على شان ماما موصياه عليا
سلمي/خلاص براحتك خلي بقا واحده تلف عليه من الشركه ولا اي واحده تاني
فاطمه بغيره/يعني كنت موتها وموته مين دي اللي تاخد ابو حميد مني دانا اكله ومشربش عليها ميه
سلمي/هههههه يخربيتك عقلك كله ده
فاطمه بغيظ/امال أنت فاكره ايه أفضل احبه عمري كله وطالعه مش شايفه غيره وبعدها واحده تاخده علي الجاهز
سلمي/لا ماتجيش انت تعبتي أوي الصراحه
فاطمه/بتتريقي حضرتك
سلمي/هههه ابدأ يا اختي
فاطمه/سيبك انت أنا وماما معزومين عندهم في البيت
سلمي/ ايوه بقا
فاطمه/هههه قري بقا والعزومه تبوظ
احمد وفاطمه مروحين
احمد/متتاخريش زي كل سنه يا فاطمه
فاطمه/ليه أن شاء الله كنت بتأخر قبل كده
احمد/ايوه امال لو ماكنش الباب في الباب
فاطمه/براحتي والا مش هاجي العزومه دي
احمد/توفري يا اختي وبعدين أنت ليه بقيتي قماصه كده
فاطمه بغيظ/أصلا الصيام عملها معايا
احمد بتريقه/عملها معاكي فين بظبت
فاطمه/بطل بقا أنت بتدايقني
احمد/فدايه لو مش عاجبك اشوف بنوته صغيره اربيها وادايقها براحتي
فاطمه/ساعتها هتبقا جدو احمد وهتف عليك
احمد/تصدقي انك بارده ومستفزه غوري يابت لفوق
فاطمه/الله مش دي الحقيقه
فوق في شقه فاطمه
سلوى/خلينا كده لحد مانروح لناس في السحور
فاطمه/يعني بلاش اجهز نفسي
سلوى/لا طبعاً دي تيجزي لازم تجهزي على شان الناس يقولو عليكي حلوه
فاطمه/يعني انت شايفه بنتك وحشه يا سلو
سلوى/يابنتي دا الباب في الباب اخلصي بقا
فاطمه/اخلصت اهوه يلا بينا
كانت فاطمه لابسه عبايه بلون الزهري مقسمه عليها وكانت زي القمر
روحو خبطو علي الباب
فتح احمد
وقال
احمد/اخير ولاكن قاطع كلامه جمال فاطمه اللي كل يوم بيذيد سرح في جمالها وبراتها وفجأة حس بغصه في قلبه لما اتخيل أن ممكن حد ياخدها ويكسب بيها لاكن نفض الفكره من باله وقال مستحيل حد ياخدها غيره
قاطع سرحانه صوت سلوي
سلوى/ايه يا احمد هتسيبنا واقفين علي الباب
احمد بحرج/اسف يا طنط طبعاً اتفضلو
سلوى/فين مامتك
احمد/في المطبخ
سلوى/طب أنا هروح
احمد/ايه الجمال ده يا بطوطه
فاطمه/مرسي انت كمان حلو
احمد كان لابس بنطلون بيتي كحلي وتيشرت اسود وعضلات وحركات
احمد/طبعاً مش أحلي منك كبرتي يا فاطمه
فاطمه في سرها/بس ياريت يكون عندك نظر وتحس بيا
فاطمه/امال يعني لسه البنت ام ضفاير يا احمد
احمد/انت قفيله أوي أنا أقصد أنك بقيتي عروسه
فاطمه بخجل/أنا عروسه من زمان
احمد/طبعاً عروسه بلاستيك
فاطمه بغضب/تصدق أنا غلطانه اللي بحكي معاك
عند سلوي وكوثر
كوثر/ليه يا حبيبتي تتعبي نفسك
سلوى/مافيش تعب ولا حاجه دي حاجه قليله
كوثر/ربنا يخليكي يا حبيبتي
سلوى/هساعدك واعمل السلطه
كوثر /ماتتعبيش نفسك الاكل خلاص جاهز
أمتي بقا احمد يتجوز ومرته تشيل عني شويه
سلوى/أن شاء الله ربنا يفرحه يا حبيبتي
كوثر /يآرب
علي السفره بيفطرو
كوثر/مشاء الله عليكي يا فاطمه كل ماتكبري تحلوي
فاطمه بخجل/مرسي يا طنط
سلوى/والله تعباني معاها كل يوم جاي عريس ومش موافقه وهو انا هعشلها العمر كله عاوزه اشوفها في بيت عدلها
كوثر/مستعجله عليها ليه دي لسه صغيره
سلوى/ولا صفيره ولا حاجه اختها اتجوزت وهي اصغر منها ومعها زياد دلوقتى واللي في سنها اتجوزت وخلفت
فاطمه بزعل/أنا هروح أعمل الشاي
وراحت على المطبخ
وراح وراها احمد
كوثر/ليه كده زعلتيها
سلوى/بس يا ختي بلا زعلتها خليهم يفوقو لنفسهم بدل ما بيكابرو
كوثر/معاكي حق
عن فاطمه الدموع خانتها
احمد/ممكن اعرف العيون دي ليه بتعيط
فاطمه/مافيش
احمد/بتخبي عليا يا بطاطس
فاطمه/احمد لو سمحتي أنا مش عاوزه اتكلم
احمد/انت زعلتي من طنط
فاطمه/وأنا ازعل ليه ماهي معاها حق واللي زيي معاه عيال دلوقتي
احمد/يا ستي كل حاجه نصيب
فاطمه/فعلاً يا احمد كل حاجه نصيب وانا هريح ماما واي عريس هيجي هوافق عليه
احمد/انت اتجننتي الحجات دي مش لعبه
فاطمه/احمد هو صدقت فعلاً أننا اخوات وبتدخل في حياتي إحنا حياله جيران
احمد بزعل/ماشي يا فاطمه دي هتكون اخر مره ادخل في حياتك تاني
وخرج وسابها
وهي خرجت وراه وراحت علي شقتهم
بقلمي هنا حسين
يتبع
ماتنسوش تصلوا على النبي
- يتبع الفصل التالي اضغط على (جارى حتت سكرة) اسم الرواية